TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC
  1. TMC is currently READ ONLY.
    Click here for more info.

Ionity Charging netwerk

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by FVO, Mar 12, 2018.

  1. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    5,281
    Location:
    Belgium
    Aangezien er aan het SuC-netwerk geen cent directe overheidssteun is boeit me dat minder. Tesla is ook duidelijk dat hun netwerk enkel voor Tesla's is, in tegenstelling tot Allego, Fastned en IONITY die altijd claimen voor iedereen toegankelijk te zijn. In het geval van Allego en Fastned is dat ook waar, maar in het geval van IONITY lijkt het er dus op dat de prijzen 1) niet normaal zijn, en 2) net de bedoeling hebben om niet-klanten van BMW, Ford, Hyundai, Mercedes en VAG af te schrikken.

    Hun lijst van site partners leest ook als de who is who van de fossiele brandstofindustrie.

    En om al aangehaalde redenen is het SuC-netwerk door de korte kabels aan de stalls niet compatibel met de meeste andere EV's. Het plaatsen van 3'rd party HPC's zou de rendabiliteit van het SuC-netwerk net hinderen.
     
    • Like x 1
  2. fivari

    fivari Maker van de Fivari-charger

    Joined:
    Nov 25, 2013
    Messages:
    2,130
    Location:
    Leuven, Belgium
    Allego en Fastned, die volgens mij ook subsidies hebben ontvangen, dienen een ander doel: winst maken door zoveel mogelijk kWh aan ladende auto's te verkopen van welk merk ook.
    Het SUC-netwerk was er initieel uit pure noodzaak en ondertussen meer en meer om de aantrekkelijkheid van Tesla's te verhogen.
    Ionity ligt qua opzet dichter bij het SUC-netwerk maar biedt ook de mogelijkheid aan andere merken om te laden. Aan een tarief dat 15% hoger ligt dan bij volledig open merken. Een meerprijs die deels verantwoord is vanwege een superieur product maar vooral zijn oorsprong vindt in het maximaal garanderen van een beschikbaar laadpunt voor de eigen auto's.
    Het zou mij niet storen de mogelijkheid te hebben om, indien nodig en uitzonderlijk, aan een SUC te laden aan 79€c/kWh.
     
    • Like x 1
    • Disagree x 1
  3. BMW740iL

    BMW740iL Member

    Joined:
    Nov 9, 2019
    Messages:
    947
    Location:
    Amsterdam
    #963 BMW740iL, Jan 2, 2021
    Last edited: Jan 2, 2021
    Dat is de incentive. Bij FastNed zie je dat het voor de investeerders blijkbaar niks uitmaakt dat de laders nooit gebruikt worden. De aandeelhouders met een eigen EV zien dat als een voordeel. Niet in de rij staan bij de SuC zoals bij Tesla is dan nog een extra verkoopargument tegenover Tesla
     
    • Like x 1
  4. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    5,281
    Location:
    Belgium
    Ik heb geen flauw idee wat je punt is...
    • Ik heb nog maar 1 keer in de rij moeten staan bij een SuC
    • De keren dat ik in Nederland rij, let ik altijd op de bezetting van de Fastned locaties die ik passeer. Heb zelfs een keer om te testen bij Fastned geladen, en er staat altijd wel een andere auto te laden. Ik heb echt niet het idee dat Fastned locaties werkeloos staan te draaien.
     
    • Like x 1
    • Funny x 1
  5. Right_Said_Fred

    Right_Said_Fred Moderator

    Joined:
    May 11, 2012
    Messages:
    3,732
    Location:
    The Netherlands
    Ik heb in 7 jaar tijd en tientallen lange reizen nog nooit in de rij hoeven te staan voor een Supercharger (wel dat ik een keer als 8e aankwam in Urmond). Ik heb overigens ook nog nooit een paal getroffen die het niet deed, slechts één keer gewisseld naar een sneller exemplaar. Maar dat terzijde. Ik heb het gevoel dat het wachten voor een Supercharger zwaar wordt overdreven (vooral in de media). Maar ja, ik ben dan ook nog nooit precies tijdens een zwarte zaterdag op pad gegaan of tijdens de piekdag van het wintersportverkeer. Ik plan wat slimmer.
     
  6. Inferi0r

    Inferi0r Member

    Joined:
    Jul 13, 2020
    Messages:
    27
    Location:
    Netherlands
    kan natuurlijk het linkje niet meer vinden, maar FTM had het over een luttel aantal laadtransacties per laadstation per dag.

    Ik geloof dat wel, kom er zelf altijd, niet vaak anderen en als er anderen zijn dan toch zeker een trage 50kw lader. Zelden Tesla’s
     
  7. HWS

    HWS Well-Known Member

    Joined:
    Mar 16, 2013
    Messages:
    7,209
    Location:
    Zoetermeer, Netherlands
    Ik heb t 1x gehad met een wintersportvakantie, liep vlot door. Dat wachten is naar mijn mening sterk overdreven. De fossielen staan zeker in de zomer veel langer te wachten bij de diverse tankstations.
     
    • Like x 1
  8. Timmm

    Timmm Banned

    Joined:
    Jul 6, 2017
    Messages:
    489
    Location:
    Netherlands
    de file valt idd wel mee, maar mijn S laadt vrij langzaam als er 2 aan een Suc staan (dat komt dan bovenop het wachten in de rij) Zelf hoop ik altijd op halve suc bezetting.
     
  9. SpeedyEddy

    SpeedyEddy Eddy K

    Joined:
    Sep 6, 2017
    Messages:
    1,264
    Location:
    Wageningen NL
    tip: zondag erna scheelt 80% van de files EN geen vrachtverkeer in DLD. Nooit wachten bij een SUC!
     
  10. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    5,281
    Location:
    Belgium
  11. MLKRMR

    MLKRMR Supporting Member

    Joined:
    Feb 20, 2019
    Messages:
    92
    Location:
    Netherlands
  12. Epyx

    Epyx Member

    Joined:
    Nov 3, 2020
    Messages:
    107
    Location:
    Tervuren (B)
  13. wooter

    wooter Nou ik heb niet te klagen over Tesla support

    Joined:
    May 3, 2017
    Messages:
    5,281
    Location:
    Belgium
    Een Lamborghini Aventador.
     
    • Like x 1
    • Love x 1
  14. jpvdheijn

    jpvdheijn Member

    Joined:
    Oct 30, 2018
    Messages:
    429
    Location:
    Baarle-Nassau, NL
    Volvo 850 T5?
     
    • Funny x 1

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC