Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
Straks eerst een adapter aanschaffen en daarna ontstaat ongetwijfeld de mogelijkheid om je S of X om te bouwen naar CCS. Wel jammer dat ze niet al een jaar geleden begonnen zijn CCS poorten in te bouwen.

Dat zal lastig zijn. ccs stekker past niet achter het huidige klepje. Dan moet er al een ander paneel in zoals ze in China doen. Dan is het nogal een klus.

https://i.redd.it/yocet08hb9j01.jpg
 
Het is de kabelleverancier, en zo te zien is er maar 1. Alle kabels met vloeistof koeling hebben hetzelfde probleem zo te zien, en het is wereldwijd en voor alle snelladers boven de 150+ kW.
Edit: inderdaad alles van 150 kW en meer.

Probleem zat in de stekker : HUBER+SUHNER - HUBER+SUHNER reviews high-power charging systems after a short-circuit in a charging station on a test site

"The short-circuit occurred in the plug. The cooling circuit with the synthetic, non-conductive coolant can be ruled out as the cause. The product in question is a first-generation prototype. … The affected prototype was already delivered in the summer of 2017. The series products differ from the first prototypes by, among other things, increased sealing."
 
Hoppa, we zijn bijna 2 weken verder, er is gemiddeld ongeveer 1 locatie per werkdag in gebruik genomen, zodus:
Sinds gisteren 40 locaties live.
50 locaties under construction.

Sinds einde vorige week: 51 Ionity locaties in gebruik.
Nog 43 under construction.
Onder andere Bierset ( / Grâce-Hollogne / “Luik-West” ) is mee in gebruik genomen.
Het tempo van in gebruik nemen is met de eindejaarsperiode feestdagen flink gestagneerd en is nog steeds niet terug op het niveau van begin december.
Ik heb momenteel nog geen weet van app die foto’s per locatie toelaat à la supercharger.info app.

Als zeer makkelijk op te zetten alternatief heb ik de locaties op het “Europese vasteland” in volgende Foursquare lijst onder gebracht: Ionity EV Charging Stations
Voor de Scandinavische locaties creëerde ik een 2de lijst:
Ionity Norway EV Charging Stations
Moest je ergens langsgaan of passeren (en foto’s nemen) dan kan je ze met gans de wereld delen via de Foursquare of Foursquare Swarm apps.
 
  • Informative
Reactions: nico180
Het zou handig kunnen zijn om die locaties van Ionity (en de 175kW exemplaren van Fastned) eens samen met alle Tesla Superchargers op een kaart te kunnen zien

Abetterrouteplanner doet dit, je kan CSS of supercharger selecteren. Dan krijg je fastned en ionity als ook andere css chargers

Het is wel wat al reeds genoemd is, even een route plannen en ik kom ook aan in Oostenrijk met slechts luttele minuten meer volgens de route planner(CSS TOV supercharger only). Maar dan maak je dus gebruik van diverse CSS stations waarvan nog niet gebleken is dat ze betrouwbaar zijn.
 
Abetterrouteplanner doet dit, je kan CSS of supercharger selecteren. Dan krijg je fastned en ionity als ook andere css chargers

Het is wel wat al reeds genoemd is, even een route plannen en ik kom ook aan in Oostenrijk met slechts luttele minuten meer volgens de route planner(CSS TOV supercharger only). Maar dan maak je dus gebruik van diverse CSS stations waarvan nog niet gebleken is dat ze betrouwbaar zijn.

Op lange routes via Chargemap controleren per snellader bij de Comments wat de status is werkt vrij aardig...
 
Vanmorgen reed ik op de A1 ri het oosten, bij Palmpol staat al een Fastned station. Ik zal vanmiddag even opletten als ik weer ri Amersfoort ga of aan die zijde al iets qua werkzaamheden zichtbaar zijn. Of levert Ionity ook pasjes waarmee je bij Fastned mag DC laden?
 
Gewoon uit interesse eens de laatste skitrip gesimuleerd in abetterrouteplanner en richting Oostenrijk (Gerlos) was het even lang (12 uur) met mijn 85D als met de Etron langs ionity en andere hyperchargers... het lijkt dat het ionity en fastned netwerk toch stilaan functioneel wordt in bepaalde richtingen, maar Frankrijk lijkt toch nog een probleem helaas...
 
Gewoon uit interesse eens de laatste skitrip gesimuleerd in abetterrouteplanner en richting Oostenrijk (Gerlos) was het even lang (12 uur) met mijn 85D als met de Etron langs ionity en andere hyperchargers... het lijkt dat het ionity en fastned netwerk toch stilaan functioneel wordt in bepaalde richtingen, maar Frankrijk lijkt toch nog een probleem helaas...
ik wil hier twee kanttekeningen bij maken:
1. In ABRP staat de Audi e-Tron voor 245 Wh/km bij 110km/h opgenomen tegenover de bijv. een MX 250 Wh/km. NextMove heeft laten zien dat het verbruik van de e-Tron op autobahnsnelheden al snel 25-30% hoger is dan van een MX. Pas je het verbruik aan naar 310 Wh/km dan wordt de reistijd bijna 1,5 uur langer;
2. Bij de meeste Ionity laadstations zie ik 4 CCS hoge snelheidsladers staan. Dat kan op de drukke routes tijdens piektijden voor extra vertraging zorgen.
 
Vermoedelijk is 4 stalls in het begin wel voldoende. Ik neem aan dat Ionity vanzelf gaat uitbreiden als de vraag hoger is. In het begin hadden we ook SuC locaties met maar 4 stalls (of in Frankrijk soms zelfs maar 2) en dan stond je er alleen. Inmiddels staan locaties met 16 of meer stalls soms zelfs vol.