Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
De bouwkwaliteit wordt inderdaad beter maar is (nog) niet op (“premium”) niveau. Nu is kwaliteit en de beleving daarvan natuurlijk lastig te definiëren en in zekere mate subjectief.

Persoonlijk vind ik de panel gaps (binnenwerk), losse panelen (binnenwerk), los zittende schroeven (binnenwerk en wielkasten), scheef geplakt embleem motorkap, instabiele software, slechte connectivity, matige verlichting (binnen en buiten), goedkoop materiaal gebruik, slechte isolatie etc. allemaal afbreuk doen aan mijn kwaliteitsbeleving van mijn auto. Dat vind ik jammer en veel zaken zijn onnodig. Gelukkig maak de rijbeleving weer veel goed.
 
De bouwkwaliteit wordt inderdaad beter maar is (nog) niet op (“premium”) niveau. Nu is kwaliteit en de beleving daarvan natuurlijk lastig te definiëren en in zekere mate subjectief.

Persoonlijk vind ik de panel gaps (binnenwerk), losse panelen (binnenwerk), los zittende schroeven (binnenwerk en wielkasten), scheef geplakt embleem motorkap, instabiele software, slechte connectivity, matige verlichting (binnen en buiten), goedkoop materiaal gebruik, slechte isolatie etc. allemaal afbreuk doen aan mijn kwaliteitsbeleving van mijn auto. Dat vind ik jammer en veel zaken zijn onnodig. Gelukkig maak de rijbeleving weer veel goed.
Ja had je ook geen BMW moeten kopen.

Gelukkig hebben onze beide Tesla's geen van dergelijke problemen.
 
Niet gelachen, wij waren na 3 weken het achterste embleem op onze BMW M2 kwijt, de BMW app was altijd bagger en moest je om de 6 maanden manueel vervangen door een nieuwe app in de App Store - de oude bleef wel werken dus je had geen idee welke de beste app was -, het dashboard was harde plastic, plastic onderdelen rammelden, panel gaps en scheef gemonteerde deuren, en de automatische update van de navigatie werkte niet meer na een jaar. En na 2 jaar 52000km zichtbare schade in het leer van de bestuurderszetel. Het ding was even duur als een Tesla Model 3 Performance, en je kon maar 1 binnenkleur en 4 buitenkleuren kiezen.
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Niet gelachen, wij waren na 3 weken het achterste embleem op onze BMW M2 kwijt, de BMW app was altijd bagger en moest je om de 6 maanden manueel vervangen door een nieuwe app in de App Store - de oude bleef wel werken dus je had geen idee welke de beste app was -, het dashboard was harde plastic, plastic onderdelen rammelden, panel gaps en scheef gemonteerde deuren, en de automatische update van de navigatie werkte niet meer na een jaar. En na 2 jaar 52000km zichtbare schade in het leer van de bestuurderszetel. Het ding was even duur als een Tesla Model 3 Performance, en je kon maar 1 binnenkleur en 4 buitenkleuren kiezen.

Haha maar een 2-serie is ook gewoon een 1-serie en dat is gewoon de goedkoopste BMW. Natuurlijk is een M wel van iets andere klasse, mag je hopen, maar ik heb een M135i en het is verder allemaal wel strak zoals BMW maar je ziet dat het echt geen kwalitatief hoogwaardige auto is. Dashboard idd hard plastic en er rammelt en kraakt ook e.e.a. Ik ben benieuwd of ik het een stap vooruit ga vinden van M135i naar Model 3.

Momenteel genieten van de vorst!
De buurman was aan het krabben, terwijl de Tesla de ruiten al ijsvrij aan het maken was. Kom ik naar buiten, zegt: Zooo...doe maar luxe.
En inderdaad wat een luxe.

Ja, een garage is nog luxer :rolleyes:

Zelfs een carport is voldoende, zag ook iedereen krabben maar onder m'n carport niks aan het handje.

Met de bouwkwaliteit van de Model 3 is in beginsel niets (meer) mis, de enkele uitzondering daargelaten.

Tesla Model 3 survey reveals much-improved build quality and a happier owners community

Mooi want ik heb toen die Model 3 van die Chinees bekeken die hem toen naar Europa had gehaald maar daar zat gewoon kleurverschil in plaatdelen, scherm was al 2x stuk gegaan etc.
 
Ja had je ook geen BMW moeten kopen.

Gelukkig hebben onze beide Tesla's geen van dergelijke problemen.

