Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Janken over tekortkomingen van Tesla (niet van personen s.v.p.)

This site may earn commission on affiliate links.
Je betaalt niet voor FSD dus ik vind het niet een naaistreek. Aan visualisaties waar je auto toch niet op gaat reageren heb je weinig, niet?
Je snapt het punt niet, lees eens goed! Het gaat niet om FSD.

Dus je koopt een nieuwe laptop die ruim een half jaar eerder een nieuwe/betere cpu/gpu heeft gekregen. Dan verwacht je niet dat er maanden later nog verouderde meuk de fabriek uit komt rollen in bepaalde configuraties (de SR+ in dit geval).

Daarnaast werd er altijd beweerd dat je zonder FSD, geen verschil tussen hw2.5 en hw3.0 zou zien. Dat wordt dus straks wel zo… Of je er nou veel aan hebt of niet.
 
Je snapt het punt niet, lees eens goed! Het gaat niet om FSD.

Dus je koopt een nieuwe laptop die ruim een half jaar eerder een nieuwe/betere cpu/gpu heeft gekregen. Dan verwacht je niet dat er maanden later nog verouderde meuk de fabriek uit komt rollen in bepaalde configuraties (de SR+ in dit geval).

Daarnaast werd er altijd beweerd dat je zonder FSD, geen verschil tussen hw2.5 en hw3.0 zou zien. Dat wordt dus straks wel zo… Of je er nou veel aan hebt of niet.

Is jou een HW versie beloofd? Ik denk het niet.
Er is je een functionaliteit beloofd en deze heb je gekregen.

Op het moment dat de deal is afgesproken krijg je een bepaalde functionaliteit en visualisatie.
Daar zat op dat moment geen verschil tussen HW3.0 en 2.5 en dus is er niets onoorbaars gedaan.
Daarna is er nieuwe functionaliteit gecreëerd dat alleen werkt op HW3.0 en nu wil jij deze alsnog gratis hebben.

Ga je bij een ICE ook claimen dat je de nieuwer motor in je oude auto wil hebben als de fabrikant een nieuwere versie en hetzelfde type auto levert?
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Niek
Ik snap je frustratie en ik zou er zelf ook niet blij mee zijn hoor, maar als je een laptop koopt om mee te gamen, krijg je toch ook een andere configuratie dan in een laptop waar je alleen office op draait.
Andere versie wil niet altijd zeggen dat de vorige verouderd is, de specificaties voldoen voor het gebruik. Heb je betere prestaties nodig dan krijg je andere hardware waar je dan ook weer wat extra voor betaald (in dit geval in de vorm van FSD).
 
Je snapt het punt niet, lees eens goed! Het gaat niet om FSD.

Dus je koopt een nieuwe laptop die ruim een half jaar eerder een nieuwe/betere cpu/gpu heeft gekregen. Dan verwacht je niet dat er maanden later nog verouderde meuk de fabriek uit komt rollen in bepaalde configuraties (de SR+ in dit geval).

Daarnaast werd er altijd beweerd dat je zonder FSD, geen verschil tussen hw2.5 en hw3.0 zou zien. Dat wordt dus straks wel zo… Of je er nou veel aan hebt of niet.
Nee, ik snap je punt niet. De functionaliteit die je mist, is functionaliteit die je niet voor betaalt.

Wat jij mist, is weergave van kegels en verkeersborden. Beide dingen waarop je wagen, bij gebrek aan het betalen van FSD, niet op reageert.

Wat je hebt is dat je een nieuwe laptop hebt gekocht, maar niet "full option". Je kiest er bijvoorbeeld voor om niet voor Wifi 6 te betalen in je nieuwe laptop. Logisch dat de laptop die je dan krijgt, geen hardware hoeft te hebben die Wifi 6 ondersteunt. Maar als je nu dezelfde laptop koopt, steekt de leverancier er standaard Wifi 6 hardware in maar is die niet geactiveerd, omdat dat goedkoper uit komt dan oude en nieuwe hardware te kunnen leveren.
 
Je snapt het punt niet, lees eens goed! Het gaat niet om FSD.

Dus je koopt een nieuwe laptop die ruim een half jaar eerder een nieuwe/betere cpu/gpu heeft gekregen. Dan verwacht je niet dat er maanden later nog verouderde meuk de fabriek uit komt rollen in bepaalde configuraties (de SR+ in dit geval).

Daarnaast werd er altijd beweerd dat je zonder FSD, geen verschil tussen hw2.5 en hw3.0 zou zien. Dat wordt dus straks wel zo… Of je er nou veel aan hebt of niet.

Zie het als volgt je hebt van de Model S75D modellen gehad die zijn verkocht met een acceleratie van 0-100 in 5.2s.
De latere versies zijn geleverd met dezelfde motoren als de S100D en konden dan ook even snel gemaakt worden middels een software update.

Tesla heeft dit voor de modellen waarvoor dit kon ook gedaan en die zijn zogenaamd uncorked en gingen na een update van van 0-100 in 4,4s.
Dit geeft de andere waarvoor dit niet kan toch het recht om andere motoren te gaan claimen. Ze hebben immer gehad wat ze betaald hebben.

Dat je het jammer vind snap ik maar je bent niet genaaid en dus is je ontevredenheid ongefundeerd.
 
  • Disagree
  • Like
Reactions: Niek and Koifim
Jullie gaan even aan het punt voorbij dat er in de catalogus geen onderscheid wordt gemaakt tussen een auto die met hw2.5 geleverd wordt of met hw3. Er werd beweerd dat hij vanaf april ‘19 met hw3 zou worden geleverd. Een loos statement, zoals we wel vaker gewend zijn van Tesla.
Heb je een referentie waaruit blijkt dat Tesla dat heeft gecommuniceerd?
 
Kan alleen stroom van de campingpaal proberen hier. Geen mogelijkheid om een laadpaal te proberen
Met gewone stroom uit een stopcontact en je mobiele lader heb je net dezelfde componenten als een gewone trage laadpaal.

Een trage laadpaal met wisselstroom geeft enkelfase of driefase 230V, die in je auto door omvormers wordt omgezet in gelijkstroom om de batterij te laden. Een snellader werkt met directe gelijkstroom en gebruikt de omvormers niet. Het kan zijn dat er iets aan het directe pad scheelt waardoor je niet kan snelladen, maar misschien nog kan traag laden op een gewone laadpaal of je mobiele lader, maar het kan natuurlijk ook zijn dat beide laadopties defect zijn. Niet geprobeerd is altijd mis.
 
Ik kan geen laadpaal nu gaan zoeken, als die dan niet blijkt te werken heb ik morgen te weinig range om het service center te halen... 58% accu 246km moet te doen zijn toch? Met 100km per uur fluwelen voet en 20-25graden buitentemperatuur?
Ik bedoel dat je het effect ook kan simuleren met je mobiele lader en een stopcontact. Ik ga ervan uit dat je daarvoor niet zo ver moet rijden, niet?