Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoeveel procent van de tijd / km's heb jij je Autopilot aan staan?

Hoeveel procent van de tijd / km's heb jij je Autopilot aan staan?

  • 0-10%

    Votes: 19 16.7%
  • 11-20%

    Votes: 7 6.1%
  • 21-30%

    Votes: 2 1.8%
  • 31-40%

    Votes: 5 4.4%
  • 41-50%

    Votes: 4 3.5%
  • 51-60%

    Votes: 5 4.4%
  • 61-70%

    Votes: 12 10.5%
  • 71-80%

    Votes: 22 19.3%
  • 81-90%

    Votes: 25 21.9%
  • >90%

    Votes: 13 11.4%

  • Total voters
    114
This site may earn commission on affiliate links.
Bijna altijd aan:

- Snelwegen. Altijd, spits of geen spits. Even erafhalen bij op/afritten/(sommige) klaverbladen + als lane change 'te traag' is (irritant). Soms 'bij-pedalen' bij lane change igv druk verkeer
- Rijkswegen. Nagenoeg altijd. Behalve bij op- en af-ritten/rotondes/afslagen
- Buiten bebouwde kom. Soms. Rechte stukken. Wegmarkering moet er wel zijn dan. Autosteer vind ik hier ook best prettig nl.
- Binnen bebouwde kom. Bijna niet, alleen lange stukken (lint-dorpen) met duidelijke wegmarkering en baanscheiding(!). Gaat verbazingwekken goed + weerzinwekkend krapjes langs middenbermafscheidingen.

En af en toe op rustige tijdstippen even volledig 'manueel'. Ook wel 'es lekker.
Maar over het algemeen betrap ik me er op dat ik me dan toch ga ergeren aan 'onrustig' rijdgedrag als ik te lang helemaal zelf rijd.
Ben toch te veel gewend geraakt aan AP.

Ik rijd waarschijnlijk als een bejaarde soms, maar voel me ook veel rustiger in de auto. Irriteer me nauwelijks meer aan medeweggebruikers die de gaatjes steeds dichtrijden. Dan wacht ik gewoon wat langer.
 
Sinds dat die elke minuut zeurt omdat ik het stuur niet zo goed zou vast houden heb ik AP niet meer aanstaan. Het systeem trekt nu de aandacht van mij ipv dat de weg dat moet doen. Helaas maar waar.
Vind ik heel vreemd. Op gewone wegen zijn namelijk de oude intervallen nog van kracht. Enkel op de snelweg is de interval korter geworden, en niet van die aard dat ik afgeleid wordt.
 
Zelf heb ik hem op 71-80% gezet in de pool.
Het voelt als meer en wellicht als ik uitzonderlijke ritten zoals even heen en weer naar Denemarken mee reken het percentage wellicht nog hoger is.
Normaal denk ik echter dat ik van mijn dagelijks 80-85km zo'n 60-65km op de AP rij. Dus ca. 75%,
 
Sinds een update met het nieuwe 'neural network' is AP "menselijker" geworden en rijdt ie er de kantjes natuurlijker vanaf. Het probleem is dat ie dat ook doet wanneer er een stoeprand is, en dat is natuurlijk niet wenselijk.

Pas in Duitsland veel wegwerkzaamheden gehad met een max. 2,1m breedte op de linkerbaan.
In Duitsland bedoelen ze dan incl. spiegels :(

De AP rijdt dat idd aan de linkerzijde op ca. 10cm langs de middenberm met 80km/u terwijl de spiegel boven de middenberm hangt.
Aan de rechterzijde blijft het wiel net binnen de streep terwijl er 20cm aan de andere kant van de streep een vrachtwagen met oplegger rijdt met ca. 60km/u.

Met alle ellende die ik meemaak met de AP moet ik zeggen dat dit juist meer dan geweldig is.
 
0-10% hier met AP1.
Na enkele bijna-doodservaringen, gebruik ik het enkel nog in de file of bij stroken met trajectcontrole...
Als je enkele bijna-doodervaringen heb gehad met AP1, geef je n.m.m. ten onrechte de schuld aan de AutoPilot.
Je heb dan kennelijk onvoldoende gelet op wat de AP doet en dus - bijna - te laat ingegrepen.
 
Op provinciale wegen en snelwegen eigenlijk altijd aan. Alleen bij drukte en wisselen over meerdere banen zet ik de AP even uit. Ik merk dat ik aantoonbaar minder vermoeid ben na een lange autorit nu ik de AP heb. Bovendien geeft het afleiding om te zien hoe de AP het doet. De tijd vliegt voorbij in de auto,