Verrassende commentaren, daarzo!
In positieve zin, deze keer.
Had ik nog niet gezien maar er zijn inderdaad behoorlijk wat oosterburen die behoorlijk kritisch zijn op hun eigen autoindustrie.
Wat me nog opviel in het stuk is dat er al een klacht bij een mededingings autoriteit zou liggen -of voorbereid zou worden- betreffende deze prijsdiscriminatie, dat is nieuw voor me.
Dat wordt me nog een lastige denk ik. Die moet dan gaan bepalen of het investeringsdeel van <50% van de deelnemende partijen en de korting vgl met het passantentarief (>50%) met elkaar in overeenstemming is.
Overigens ben ik zelf geen voorstander van het subsidiëren van aanschaf en installatie van laadinfra.
Liever zie ik dat er korting of subsidie op stroominkoop wordt gegeven.
Je moet zorgen dat er een positieve businesscase ontstaat om zoveel mogelijk kilowatturen te verkopen.
Dan gaat een operator er zijn best voor doen om de uptime zo hoog mogelijk te houden, het is belangrijk voor elektrische rijders niet alleen dat er laadinfra is, maar ook dat je er 300% van op aan kan dat de laadinfra beschikbaar is en goed functioneert.
Die les had men kunnen trekken uit de begintijd van zonnepanelen. Er was in het begin in DE een aankoopsubsidie voor PV. Gevolg was dat iedereen wel panelen kocht maar zich niet zo bekommerde om hoeveel ze produceerden.
Het moment dat dat veranderd werd in een feedin tarief ging iedereen opeens het dak op om ze onder de juiste hoek te leggen, ze schoon te maken, zorgen dat er geen schaduw opviel etc....