TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Hoeveel procent van de tijd / km's heb jij je Autopilot aan staan?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by RobsEV, Aug 30, 2018.

?

Hoeveel procent van de tijd / km's heb jij je Autopilot aan staan?

1. 0-10%

11 vote(s)
    15.9%
  2. 11-20%

1 vote(s)
    1.4%
  3. 21-30%

1 vote(s)
    1.4%
  4. 31-40%

4 vote(s)
    5.8%
  5. 41-50%

3 vote(s)
    4.3%
  6. 51-60%

2 vote(s)
    2.9%
  7. 61-70%

5 vote(s)
    7.2%
  8. 71-80%

14 vote(s)
    20.3%
  9. 81-90%

18 vote(s)
    26.1%
  10. >90%

10 vote(s)
    14.5%
  1. RobsEV

RobsEV Active Member

Ik ben erg benieuwd hoe vaak jullie feitelijk de AP gebruiken.
    Zelf gebruik ik hem bijna overal behalve als ik zeker weet dat hij iets niet kan dan schakel ik hem uit.

Hoe zit dit bij jullie?

2. Glitch

Glitch Member

Sinds dat die elke minuut zeurt omdat ik het stuur niet zo goed zou vast houden heb ik AP niet meer aanstaan. Het systeem trekt nu de aandacht van mij ipv dat de weg dat moet doen. Helaas maar waar.

• Like x 2
  3. RobsEV

RobsEV Active Member

#3 RobsEV, Aug 30, 2018
    Last edited: Aug 30, 2018
    Ik heb nooit het systeem gehad zonder dat hij hierom zeurt maar ik heb er ook geen last van.
    Met de AP aan laat ik mijn hand iets in het stuur hangen en dat is voor hem genoeg om mijn hand te registreren.

• Like x 1
  4. PrimaTMan

PrimaTMan Member

Bijna altijd aan:

- Snelwegen. Altijd, spits of geen spits. Even erafhalen bij op/afritten/(sommige) klaverbladen + als lane change 'te traag' is (irritant). Soms 'bij-pedalen' bij lane change igv druk verkeer
    - Rijkswegen. Nagenoeg altijd. Behalve bij op- en af-ritten/rotondes/afslagen
    - Buiten bebouwde kom. Soms. Rechte stukken. Wegmarkering moet er wel zijn dan. Autosteer vind ik hier ook best prettig nl.
    - Binnen bebouwde kom. Bijna niet, alleen lange stukken (lint-dorpen) met duidelijke wegmarkering en baanscheiding(!). Gaat verbazingwekken goed + weerzinwekkend krapjes langs middenbermafscheidingen.

En af en toe op rustige tijdstippen even volledig 'manueel'. Ook wel 'es lekker.
    Maar over het algemeen betrap ik me er op dat ik me dan toch ga ergeren aan 'onrustig' rijdgedrag als ik te lang helemaal zelf rijd.
    Ben toch te veel gewend geraakt aan AP.

Ik rijd waarschijnlijk als een bejaarde soms, maar voel me ook veel rustiger in de auto. Irriteer me nauwelijks meer aan medeweggebruikers die de gaatjes steeds dichtrijden. Dan wacht ik gewoon wat langer.

• Like x 3
  5. MaH

MaH Member

Zodra ik de snelweg op draai gaat hij aan.

6. wooter

wooter Active Member

Vind ik heel vreemd. Op gewone wegen zijn namelijk de oude intervallen nog van kracht. Enkel op de snelweg is de interval korter geworden, en niet van die aard dat ik afgeleid wordt.

7. wooter

wooter Active Member

Sinds een update met het nieuwe 'neural network' is AP "menselijker" geworden en rijdt ie er de kantjes natuurlijker vanaf. Het probleem is dat ie dat ook doet wanneer er een stoeprand is, en dat is natuurlijk niet wenselijk.

8. RobsEV

RobsEV Active Member

Zelf heb ik hem op 71-80% gezet in de pool.
    Het voelt als meer en wellicht als ik uitzonderlijke ritten zoals even heen en weer naar Denemarken mee reken het percentage wellicht nog hoger is.
    Normaal denk ik echter dat ik van mijn dagelijks 80-85km zo'n 60-65km op de AP rij. Dus ca. 75%,

9. RobsEV

RobsEV Active Member

Pas in Duitsland veel wegwerkzaamheden gehad met een max. 2,1m breedte op de linkerbaan.
    In Duitsland bedoelen ze dan incl. spiegels :(

De AP rijdt dat idd aan de linkerzijde op ca. 10cm langs de middenberm met 80km/u terwijl de spiegel boven de middenberm hangt.
    Aan de rechterzijde blijft het wiel net binnen de streep terwijl er 20cm aan de andere kant van de streep een vrachtwagen met oplegger rijdt met ca. 60km/u.

Met alle ellende die ik meemaak met de AP moet ik zeggen dat dit juist meer dan geweldig is.

10. wooter

wooter Active Member

Smalle wegenwerken met AP is ideaal :) Maar dan meet ie ook effectief de hindernis links en rechts. Een boordsteen valt niet op op z'n radar...

11. BobbyKings

BobbyKings Silver

Eigenlijk is het onverantwoord om zónder AP te rijden.

• Like x 2
  12. HWS

HWS Supporting Member

Misschien nog op nemen “ik heb geen AP”, gezien de stemmen 0-10%

13. JP68

JP68 Member

TACC richting 90%, Autosteer 70 a 80%.
    Linkerarm rust op deur en stuur, waardoor ik lichte druk uitoefen en bijna geen last heb van 'zeuren' over het stuur vasthouden.

14. m0rph

m0rph Member

0-10% hier met AP1.
    Na enkele bijna-doodservaringen, gebruik ik het enkel nog in de file of bij stroken met trajectcontrole...

15. Wim S.

Wim S. Supporting Member

Als je enkele bijna-doodervaringen heb gehad met AP1, geef je n.m.m. ten onrechte de schuld aan de AutoPilot.
    Je heb dan kennelijk onvoldoende gelet op wat de AP doet en dus - bijna - te laat ingegrepen.

16. CL600

CL600 Member

Zodra ik de Rijksweg op draai, gaat hij aan (N371)

17. thefreeze

thefreeze Member

Het valt mij op dat Tesla's over het algemeen lekker met het verkeer meerijden en niet op de linkerbaan aan het bumperkleven zijn

18. xveys

xveys Member

Ik doe meestal autosnelweg, bij mij dus >90% aan. Zelfs met meer zeuren, vele voordelen winnen van het gezeur.

Share This Page

• About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC