You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Om het concern weer toekomst te geven moeten ze niet "das Auto" ten grave dragen, maar gewoon de naam "Volkswagen". De tijd zal leren wie gelijk krijgt.
Ook vers van de pers: Test Aankoop (België) testte een 500-tal wagens op reëel verbruik en CO2-uitstoot: zie hier.
Het zal niemand hier op dit forum verbazen dat de Foutlanders en andere plug-in hybrids het er wreed slecht vanaf brengen (een Porsche met 400 pk, 18 km elektrische autonomie en een officieel verbruik van 3 liter, jaja...). Wij weten dat je de redenering niet kan doortrekken naar "echte" EV's, maar de gemiddelde consument (als ie geen duiding krijgt) concludeert dat al dat EV-gedoe nog het grootste gesjoemel is van allemaal, vrees ik...
De NEDC test is nu eenmaal gemaakt om te vergelijken en uit onderzoek blijkt dat als auto 1 zuiniger is dan auto 2 in de NEDC test, auto 1 ook in de praktijk gemiddeld genomen zuiniger is. Daar gaat het om.
Vooral bij hybride auto's is de rijstijl en het rittenpatroon van enorm belang en zeer verschillend tussen verschillende gebruikers.
Daarnet in het journaal op één :
Open is stiekem bezig met software-updates .
Wagens stootten voor de update veel te veel NOx uit.
Na de update al heel wat minder, maar nog teveel.
En vooral : minder vermogen.
momenteel hier te volgen : deredactie.be video: Het journaal