Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Iemand al een nieuwe (veiligere) keyfob MS?

This site may earn commission on affiliate links.
Gizmodo schrijft dat een nieuwe fob $150 kost. https://gizmodo.com/researchers-show-off-method-for-hacking-tesla-s-keyless-1828951056
Schermafdruk 2018-09-13 10.48.27.png
 
  • Like
Reactions: FairFrank
Ik had ooit een handig Excel document met alle uitgegeven Nederlandse PIN’s erin.
Zal eens kijken of ik het nog voor jullie kan vinden.
Dan moet je toch eens naar je beveiliging gaan kijken want je hebt 't klaarblijkelijk gelekt :mad: Heel het internet staat er vol mee! En mijn pincodes van m'n creditcard, m'n pinpas EN m'n auto zitten er tussen! :mad::mad::mad:
 
de mevrouw van SC Den Haag deed een beetje non-chalant over dit issue :( "Alles kan worden gehacked, als je pincode gebruikt en passive entry uitzet loop je in principe geen risico".
Ze wist verder nog niets van nieuwe sleutels af, er was geen bericht geweest van hogeraf. Je kon merken dat ze de vraag al meerdere keren had gehad en er een beetje klaar mee was.....
 
de mevrouw van SC Den Haag deed een beetje non-chalant over dit issue :( "Alles kan worden gehacked, als je pincode gebruikt en passive entry uitzet loop je in principe geen risico".
Ze wist verder nog niets van nieuwe sleutels af, er was geen bericht geweest van hogeraf. Je kon merken dat ze de vraag al meerdere keren had gehad en er een beetje klaar mee was.....

Grappig of triest? Het is je werk. Houd het leuk en proffesioneel.
 
Je kon merken dat ze de vraag al meerdere keren had gehad en er een beetje klaar mee was.....

Ik snap het communicatiebeleid van Tesla niet zo goed. Ik heb al weet ik veel hoe vaak een mail gehad met "Als u nu een nieuwe tesla koopt krijgt u gratis SuC", terwijl ik nog geen 3 maanden geleden een nieuwe heb opgehaald. Hoeveel auto's denken ze dat ik nodig heb?

Maar een simpel mailtje met even een "reactie vanuit Tesla" op bepaalde nieuwsberichten gerelateerd aan de veiligheid van een voertuig kan denk ik iedereen waarderen, maar dat blijft dan uit.

Zo'n mailtje voorkomt waarschijnlijk honderden telefoontjes
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Ik snap het communicatiebeleid van Tesla niet zo goed. Ik heb al weet ik veel hoe vaak een mail gehad met "Als u nu een nieuwe tesla koopt krijgt u gratis SuC", terwijl ik nog geen 3 maanden geleden een nieuwe heb opgehaald. Hoeveel auto's denken ze dat ik nodig heb?

Maar een simpel mailtje met even een "reactie vanuit Tesla" op bepaalde nieuwsberichten gerelateerd aan de veiligheid van een voertuig kan denk ik iedereen waarderen, maar dat blijft dan uit.

Zo'n mailtje voorkomt waarschijnlijk honderden telefoontjes
Perfecte uitleg van het verschil tussen marketing communicatie en klantenservice.
 
Een aantal van jullie heeft het artikel niet goed gelezen. In wezen staat de deur permanent open door dit issue. Wie durft het aan om 24/7 zijn deuren open te laten, anywhere... niks “passive entry uit en je bent OK” iedere debiel die 100 euro te spenderen heeft kan in je auto als jij de fob niet permanent in de kooi van faraday hebt. Welke fabrikant komt ermee weg een permanent onafgesloten auto af te leveren? Echt jullie onderschatten het probleem (en Tesla vooralsnog ook). Om m leeg te roven is er weinig nodig. Om m mee te nemen (bij pincode geactiveerd) is als extra een verborgen camera en geduld voldoende.
 
Een aantal van jullie heeft het artikel niet goed gelezen. In wezen staat de deur permanent open door dit issue. Wie durft het aan om 24/7 zijn deuren open te laten, anywhere... niks “passive entry uit en je bent OK” iedere debiel die 100 euro te spenderen heeft kan in je auto als jij de fob niet permanent in de kooi van faraday hebt. Welke fabrikant komt ermee weg een permanent onafgesloten auto af te leveren? Echt jullie onderschatten het probleem (en Tesla vooralsnog ook). Om m leeg te roven is er weinig nodig. Om m mee te nemen (bij pincode geactiveerd) is als extra een verborgen camera en geduld voldoende.

Het is een probleem dat iedere fabrikant met een auto die passive entry heeft.
Dezelfde berichten kan je immers googlen van vrijwel alle grote automerken.
Bij de Tesla kan je dat nog uit zetten en een nieuwe keyfob veranderd dit probleem niet. Meer encryptie maakt het iets lastiger en i.p.v. een Raspberry is er wellicht een zwaardere computer nodig. het resultaat blijft hetzelfde.

Als iemand maar genoeg tijd en geld erin wil stoppen dat is overal in te breken en alles te hacken wat wireless is.
Zelfs ouderwetse sleutelsloten kan een handige lockpicker in een paar seconden openen.
 
  • Like
Reactions: Pascal-R