Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Impact fraude VW

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, die grote banken met hun bonussen, en dat terwijl er inderdaad 2 goede alternatieven zijn die op allerlei punten veel positiever scoren dan die sjoemelbanken... wij zijn nu overgestapt naar ASN-Bank, we kwamen over Triodos berichten tegen van onvoldoende motiverende stijl van leidinggeven. Vreemd, dat past helemaal niet bij een groene bank maar we kwamen dat meermaals tegen...

En over de sjoemeldiesels: natuurlijk is er wel een alternatief, dat ik dat hierboven nog niet lees op dit EV-forum... :(. EEN ELEKTRISCHE BEDRIJFSAUTO!
Mocht elektrisch absoluut niet lukken, dan zijn er echt wel sjoemelvrije merken. BMW krijgt van mij het voordeel van de twijfel, omdat een schone BMW in Amerika het hele sjoemelgebeuren van VW voor het voetlicht heeft gebracht. :D
 
Wij hebben hier op de zaak deze week een brief ontvangen dat VW Bedrijfswagens dat onze "sjoemel" Caddy mag komen voor het uitvoeren van een software-update en het plaatsen van een zogenaamd "stromingsrooster". Er wordt verder vermeld dat het "Kraftfahrt-Bundesamt" de aanpassing heeft goedgekeurd en dat er geen sprake is van invloed op de prestaties, verbruik en CO2 -uitstoot.

Na anderhalf jaar zijn ze dus bij Volkswagen in staat om met deze update de hoeveelheid stikstofoxiden (NOx) binnen de toelaatbare grenzen te brengen. De dieselmotoren van VW stoten zonder de update tot veertig keer de toegestane hoeveelheid NOx uit.

Ik blijf er een vreemd gevoel aan overhouden over de gang van zaken. Vooral omdat VW voor ons toch wel één van de bedrijfszekere bedrijfswagen is gebleken in de afgelopen 20 jaar. Wat moet ik straks aan gaan schaffen als ik onze bedrijfswagen wil vervangen? Ergens hebben ze ons als klant bedonderd en zou ik wel gecompenseerd willen worden. Zie dat maar eens voor elkaar willen te krijgen. Uiteindelijk kunnen wij als klant VW haast niet straffen, dit blijkt al aan de verkoopcijfers die ze nog steeds halen.
Als de dagelijkse afstanden niet te groot zijn is de nieuwe Renault wellicht een optie Renault expands its lineup of all-electric commercial vehicles, unveils new Master Z.E. with 120 miles of range
 
Als de dagelijkse afstanden niet te groot zijn is de nieuwe Renault wellicht een optie Renault expands its lineup of all-electric commercial vehicles, unveils new Master Z.E. with 120 miles of range

Ik heb het meegekregen maar helaas rijden ze bij ons hoofdzakelijk vanuit Nijmegen naar de zeehavens, zoals Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam. Maar kan ook tot half in Europa zijn. Is denk ik gewoon praktisch nog niet haalbaar want het onderweg laden gaat dan bij de heren van hun vrije tijd af. Zijn ze me niet dankbaar voor verwacht ik. Even los van waar ze allemaal dan al niet rekening mee moeten houden. Is vooralsnog even geen optie ben ik bang.
 
Ik heb het meegekregen maar helaas rijden ze bij ons hoofdzakelijk vanuit Nijmegen naar de zeehavens, zoals Rotterdam, Antwerpen en Amsterdam. Maar kan ook tot half in Europa zijn. Is denk ik gewoon praktisch nog niet haalbaar want het onderweg laden gaat dan bij de heren van hun vrije tijd af. Zijn ze me niet dankbaar voor verwacht ik. Even los van waar ze allemaal dan al niet rekening mee moeten houden. Is vooralsnog even geen optie ben ik bang.

Klopt, hier ook nog niet aan de orde.
Heb een 'nuttige' range nodig in m'n Van die toch zeker 270km is. Onderweg opladen wil zeggen dat ik 's avonds nog later thuis ben, en ik ben nu al niet voor 20u thuis... . :confused:
Zal nog een ( paar ) jaartje(s) duren vrees ik.
 
Hmm ja aan de ruimte zal het niet liggen, maar het prijskaartje wat er dan aanhangt werkt een beetje remmend...

Als het niet op korte termijn nodig is zou ik vervanging of aankoop uitstellen. Eerst maar eens zien wat Tesla op de markt gaat zetten. Zal best wel weer een re-invention van de bedrijfsauto kunnen zijn. Levering zal wel wat op zich laten wachten maar wie weet.
 
