Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het momentum van Tesla is voorbij

This site may earn commission on affiliate links.
Nou, wanneer kunnen we zo een Honda ding kopen?

(Ik wil eigenlijk helemaal geen Honda in huis. Vind het erg saaie dingen)
Honda werkt volledig voorgeprogrammeerd. Als je de goal verplaatst zal hij nog steeds op dezelfde manier schotten waarvoor hij geprogrammeerd is. Optimus beslist zelf via AI. Hij zou bij verplaatsen van de goal die verplaatsing moeten detecteren en zijn schot moeten herrichten. Althans, dat is de bedoeling.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Klinkt een beetje zoals Tesla 'FSD'. Die doet ook alles precies goed op de weg, althans dat is de bedoeling.
AI is als een baby het begint met tijgeren en het eindigt met volledig zelfstandig rennen.

Toch even gekeken waar Asimo is gebleven, er is geen 1 verkocht, want:
- slechte batterij :p
- op afstand bediening of een script schrijven...
- andere (dedicated) robots waren beter

 
Last edited:
Ik zou zeggen: doe eens een serieuze poging om de argumenten van @Drikus te weerleggen. In mijn ogen heeft hij echt wel een aantal goede punten hoewel ik het zelf minder somber inzie.

Waarom zou iemand serieus de tijd moeten nemen om te weerleggen waarvan glas helder is dat het een ongefundeerde kreet is?
Het lijkt mode om ongefundeerde onzin te spuien en dan te verwachten dat de andere daar hun intellect en tijd aan gaan besteden om dat te weerleggen.

Ik vind het prima. ik krijg binnen kort weer de nodige gelden beschikbaar dus laat de TSLAQ maar even hun werk doen.
 
Volgens Sandy dus betere bouwers en goedkoper omdat SIngle cast voordelen heeft in:
- Minder componenten is minder variatie en dus hogere kwaliteit (lees minder afwijkingen en dus afstellingen)
- Single cast is veel steviger qua frame
Het bouwen op basis van Single cast staat los van het land waar de fabriek staat, deze techniek kan in elke fabriek worden toegepast. De bouwkwaliteit kan wel afhangen van de medewerkers en de kwaliteitscontroles.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Honda was gewoon eerlijk over dat het een prototype is en een showcase. Tesla belooft wederom een volledig nieuw product dat bijna “af” is. Je weet gewoon nu al dat ze het niet gaan halen.

Laat Tesla eens focussen op hun huidige producten. Zou leuk zijn voor de mensen met een roadster als referral zouden krijgen. Of de preorders van de cybeetruck. Of duurzaamheid bevorderen door de semi te leveren. Of FSD eens een keer echt leveren.

“Binnenkort” is nog steeds een eind weg…
 
We lachen ermee omdat we hier waarschijnlijk allemaal beseffen dat het moeilijk is en niet haalbaar in de tijdspanne van de modale buitenstaander. (Zowel FSD als Optimus)

Ik blijf nog altijd geloven in de weg die Musk is ingeslagen: “This is the way” wanneer echter….no idea.

Het zet je wel aan het denken en geeft je een idee; raketten afschieten, keer op keer succesvol op een platform in volle zee laten landen, nieuwe materialen uitvinden, de krachtigste raketmotor ontwikkelen en daarnaast nog 1000 satellieten in een baan om de aarde brengen is appeltje eitje blijkbaar tov FSD.
 
We lachen ermee omdat we hier waarschijnlijk allemaal beseffen dat het moeilijk is en niet haalbaar in de tijdspanne van de modale buitenstaander. (Zowel FSD als Optimus)

Ik blijf nog altijd geloven in de weg die Musk is ingeslagen: “This is the way” wanneer echter….no idea.

