Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Moar DOJO


Ja, een supercomputer chip! Echt waar. Al die grote datacenters met hopen kasten om een supercomputer te bouwen zijn niet meer nodig. Marketing....
 
‘Unboxed’ zou prima parallel aan single casting kunnen bestaan. Het ene voor de mid-size en grote Tesla’s en het andere voor de compact.

Het is denkbaar dat het Structural Pack meer onderdelen gaat dragen bij de compact bijvoorbeeld.

In ieder geval zou Tesla Tesla niet zijn als ze niet continu zouden blijven innoveren en bijstellen.

Volgens Jordan Giesige is dit account een betrouwbare bron vwb Gigacastings bij Tesla.

Highland nu geen GC’s vanwege persen-tekort,
Y naar single piece in 2024,
Huidige persen gaan dan naar 3/Highland.


 
Hoeveel Megapacks wordt dit?


Helaas kan ik geen prijs in NL selecteren, maar in Californië kan ik wel 232 megapacks selecteren voor een prijs van $368M.
Daarvoor krijg ik 447.1MW aan power en 894MWh aan accu's per Q4 2024 in Californië.
Dit is met installatiekosten erbij.

Lijken mij prima cijfers, al negeer ik de kosten en moeite rondom de verhuizing naar NL hier nog wel bij.
Buiten Tesla om denk ik dat je in werkelijkheid ongeveer de helft kan krijgen (220MW power en 444MWh), ten slotte zijn Tesla's hier ook veel duurder dan in Amerika.
 
Waarom gebruiken ze die flow cellen niet in auto's in plaats van waterstof eigenlijk?
Ik bedoel, als het bij schepen werkt zou het in theorie ook bij auto's kunnen werken toch?
Niet gehinderd door enige vorm van kennis:

De energie vraag van een schip is heel anders dan dat van een auto. Optrekken, vertragen vs opstarten en langzaam 'op stoom' komen. Wellicht is een flow batterij hier beter in.

Mogelijk ook de energie dichtheid/ruimte die een flow batterij nodig heeft; is makkelijker in te passen in een schip vs een personen auto?
 

Helaas kan ik geen prijs in NL selecteren, maar in Californië kan ik wel 232 megapacks selecteren voor een prijs van $368M.
Daarvoor krijg ik 447.1MW aan power en 894MWh aan accu's per Q4 2024 in Californië.
Dit is met installatiekosten erbij.

Lijken mij prima cijfers, al negeer ik de kosten en moeite rondom de verhuizing naar NL hier nog wel bij.
Buiten Tesla om denk ik dat je in werkelijkheid ongeveer de helft kan krijgen (220MW power en 444MWh), ten slotte zijn Tesla's hier ook veel duurder dan in Amerika.
Dat is $411/kWh ($368.000.000/894.000kWh of maak ik hier een rekenfout?) lijkt me niet te kloppen, dat zou volgens mij veel goedkoper moeten zijn bij genoemde aantallen.
Nb. In NL koop je een 15,3kWh Growatt accusysteem voor 5811,-euro ex BTW = 380,-euro/kWh.