Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
En uiteindelijk komen hoge tarieven aan hyperchargers de beschikbaarheid ervan ten goede. Zo ben je zeker dat alleen diegene die hem nodig hebben er laden. In die zin is de prijszetting van Audi niet logisch. AC-laden kost met het abonnement 37€c/kWh en Ionity dus 31€c/kWh.
Een logische prijszetting zou zijn: hoe sneller hoe hoger en bij de echte snelladers liefst op basis van tijd ipv kWh.
Ik heb geen probleem met een hogere prijs aan een snellader dan een gewone lader. Maar dat verschil zou op zijn minst wat redelijker kunnen zijn.
 
Via audi's etron-charging service 31€c/kWh.
Ik begrijp de verontwaardiging over de tarrieven niet zo goed. Iedereen had toch begrepen dat 8€ per laadbeurt maar tijdelijk zou zijn. Andere voor iedereen toegankelijke snelladers zijn niet of nauwelijks goedkoper.
Het zou veel niet-Tesla EV-rijders af en toe handig uitkomen mochten zij bij het SUC-netwerk kunnen laden, ook al kost het dan 79€c.kWh. Toch is dat voorlopig niet mogelijk.
Dat Ionity die mogelijkheid wel biedt aan merken die het netwerk niet mee opzetten, is een mooie geste en een voorbeeld van hoe het moet. We willen toch niet dat elk merk zijn eigen exclusieve netwerk aan Hyperchargers uitrolt. Waar moeten al die ICE dan nog parkeren?


Wij hebben op de zaak ook nog een Etron 50 besteld. Dan kan ik misschien met de Audi kaart goedkoop laden bij Ionity? Of ziet die paal ook dat je met een Tesla bent? Heb alvast de CCS upgrade geboekt voor de X
 
Wij hebben op de zaak ook nog een Etron 50 besteld. Dan kan ik misschien met de Audi kaart goedkoop laden bij Ionity? Of ziet die paal ook dat je met een Tesla bent? Heb alvast de CCS upgrade geboekt voor de X
Nee, dat zal die paal niet zien. Je kan er dus gewoon met je S/3/X aan laden.

Zelf houd ik het bij Maingau.

Mocht het volgende week druk zijn bij de SuperChargers, dan kan het zo maar zijn dat ik bij Ionity ga laden.
 
Is dit oude informatie, of is Ionity toch weer gratis?? De screenshot is van 5 minuten geleden in ieder geval...


Ionity De Knoest Free of Charge.jpg
 
Ondanks dat ik vaak ontevreden was met mijn S 60, moet ik hem maar zo lang mogelijk houden denk ik.. Met steeds maar hogere laadprijzen begint het levenslang gratis laden toch een mooie besparing op te leveren.
De kona laad ik thuis met zonneenergie op, en daarmee kunnen we alle km's maken, 400km is altijd goed te doen op een lading.
De S laad ik relatief goedkoop op de zaak op, kan maar een klein stukje op een lading maar kan ik onderweg gratis opladen bij een SUC ook al gaat dat langzaam.
Momenteel ben ik weer helemaal tevreden (als hij het nu blijft doen)
 
Sta nu gratis te laden bij Overbroek, maar kom niet boven 55kW uit, bij een begin SoC van 46%... dat was in de echte gratis periode wel een stuk sneller
Dat is al een tijdje zo daar. Ik heb een vriend welke daar met enige regelmaat even laad en van hem hoor ik dezelfde verhalen. Eerste 3 weken was het veel sneller dan nu.

ik kwam gisteren aan de overkant uit bij Varakker. En daar zag ik dat er bouwvakkers flink met elektrakabels en graafmachines in de weer waren en dat er een stuk tijdelijk hekwerk stond. Lijkt erop of er voorbereidingen voor of upgrade Fastnet danwel nieuwe Ionity locatie plaatsvinden.
 
Dat is al een tijdje zo daar. Ik heb een vriend welke daar met enige regelmaat even laad en van hem hoor ik dezelfde verhalen. Eerste 3 weken was het veel sneller dan nu.

ik kwam gisteren aan de overkant uit bij Varakker. En daar zag ik dat er bouwvakkers flink met elektrakabels en graafmachines in de weer waren en dat er een stuk tijdelijk hekwerk stond. Lijkt erop of er voorbereidingen voor of upgrade Fastnet danwel nieuwe Ionity locatie plaatsvinden.

Zou die trage snelheid dan de reden zijn dat het gratis is? Binnenkort eens bij de A1 (Tolnegen Noord) checken...