Het zet je wel aan het denken en geeft je een idee; raketten afschieten, keer op keer succesvol op een platform in volle zee laten landen, nieuwe materialen uitvinden, de krachtigste raketmotor ontwikkelen en daarnaast nog 1000 satellieten in een baan om de aarde brengen is appeltje eitje blijkbaar tov FSD.
Ik herhaal mijn statement nog maar eens:
In fysische projecten geldt de 80/20 regel. 80% van het resultaat in 20% van de tijd. 80% effort nodig voor de resterende 20% van het resultaat.
In IT projecten is dat 90/10.
In AI projecten wordt het wellicht 99/1.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Het verschil zit er in dat Asimo nog steeds niet bij jan modaal thuis helpt met bier halen uit de keuken. Dat moet vrouwlief (sorry voor de stereotypering) nog steeds doen. Asimo is te duur voor productie. Elon kijkt er heel anders tegen aan en maakt een robot die wel bier kan halen uit de keuken (en nog veel meer). Dan heb je een Asimo-nono en Opimus-gogo.

Nu moet dat nog wel waarheid worden :cool:
Beweer je nou dat we straks dankzij Optimus onze vrouwen niet meer nodig hebben??:eek::eek:
De Rusland-Oekraine oorlog die Elon wil beeindigen is echt kattespel vergeleken met het onheil die hij hiermee over zich afroept…
verkoop $TSLA!!
 
3 pagina's confirmation bias....
Als eigenaar van heet eerste uur, december 2013, en nog steeds rijdende met de toenmalige S60 zal ik geen Tesla meer kopen.
Teveel gebroken beloftes( hoge laadsnelheid, verwisselbare batterij, future proof ) , duur onderhoud ( 2400 euro voor eerste 4 jaar, en dan was het plots niet meer nodig) fnuiken van duur aangekochte "free charging" ( dit weekend 30 KW ...) en lelijke spartaanse auto's na de S hebben mij dit reeds langere tijd doen beslissen.
De volgende maanden komen er meerdere, beschikbare, modellen op de markt die aan alles eisen voldoen om tot afscheid van de S over te gaan.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: horta and Enzo63
Teveel gebroken beloftes
Na 9 jaar rijden benieuwd naar het oordeel in 2031 over de volgende aankoop (en ook of dat merk dan nog bestaat).

De basis onder mijn ‘confirmation bias’ (S85 uit 2013):
+ Weinig onderhoud;
+ Robuust interieur;
+ Het beloofde SuC-netwerk kwam er (en ik vind de prijs van die optie achteraf een koopje);
+ De garantie op drive-train en batterij werd opgerekt tot 8 jaar onbeperkt;
+ enz.

Na ruim een half miljoen km rijdt de auto als nieuw, roest niet en is deze week weer (gratis) voorzien van de nieuwste software. Snelladen duurt langer dan voorheen, maar het scheelt me dankzij meer laadplekken op een enkeltje Noord-Italië slechts een uur.

Enfin, S60 vs. S85 is ook appels met peren vergelijken.
 
We lachen ermee omdat we hier waarschijnlijk allemaal beseffen dat het moeilijk is en niet haalbaar in de tijdspanne van de modale buitenstaander. (Zowel FSD als Optimus)

Ik blijf nog altijd geloven in de weg die Musk is ingeslagen: “This is the way” wanneer echter….no idea.

Het zet je wel aan het denken en geeft je een idee; raketten afschieten, keer op keer succesvol op een platform in volle zee laten landen, nieuwe materialen uitvinden, de krachtigste raketmotor ontwikkelen en daarnaast nog 1000 satellieten in een baan om de aarde brengen is appeltje eitje blijkbaar tov FSD.
Het voordeel in de ruimte is dat er weinig andere door een mens bestuurde voertuigen rondvliegen waar die je ook nog vaak voorrang moet geven.
 
