Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Na 105000 km heb ik nu ook krakende draag armen in de voor wielophanging van mijn december 2019 Model 3.

ik zag deze week de aankondiging van een alternatieve upper control arm van Meyle. Zijn er hier al mensen die de draag armen zelf of bij een niet-Tesla garage hebben laten vervangen?

Met de foto’s in het topic hieronder van de afvalberg bij Tesla SeC is duidelijk dat dit big business gaat worden


Nee, die van mij zijn voor de zomer vervangen door Tesla zelf (zat nog binnen de 80k km).

Maar zou je bij Tesla niet eerst vragen om een stuk coulance? Ja, buiten de garantie, maar duidelijk een product wat niet de levensduur heeft die je mag verwachten.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Na 105000 km heb ik nu ook krakende draag armen in de voor wielophanging van mijn december 2019 Model 3.

ik zag deze week de aankondiging van een alternatieve upper control arm van Meyle. Zijn er hier al mensen die de draag armen zelf of bij een niet-Tesla garage hebben laten vervangen?

Met de foto’s in het topic hieronder van de afvalberg bij Tesla SeC is duidelijk dat dit big business gaat worden

Bij mij viel dit onder de garantie. Het was zo geregeld bij Tesla:


Of ze een ander type hebben gemonteerd, dat weet ik niet.
 
Wat voor vibrators gebruiken jullie thuis? 😱
flickering-power-outage.gif

De Power 3000. Aanrader!
 
Ok, terug naar klagen.

Ik klom via de passagiersdeur naar buiten (strak tegen de struiken geparkeerd), en de auto ging niet uit: spiegels uit en lampen aan. Ook sluiten via de app lukte niet - het stond op gesloten, maar lampen en spiegels spraken dat tegen.

Pas toen ik de bestuurdersdeur open en dicht deed, wilde ie op slot. Echt WTF!
 
Ok, terug naar klagen.

Ik klom via de passagiersdeur naar buiten (strak tegen de struiken geparkeerd), en de auto ging niet uit: spiegels uit en lampen aan. Ook sluiten via de app lukte niet - het stond op gesloten, maar lampen en spiegels spraken dat tegen.

Pas toen ik de bestuurdersdeur open en dicht deed, wilde ie op slot. Echt WTF!
Ja, de auto kan niet met edge case onderweg waarbij hij moet weten dat hij de deuren moet sluiten nadat volgens de kennis van de auto enkel een passagier is uitgestapt ;)
 
  • Like
Reactions: SpaceWagon
Ok, terug naar klagen.

Ik klom via de passagiersdeur naar buiten (strak tegen de struiken geparkeerd), en de auto ging niet uit: spiegels uit en lampen aan. Ook sluiten via de app lukte niet - het stond op gesloten, maar lampen en spiegels spraken dat tegen.

Pas toen ik de bestuurdersdeur open en dicht deed, wilde ie op slot. Echt WTF!
Het zou pas een "WTF" zijn als het volgende gebeurd zou zijn:

- Je vrouw of je kind of je baby shark stapt uit via de passagiersdeur.
- Je zit zelf nog achter het stuur.
- Je auto gaat op slot.
- Je zit opgesloten in je auto.
- Enzovoort...

Want dat zou er volgens jou moeten gebeuren, toch? Hoe kan je auto weten dat jij over de stoel bent geklommen en via de passagiersdeur er uit bent gegaan? En wat als je de volgende keer via het open raampje naar buiten klimt omdat het portier niet open kan? Of wat dan ook...
 
Het zou pas een "WTF" zijn als het volgende gebeurd zou zijn:

- Je vrouw of je kind of je baby shark stapt uit via de passagiersdeur.
- Je zit zelf nog achter het stuur.
- Je auto gaat op slot.
- Je zit opgesloten in je auto.
- Enzovoort...

Want dat zou er volgens jou moeten gebeuren, toch? Hoe kan je auto weten dat jij over de stoel bent geklommen en via de passagiersdeur er uit bent gegaan? En wat als je de volgende keer via het open raampje naar buiten klimt omdat het portier niet open kan? Of wat dan ook...
Long shot : een minuut geleden was er nog een gewicht te meten op de bestuurdersstoel. Die is nu weg en in combinatie met een korte gewichtsmeting op de passagiersstoel en ditto deur dat open en dicht gaat, zou de software kunnen concluderen dat er afgesloten dient te worden.
 
