Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Geen idee maar stabiliteit en laadsnelheid is iets wat Ionity niet overal goed heeft geregeld. Er zij locaties bij welke redelijk stabiel waren (tot ik in feb. stopte met ionity) maar ook heel veel locaties waar je er niet van op aan kon. Zowel in Apeldoorn als Sevenum gedoe gehad maar ook in het buitenland was het niet altijd +190kw feest
 
Ik heb het idee dat het ze echt om de subsidie te doen was en corona ook niet helpt. Op de niet volledig uitgeruste stations nog steeds geen Fee (Nieuwegein, Tolnegen, Overbroek) Geen enkele activiteit om de andere stalls daar in bedrijf te krijgen. (alleen sokkels). Ik vermoed dat ze pas mogen laten betalen voor het laden als het station volledig in gebruik genomen is (bijv Apeldoorn, waar alle bedoelde stalls ook open zijn en je een vette Fee mag betalen (voor particulieren als ik natuurlijk geen deal) Vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan!
 
Helaas: https://twitter.com/laadpastop10/status/1267724204671225856?s=20

upload_2020-6-2_10-14-48.png
 
Als je iets verder doorgaat in de app, dan toch wel betalen helaas.

a0Cnr3AXfuW905djlM1F8aMayivm7RQuNdm7r9sZuyWifMRIhTQ2WHBWPCIFFrBzIXxdBoaOkxVpHs60UlEVBMx-rYdEDAaTUMTQ3iAbsqF6QvGBcvFXTL9tywe-c4e6BFadFt5XkSLoBzKQGhD4eNSzEQxiuwHMadqrbTkxlGQmeyBDSoY6pnce_V7EBv1QXAbRHEm235QCCeR9qYGM95beizemLXCVIPAoAm2mStmBGs9E-rrJk441dVDjQ3KCrS0E3adM0zEyR2ZunSym6nBbtMqooCP5FbEBe-2QDXoYSTppgqn1vrbHZYCjj4WRdXvmmFaLt6W3C1wsUO-xTOO_tcILw48N4qocpinA3UeMtq10Xmoj685BxqE_kN3Lkpg6bZwbs4hNozaW_IMfQP_yfyKHg9m-XMX2chzmqW2u8Cku7jszQe6rDMmqYrvkd7uTomLoEPYp0IZy1fUihIQ9lXu7Sc2z3-FGK1F3kYBDVgocZ0_Jed11drOFVZuImlivywRinHGBT-gWwuSmtmqCcacWZmUnKPgV2jAMYVUhEUV71dqgLf4XklEsk9S0jFZ-UB4m7Ewyg1vs0pN_kKZkWkyv0RzY1f_Va7OYwYeiouJgWch6nVA_KKxy_Aa8986WSCUn58QOI4dxJ5PlxsGEYpyCOMac9QS4MtHcpwCe53uRVz6Yzbcz3rfWCA=w411-h888-no
Ik zie in je post alleen een éénrichtingsbord (en geen screenprint). Bij genoemde lokaties zag en zie ik "Currently free of charge" als ik klik op een stall. Zojuist is daar wel iets bijgekomen (de app is ook supertraag trouwens. Ik kan inloggen of doorgaan als gast en dan zie ik inderdaad 0,79 per kilometer.
Dus we hebben even een waarneming ter plaatse nodig wat er nu geldend is, maar gezien de wijziging in de loop van deze ochtend in de app vrees ik dat het laadfeest inderdaad over is, want verdorie wat ging dat snel. 179 kW kreeg ik bij de superchargers nooit (uiteraard want max 150 Kw (theoretisch, want niet eens gezien)) en het is nog afwachten wat V3 in werkelijkheid gaat geven.
 
Nou in Ochten afgelopen week keer geladen omdat ik meteen even kon pauzeren maar bedroevend lage snelheid op lege lokatie en met 20% soc. Ging niet boven de 56kwh kreeg er uiteindelijk 0,6kw per min in. Daar ga je toch geen €0,79 voor betalen per kw
Vorige week stond ik daar ook en ging bijzonder vlot tot 60-65 %SoC. Wel een ruim 1,5 uur gereden voordat ik daar ging laden.
 
Gisteren rond half 6 Ionity bij Tolnegen Noord (Stroe) bezocht; nadat de stekker was aangesloten, en ik op START drukte, kreeg ik volgende tekst op het scherm van de Ionity zuil:

Gebruik uw de app van uw mobility service provider om te authentificeren, of scan de QR-code van de lader voor rechtstreekse betaling.

Ik heb de sessie maar afgebroken en ben verder gereden..

The happy days @ Ionity are over as it seems!
 
  • Informative
Reactions: SpeedyEddy