  • Like
Reactions: JanG007
3 pagina's confirmation bias....
Als eigenaar van heet eerste uur, december 2013, en nog steeds rijdende met de toenmalige S60 zal ik geen Tesla meer kopen.
Teveel gebroken beloftes( hoge laadsnelheid, verwisselbare batterij, future proof ) , duur onderhoud ( 2400 euro voor eerste 4 jaar, en dan was het plots niet meer nodig) fnuiken van duur aangekochte "free charging" ( dit weekend 30 KW ...) en lelijke spartaanse auto's na de S hebben mij dit reeds langere tijd doen beslissen.
De volgende maanden komen er meerdere, beschikbare, modellen op de markt die aan alles eisen voldoen om tot afscheid van de S over te gaan.
Wacht even, dus je beschuldigt mensen van biased te zijn en dat jij recht van spreken hebt omdat je eigenaar sinds het eerste uur bent. Je rijdt ondertussen met een wagen van bijna 10 jaar oud van de eerste reeks, met al diens problemen, en gaat daar dan conclusies uit afleiden….sterk.

Wat denk je hiervan?:

Als eigenaar, sinds 2019, van 2 opeenvolgende nieuwe Tesla’s, met enkele jaren er tussen, denk ik dan dat ik objectief kan bevestigen dat het verschil tussen de twee Teslas immens is en er wel degelijk progressie is op alle niveaus. Ik weet amper nog waar het SEC ligt En heb geen noemenswaardige problemen ondervonden.

Wat denk je dat jouw Classic nog te maken heeft met de vorige en huidige generaties?

En wees eens eerlijk: zag je niet vooral de € tekens toen je die wagen gekocht hebt, gratis rijden, gratis/geen onderhoud, (geen) bijtelling, een hoop subsidies en je ging iedereen te slim af zijn door groot en bijna gratis gedurende jaren te rijden?

Tesla heeft meerdere malen op de rand van het bankroet gestaan. Hopelijk had je die mogelijkheid ook in je plan opgenomen?

Dat er beloften zijn gebroken, neem ik aan maar bij dat soort beloften, geen priors om te benchmarken, nobody knew, een startup zijnde neem je toch een gok net zoals Musk die genomen heeft?

Ps: ik ben je wel uiterst dankbaar dat je die gok genomen hebt
 
Last edited:
Wacht even, dus je beschuldigt mensen van biased te zijn en dat jij recht van spreken hebt omdat je eigenaar sinds het eerste uur bent. Je rijdt ondertussen met een wagen van bijna 10 jaar oud van de eerste reeks, met al diens problemen, en gaat daar dan conclusies uit afleiden….sterk.

Wat denk je hiervan?:

Als eigenaar, sinds 2019, van 2 opeenvolgende nieuwe Tesla’s, met enkele jaren er tussen, denk ik dan dat ik objectief kan bevestigen dat het verschil tussen de twee Teslas immens is en er wel degelijk progressie is op alle niveaus. Ik weet amper nog waar het SEC ligt En heb geen noemenswaardige problemen ondervonden.

Wat denk je dat jouw Classic nog te maken heeft met de vorige en huidige generaties?

En wees eens eerlijk: zag je niet vooral de € tekens toen je die wagen gekocht hebt, gratis rijden, gratis/geen onderhoud, (geen) bijtelling, een hoop subsidies en je ging iedereen te slim af zijn door groot en bijna gratis gedurende jaren te rijden?

Tesla heeft meerdere malen op de rand van het bankroet gestaan. Hopelijk had je die mogelijkheid ook in je plan opgenomen?

Dat er beloften zijn gebroken, neem ik aan maar bij dat soort beloften, geen priors om te benchmarken, nobody knew, een startup zijnde neem je toch een gok net zoals Musk die genomen heeft?

Ps: ik ben je wel uiterst dankbaar dat je die gok genomen hebt
Een kleine opmerking, tot de introductie van de M3 werd je geacht je MS of MX jaarlijks (of na 20.000 km, ik weet het niet meer) voor onderhoud te brengen en opeens hoefde dat niet meer. Blijkbaar kon je dat voor 2.400 euro afkopen gedurende 4 jaar.
 
en opeens hoefde dat niet meer.
Uit ervaring leert men.

Ik had ook snel door dat men eigenlijk moeite had om iets nuttigs te doen tijdens dat onderhoud. Maar iedereen deed een onderhoud, en er waren na het afschaffen van dat onderhoud genoeg hier op het forum die er toch op drukten dat hun auto nog altijd een vast onderhoud nodig had.