Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt geen integratie met third party bedrijven nodig. De auto zal het je zeggen.
Bij mijn vorige werkgever declareerde ik eens per kwartaal handmatig, bij mijn huidige werkgever heeft e-Flux namens de LM mijn eigen laadpaal in beheer, moet ik daarom met een token mijn laadsessies starten maar zijn ze al acht maanden niet in staat uit te betalen. Technish is het niet spannend, maar organisaties hebben vaak zelfs niet eens de expertise in huis om met standaard hard- en software een proces werkend te krijgen.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: JanG007
Bij mijn vorige werkgever declareerde ik een per kwartaal handmatig, bij mijn huidige werkgever heeft e-Flux namens de LM mijn laadpaal in beheer, moet ik met een token mijn laadsessies starten en zijn ze al acht maanden niet in staat uit te betalen. Technish is het niet spannend, maar organisaties hebben vaak zelfs niet eens de expertise in huis om met standaard hard- en software een proces werkend te krijgen.
Als er geen wil is…
 
  • Like
Reactions: NielsA
Bij mijn vorige werkgever declareerde ik eens per kwartaal handmatig, bij mijn huidige werkgever heeft e-Flux namens de LM mijn eigen laadpaal in beheer, moet ik daarom met een token mijn laadsessies starten maar zijn ze al acht maanden niet in staat uit te betalen. Technish is het niet spannend, maar organisaties hebben vaak zelfs niet eens de expertise in huis om met standaard hard- en software een proces werkend te krijgen.
Hier ook e-flux als cpo op mijn laadpaal. Elke maand krijg ik vlot mijn terugbetaling.
 
Hier ook e-flux als cpo op mijn laadpaal. Elke maand krijg ik vlot mijn terugbetaling.
Dat is inderdaad de manier. Toen we een tweede wagen moesten opladen, was het antwoord een tweede paal zetten 🤦…. Toen wist ik genoeg, netjes de paal van de werkgever en diens mobility provider geweigerd en ook zelf aan de slag gegaan. Resultaat: directe uitbetaling, alle kaarten worden aanvaard en volledige vrijheid over paal en prijszetting…ik heb na 2 jaar nog altijd collega’s die met dezelfde problemen worstelen met HR en mobility provider, die trouwens geen toegang verschaffen tot de palen om config te doen en uit te lezen etc….
 
Hier ook e-flux als cpo op mijn laadpaal. Elke maand krijg ik vlot mijn terugbetaling.
Fouten die in mijn geval zijn gemaakt bij de opzet van de account i.c.m. een eigen laadpaal, werken lang door. Het ontbreken van dedicated issue / account-managers en 'ownership' doet zowel e-Flux als de LM de das om denk ik: ik spreek vrijwel iedere keer iemand anders hierover. Vanmorgen heeft de LM me zelf maar Admin rechten gegeven om het kunnen laden van een privé auto in te stellen.. Tekenend.
 
  • Informative
Reactions: horta and robertvg
Je weet toch dat Tesla ook BYD batterijen gebruikt (met name voor de RWD's)?
Jazeker. Maar ik weet ook dat de mega packs door Tesla geleverd worden en dan zou je verwachten dat de Amerikanen toch voor een Amerikaans bedrijf kiezen. Nu is Elon Musk met Tesla van California naar Texas verhuist met onenigheid, maar om om die reden dan buiten de grenzen te kijken vind ik apart.
 
BYD levert uitstekende totaaloplossingen op BESS gebied, net als CATL en anderen. Tesla heeft in de mondiale BESS markt nu een aandeel van ongeveer 20%.

Publieke aanbestedingen lopen in de VS min of meer hetzelfde als hier, partijen kunnen inschrijven en dan worden de offertes beoordeeld.

Of BYD goedkoper of sneller kon leveren en of Tesla überhaupt heeft ingeschreven op deze klus, geen idee.
 
Screenshots_2024-04-15-23-55-38.png
 
Ik snap nog steeds niet dat ze MCU 3 niet compatibel hebben gemaakt met MCU 2 en dat met een betaalde upgrade beschikbaar hebben gesteld...

HW3, MCU2 en sinds twee jaar geen enkele zinvolle upgrade ondanks dat ik iedere twee weken een nieuwe sw versie krijg...