Ik herinner mijn eerste bmw 5-serie. Die heeft het eerste halfjaar vaker in reparatie gestaan dan op de weg (ok, beetje overdreven). Electronica onbetrouwbaar. Mijn enige troost was dat ik steeds dikkere bmw's als vervangende auto meekreeg, zodat ik mij op een goed moment ging verheugen op een nieuwe boordcomputer-crash!
 
Ga eens praten met een garagehouder...... zowat elk "duur" merk (en met name de dure duitsers), hoop gezeur. Ook allemaal garantiewerk, hoor je alleen minder over (maar als je van je geld af wilt, koop een V12 mercedes).
Goede duitsers zijn er ook (maken ze alleen niet meer): W124
Wil je geen gezeur en luxe: koop een Lexus (LS).

Ik vindt het nog wel meevallen bij tesla, en dan nog: als er bovengemiddeld meer stuk aan gaat, nog veel veel goedkoper. De lexus (waar niks aan stuk ging), koste me nog steeds euro 6000,-/jaar aan kosten (en dan nog de afschrijving). Dus prima als er meer aan stuk gaat, nog steeds veel goedkoper, garantie en ze regelen het.

Mooi.... ach ja dat was de lexus ook niet en is een tijdsbeeld. Audi uit 2000 vinden we ook niet meer mooi, toen wel. Wellicht roepen we over 5 jaar, die liepen wel voorop met hun ontwerp.....(ik moet ook nog steeds wennen aan de neus).
 
Die neus.... daar vallen veel mensen over lijkt het. Ik vind hem juist prachtig ! Lekker laag en niet zo’n krankjorumme grill zoals de vele SUVs. Die neus is nou net één van de kenmerken waarom ik een Tesla wou i.p.v. een andere EV (afgezien van range, rijgedrag, het fraaie lege dashboard. etc.... )
 
Die neus.... daar vallen veel mensen over lijkt het. Ik vind hem juist prachtig ! Lekker laag en niet zo’n krankjorumme grill zoals de vele SUVs. Die neus is nou net één van de kenmerken waarom ik een Tesla wou i.p.v. een andere EV (afgezien van range, rijgedrag, het fraaie lege dashboard. etc.... )
Ik vind de neus ook mooi zonder grill, vooral zijaanzicht en schuin voor komt de auto gestroomlijnd uit.
Maar als je er recht voor opkijkt dan vind ik hem ook niet moeders mooiste.
Omdat de neus zo laag is en het glas doorloopt heeft hij een beetje een bubble-head look.
Maar uit alle andere hoeken is hij zeer geslaagd.
 
  • Like
Reactions: JanG007
Van de week een iets te opzichtige porsche cayenna hybrid naast mij en duidelijk op zoek naar een stoplicht sprintje. Na paar seconden haakte hij af en vond het daarna nodig om toch even tussen te proppen. "Strijd" tussen Porsche en Tesla ook te merken in het openbaar.
 
Ga eens praten met een garagehouder...... zowat elk "duur" merk (en met name de dure duitsers), hoop gezeur. Ook allemaal garantiewerk, hoor je alleen minder over (maar als je van je geld af wilt, koop een V12 mercedes).
Goede duitsers zijn er ook (maken ze alleen niet meer): W124
Wil je geen gezeur en luxe: koop een Lexus (LS).

De Lexus LS is wellicht de beste auto ooit gemaakt. Ik heb een tijdje in eentje van 1995 gereden met meer dan 250k gereden en het reed echt heel goed. De stilte, isolatie en gewoon alle knopjes die het eeuwig blijven doen. Ja, het dashboard leek op de Toyota Picnic van m'n ouders :p maar verder is het in vele opzichten nog de beste auto die ik ooit gereden heb. Je merk het aan kleine dingetjes, zoals dat je even gaat winkelen en terug komt in je auto en het nog steeds warm is (door de goeie isolatie). Dat je uitstapt om te tanken en de mensen die binnen praten en muziek luisteren niet eens hoort. De V8 waar je echt een 2 euro muntje op kan leggen. De ruitenwissers die naar beneden zakken zodat je ze niet ziet als je ze niet gebruikt... Ik kan me niet eens inbeelden hoe lekker zo'n LS nu (25 jaar later) wel niet rijdt :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: shthpnz
Sinds ik deze maand met een m3 LR rij ben ik al 2x bijna van de weggedrukt. Geen idee waarom mensen me over het hoofd zien.
Met mijn vorige ICE reed ik een stuk assertiever dan met de witte M3. Misschien is het rustige rijden voor andere een uitdaging om nog net even tussen te voegen of ga je op in de achtergrond ;)

Lang leve de dashcam. Mis alleen de beelden van de camera in de deurstijl om het beeld compleet te maken.