Long shot : een minuut geleden was er nog een gewicht te meten op de bestuurdersstoel. Die is nu weg en in combinatie met een korte gewichtsmeting op de passagiersstoel en ditto deur dat open en dicht gaat, zou de software kunnen concluderen dat er afgesloten dient te worden.
Maar het is de passagiersdeur.

Ik denk dat de bestuurdersdeur pas sluit als de sensoren ook de 'sleutel' aan bestuurderskant merken wanneer de deur sluit. Dan pas ben je zeker dat de bestuurder, met zijn telefoonsleutel, de wagen heeft verlaten.
 
Ok, terug naar klagen.

Ik klom via de passagiersdeur naar buiten (strak tegen de struiken geparkeerd), en de auto ging niet uit: spiegels uit en lampen aan. Ook sluiten via de app lukte niet - het stond op gesloten, maar lampen en spiegels spraken dat tegen.

Pas toen ik de bestuurdersdeur open en dicht deed, wilde ie op slot. Echt WTF!
Sorry ik moest lachen, ik ken deze ‘feature’. Een X in de binnenstad, dan krijg je dat 😂
 
Ok, terug naar klagen.

Ik klom via de passagiersdeur naar buiten (strak tegen de struiken geparkeerd), en de auto ging niet uit: spiegels uit en lampen aan. Ook sluiten via de app lukte niet - het stond op gesloten, maar lampen en spiegels spraken dat tegen.

Pas toen ik de bestuurdersdeur open en dicht deed, wilde ie op slot. Echt WTF!
Oplossing: in menu "stuur aan rechterzijde" selecteren ;)
 
Maar het is de passagiersdeur.

Ik denk dat de bestuurdersdeur pas sluit als de sensoren ook de 'sleutel' aan bestuurderskant merken wanneer de deur sluit. Dan pas ben je zeker dat de bestuurder, met zijn telefoonsleutel, de wagen heeft verlaten.
dat er Tesla fans zijn met deze gedachtenkronkels geeft rust dat software ontwikkelaars bij Tesla niet anders denken en wij ons moeten neerleggen bij de gebreken aan onze autos die voorlopig nog niet zullen worden verholpen
 
dat er Tesla fans zijn met deze gedachtenkronkels geeft rust dat software ontwikkelaars bij Tesla niet anders denken en wij ons moeten neerleggen bij de gebreken aan onze autos die voorlopig nog niet zullen worden verholpen
"Ik stap als bestuurder uit langs passagierskant" is nu wel echt een edge case. Ik denk dat ik dat zelfs nooit bij mijn X heb gedaan.

Maar goed, bedenk maar eens een manier om de deuren te sluiten als je absoluut zeker bent dat de bestuurder met z'n sleutel buiten de auto staat, gebruik makend van de sensoren die je hebt. "De bestuurder stapt uit aan bestuurderskant en de sensoren herkenen vervolgens de sleutel aan de deur van bestuurderskant" lijkt me een vrij eenvoudig en logisch scenario. Op gewicht op de zetels kan je niet rekenen, ik heb in mijn X ook al eens mezelf omgekleed en zat ik op geen van de zetels.
 
"Ik stap als bestuurder uit langs passagierskant" is nu wel echt een edge case. Ik denk dat ik dat zelfs nooit bij mijn X heb gedaan.

Maar goed, bedenk maar eens een manier om de deuren te sluiten als je absoluut zeker bent dat de bestuurder met z'n sleutel buiten de auto staat, gebruik makend van de sensoren die je hebt. "De bestuurder stapt uit aan bestuurderskant en de sensoren herkenen vervolgens de sleutel aan de deur van bestuurderskant" lijkt me een vrij eenvoudig en logisch scenario. Op gewicht op de zetels kan je niet rekenen, ik heb in mijn X ook al eens mezelf omgekleed en zat ik op geen van de zetels.
Bewegingssensor, interieurcamera, microfoon
 
Zijn er meer mensen die de laatste tijd veel problemen hebben met de automatische weergave van de maximum snelheid. Er is soms geen logica in te vinden en knap irritant als je veel op autopilot rijdt.

Dat is het effect dat verkeersborden worden gelezen en daarmee de database met snelheden overrulen... Gaat inderdaad veel fout. In NL maken wij veel gebruik van onderborden, Tesla kent de regels niet wanneer een nieuwe snelheid moet ingaan en neemt nogal eens het bord van bijvoorbeeld een paralelbaan mee. Volgens mij heb ik dat gemeld bij het 2022.40 software topic. Maar inderdaad herkenbaar dus.