Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
61ADE576-F9F6-43F2-A74B-F0A645184969.png
6F97E728-43CA-4063-8FAC-15DA756AA34D.png
Ik ben vorige week zowel bij Ionity als bij Fastned gaan snelladen maar zag beide keren geen preconditioning op het scherm van mijn Model 3. Ik heb steeds de auto naar de snellader laten navigeren en kon zowel de Fastned als de Ionity locatie via de chargers optie met de flits rechtsonder op de kaart selecteren. Iemand hier meer ervaring met voorverwarmen bij third party snelladers? Dacht dat dit vanaf 2020.24 in de software zit.

1e grafiek bij Ionity De Kroon van 14% naar 47%, 2e bij Fastned 11% naar 43%. Beide keren ca 15,5kWh geladen in ca 11 minuten, ongeveer 100km range erbij en gemiddeld 85kW geladen (netto)
 
Last edited:
Ik ben vorige week zowel bij Ionity als bij Fastned gaan snelladen maar zag beide keren geen preconditioning op het scherm van mijn Model 3. Ik heb steeds de auto naar de snellader laten navigeren en kon zowel de Fastned als de Ionity locatie via de chargers optie met de flits rechtsonder op de kaart selecteren. Iemand hier meer ervaring met voorverwarmen bij third party snelladers? Dacht dat dit vanaf 2020.24 in de software zit.

1e grafiek bij Ionity De Kroon van 14% naar 47%, 2e bij Fastned 11% naar 43%. Beide keren ca 15,5kWh geladen in ca 11 minuten, ongeveer 100km range erbij en gemiddeld 85kW geladen (netto)
Dacht dat je alleen kunt navigeren naar Allego snel laders met preconditioning
 
View attachment 611096 View attachment 611097 Ik ben vorige week zowel bij Ionity als bij Fastned gaan snelladen maar zag beide keren geen preconditioning op het scherm van mijn Model 3. Ik heb steeds de auto naar de snellader laten navigeren en kon zowel de Fastned als de Ionity locatie via de chargers optie met de flits rechtsonder op de kaart selecteren. Iemand hier meer ervaring met voorverwarmen bij third party snelladers? Dacht dat dit vanaf 2020.24 in de software zit.

1e grafiek bij Ionity De Kroon van 14% naar 47%, 2e bij Fastned 11% naar 43%. Beide keren ca 15,5kWh geladen in ca 11 minuten, ongeveer 100km range erbij en gemiddeld 85kW geladen (netto)
Hoe heb je die charger in dat overzicht gekregen.Ik heb daar alleen SuC's (met 3 flash tekens) en soms EWE (kende ik niet) rest is alleen Allegro
 
Idd, na een eerste jaar zonder abonnementskost en meteen voor eens gans jaar te onderschrijven.
Een prijs van 30€c/kWh bij een HPC is voor mij trouwens een verkeerde prijszetting omdat met dat lage tarief oneigenlijk gebruik van die HPC wordt aangemoedigd.
Zoals velen opmerken is de beschikbaarheid van de Ionityladers goed.
Het tarief via de Ionity app is nog altijd 0,79€/kWh, voor iedereen. Bij een willekeurige 50 kW snellader ligt het standaardtarief op 0,69€. Gelet op de ligging, de betrouwbaarheid, de beschikbaarheid en het hoge laadvermogen is de Ionityprijs voor mij correct.
Maar het is duidelijk: als mijn abonnement straks afloopt en uit de analyse blijkt dat vernieuwen niet interessant is, zal ik er enkel laden als het echt nodig is. Allicht enkele keren per jaar. En dat is eigenlijk ook de bedoeling van HPCs.
 
  • Informative
Reactions: Tuhhje and Faiz71
Heb de Ionity ontwikkeling een beetje aan me voorbij laten gaan. Maar was het ook niet dat merken die geïnvesteerd hebben in het netwerk, de EV’s daarvan, tegen een gereduceerd tarief zouden gaan laden? Verraste me eigenlijk dat je daar nog een apart abonnement voor moet afsluiten om daar gebruik van te kunnen maken (okee, 1 jaartje kosteloos, maar daar gaat de teller vrij hard lopen zo te zien)
Ben benieuwd of ze bij Ionity dit in de toekomst gaan aanpassen om het snelladen toegankelijker / aantrekkelijker te maken.
 
Het tikt idd aardig aan en alleen een veelrijder heeft dan nog baat bij een abonnement.
Maar HPC-laden MOETvoor mij significant duurder zijn dan snelladen of traag laden. Tot op het moment dat er geen probleem van beschikbaarheid meer is.