Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ionity Charging netwerk

This site may earn commission on affiliate links.
heb ook 1 keer geladen bij ionity, ging idd zeer snel, ook iets van een 180 kw. bij tesla ben ik meestal een klein half uur kwijt, bij ionity kan je na 15-20 minuten al weer verder, net genoeg tijd om een broodje naar binnen te werken en naar de wc te gaan.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
View attachment 564427 View attachment 564426 View attachment 564425 View attachment 564424

Chargepoint is dood, Leve de JuicePass! Mijn Ionity ervaringen van de afgelopen dagen langs de Autoroute du Soleil. Wij hebben onderweg naar Grenoble met de SR+ 4x bij Ionity geladen met de JuicePass. Nu al 234kWh geladen en de maand is nog niet half voorbij. Het Ionity netwerk is technisch superieur aan Tesla SuC. De 166kW peak power heb ik bij Tesla nog niet gehaald. En langs de peage in Frankrijk staan er genoeg. Wel even opletten dat je niet de pijlen voor de tankstations volgt omdat de laadpalen bij de restaurants staan.

Welke volgorde hanteer je bij het laden via de juicepass. Eerste alles in de app regelen en dan pas de stekker erin?

Merk vaak dat juicepass niet wil starten bij een allegro 22kw paal in de stad hier.
 
Welke volgorde hanteer je bij het laden via de juicepass. Eerste alles in de app regelen en dan pas de stekker erin?

Merk vaak dat juicepass niet wil starten bij een allegro 22kw paal in de stad hier.
De JuicePass app zegt volg instructies op de Ionity paal. Paal zegt steek stekker er in. Dan vraagt de paal om rfd of app voor betaling. Via JuicePass app probeer ik dan via flits button de qr code te scannen maar krijg dan Oops something went wrong melding in de app. Als ik dan via de kaart optie in de app de paal opzoek en via de kaart de plug selecteer en de charge knop druk dan begint de paal te laden. Beetje omslachtig maar tot nu bij iedere Ionity kunnen laden
 
Welke volgorde hanteer je bij het laden via de juicepass. Eerste alles in de app regelen en dan pas de stekker erin?

Merk vaak dat juicepass niet wil starten bij een allegro 22kw paal in de stad hier.

Ik volg hetzelfde recept als @BMW740iL
In de app op de stadskaart paal en socket selecteren en via dat menu het laden starten.
De eerste week vier keer met Allego moeten bellen om de kabel weer los te krijgen omdat de app geen contact kreeg met de paal, maar inmiddels gaat het goed.
 
De JuicePass app zegt volg instructies op de Ionity paal. Paal zegt steek stekker er in. Dan vraagt de paal om rfd of app voor betaling. Via JuicePass app probeer ik dan via flits button de qr code te scannen maar krijg dan Oops something went wrong melding in de app. Als ik dan via de kaart optie in de app de paal opzoek en via de kaart de plug selecteer en de charge knop druk dan begint de paal te laden. Beetje omslachtig maar tot nu bij iedere Ionity kunnen laden
Bij Ionity geef ik aan welke Stall ik gebruik in de APP en dan pas sluit ik de kabel aan. Ontgrendelen doe ik via het Screen in de auto.
 
Ik volg hetzelfde recept als @BMW740iL
In de app op de stadskaart paal en socket selecteren en via dat menu het laden starten.
De eerste week vier keer met Allego moeten bellen om de kabel weer los te krijgen omdat de app geen contact kreeg met de paal, maar inmiddels gaat het goed.
Moest de eerste keer bellen naar Allego om te ontgrendelen. Daarna ook niet meer gebeurd
 
Ionity Nempitz...:confused:
0ED916CE-5523-4783-9826-142DA8668138.jpeg
 
  • Funny
Reactions: CJA Hulskamp