Ik ben bang dat het "Tesla busje" nog wel een aantal jaren op zich laat wachten voordat hij hier zal rondrijden. Maar ik ben ook wel benieuwd hoe Tesla die bedrijfsmatige transportbehoefte gaat invullen.

Waarom zo somber. Het gaat als een speer en de productieverwachting Model 3 is voor 2018 al naar 600k opgeschroefd. En de hoge prijs die wij betalen komt doordat we ongeveer 25k per S en X extra betalen voor de ontwikkeling van toekomstige modellen en we ook voor de batterij nog de "oude" prijs betalen terwijl de nieuwe packs straks beduidend goedkoper zullen zijn.
De nieuwe modellen komen van nieuwe productielijnen die ze snel kunnen bouwen met de ervaring die ze opdoen met Model 3.
 
Het schandaal was misschien, het beste wat Volkswagen kon overkomen. Ter compensatie zetten ze veel meer en sneller in op elektrische voertuigen dan ze voorheen zouden doen.
Geloof ik niks van, vieze diesels blijven leveren, dat willen ze. Mooie politieke praatjes. Zelfde als Alle andere merken die oncapabele techniek als goed verkochten. Erger dan de tabaksindustrie, aandeelhouders als graaiers en machthebbers en dat soort gasten vergassen mijn gezondheid.
Grrrrrrgrrrrrr.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vdvoorde
Het schandaal was misschien, het beste wat Volkswagen kon overkomen. Ter compensatie zetten ze veel meer en sneller in op elektrische voertuigen dan ze voorheen zouden doen.

Hmm… .
Lijkt me niet.
Hoeveel elektrische Wagens hebben ze in hun gamma dan?
Hoeveel publiciteit heb je al gezien van VW voor hun elektrische wagens? Ik nul komma nul.
De e-UP is volgens mij zelfs uit het modellenpalet. ( Ik vind hem alvast niet meer op de website van VW )
Blijft alleen de e-Golf over aan net geen € 40.000,- :eek: Daar heb je wellicht straks een Model 3 voor… .

Ik ben verwonderd over de traagheid van de merken om met full elektrische auto's op de markt te komen.
Ik denk dat de Ioniq de enige is in een heel lange tijd die erbij gekomen is.
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Hmm… .
Lijkt me niet.
Hoeveel elektrische Wagens hebben ze in hun gamma dan?
Hoeveel publiciteit heb je al gezien van VW voor hun elektrische wagens? Ik nul komma nul.
De e-UP is volgens mij zelfs uit het modellenpalet. ( Ik vind hem alvast niet meer op de website van VW )
Blijft alleen de e-Golf over aan net geen € 40.000,- :eek: Daar heb je wellicht straks een Model 3 voor… .

Ik ben verwonderd over de traagheid van de merken om met full elektrische auto's op de markt te komen.
Ik denk dat de Ioniq de enige is in een heel lange tijd die erbij gekomen is.
Dat blijft de komende tijd nog wel zo, totdat de ontwikkeling van de elektrische modellen voltooid is en terugverdiend is uit de verkoop van diesels. Pas tegen die tijd schroeft de EU de normen zodanig op dat de diesels niet meer verkocht mogen worden, en dan pas komt de koopgolf van de massa die graag over wil schakelen op elektrisch.
Die paar miljoen auto's die Tesla weet te produceren zijn wat dat betreft een druppel op de gloeiende plaat helaas...

Anyway, binnenkort heeft iedere Nederlander de kans om een heel klein ietsje pietsje invloed uit te oefenen op het beleid via de verkiezingen... (wellicht eens een off topic draadje starten over welke verkiezingskeuze het beste zou zijn voor Tesla en elektrisch rijden in het algemeen...)
 
Anyway, binnenkort heeft iedere Nederlander de kans om een heel klein ietsje pietsje invloed uit te oefenen op het beleid via de verkiezingen... (wellicht eens een off topic draadje starten over welke verkiezingskeuze het beste zou zijn voor Tesla en elektrisch rijden in het algemeen...)

Liep met hetzelfde idee.
Welke partij is het meest vriendelijk op het gebied van milieu, duurzame energie, EV, autonomous driving en natuurlijk afschaffing van de bijtelling >50k 2019 (=eigen portemonnee ;)~~) maar zag het deels hier al ter sprake komen: Off topic draadje