Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Jatten van spiegels Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Inderdaad, tot die conclusie kwam ik al een beetje. Raar, want spiegel wip je er met handen gewoon zonder beschadiging uit, op video's is ook overal te zien ( vooral in US ) dat er aftermarket parabole spiegels zijn voor ruimer zicht. Wat Tesland blijkbaar niet weet is dat de maatvoering ook weer iets anders is, heb al spiegelset binnengekregen maar past dus blijkbaar alleen op oudere modellen, had gehoopt dat iemand hier dat kon bevestigen en dat verder prutsen zinloos is. Tsja wat anders ? Veel sloop auto's zijn hier niet te vinden van laatste model, op ebay zie ik wel wat maar om nou op te laten sturen om weer tot conclusie te komen dat het niet past, ik blijf 1200 euro voor zo'n onbenullig iets onzinnig vinden. Gelukkig heeft de M S ook zijzicht camera's tijdens rijden, dus morgen maar beslissen wat te doen.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Inderdaad, tot die conclusie kwam ik al een beetje. Raar, want spiegel wip je er met handen gewoon zonder beschadiging uit, op video's is ook overal te zien ( vooral in US ) dat er aftermarket parabole spiegels zijn voor ruimer zicht. Wat Tesland blijkbaar niet weet is dat de maatvoering ook weer iets anders is, heb al spiegelset binnengekregen maar past dus blijkbaar alleen op oudere modellen, had gehoopt dat iemand hier dat kon bevestigen en dat verder prutsen zinloos is. Tsja wat anders ? Veel sloop auto's zijn hier niet te vinden van laatste model, op ebay zie ik wel wat maar om nou op te laten sturen om weer tot conclusie te komen dat het niet past, ik blijf 1200 euro voor zo'n onbenullig iets onzinnig vinden. Gelukkig heeft de M S ook zijzicht camera's tijdens rijden, dus morgen maar beslissen wat te doen.
De dieven moeten die toch ergens te koop aanbieden. Of doen ze dat gewoon voor de fun?
 
Zou het een optie zijn om die preventief beter vast te kitten? Als je ze toch compleet moet bestellen, maakt het niet uit, mocht je ze niet meer los krijgen bij een breuk.
Dan trekken ze alles stuk lijkt me. Er is voor de oude S een soort ring te krijgen die je in het huis monteert waardoor de spiegel niet naar voren te trekken is maar, je raadt het al, dat is ook niet goedkoop.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Van de service manual klik je door naar de parts catalog.

Dat kan inderdaad ja, maar wat ik bedoelde is dat je altijd al in die parts catalog kon komen zonder toegang tot de service manuals. 😉 Hoefde je toen ook niet voor te betalen. Alleen voor in de service manuals te komen moest je betalen.

Maar maakt verder ook niet uit want is helaas voor @HaVrie dus toch geen losse spiegelglas in te vinden voor de S. Ik vrees dat er momenteel nog niet veel andere opties zijn dan de complete spiegels. Duur grapje, dat wel.. Kan misschien via de verzekering maar dan zal de premie wel omhoog gaan lijkt me. Heb je geen beeld van Sentry dat ze gejat worden?
 
  • Like
Reactions: Phil V
Want misschien tic van mij, maar ik laat liever ook niet onnodig prutsen aan mijn auto's als het niet nodig is, zie in de offerte niet veel arbeidstijd, maar als ze het geheel willen vervangen ( omdat het zogenaamd moet van Tesla ? ) zullen ze toch wel e.e.a. los moeten halen, plastic kappen loswrikken etc. Denk dat ik beter de units ( als niet anders kan ) laat komen of ophalen en dan glas overzetten. Als glas los in de zending zit, alleen inklikken. Maar ik had gehoopt dat hier iemand het zelf al had meegemaakt en/of opgelost.
 
Er zijn meerdere beelden in de wijk, maar of daar wat uitkomt is de vraag. Ik ben wel in gesprek, ook met de particuliere beveiliging die we ook nog eens in de wijk hebben, van mijn overbuurman zijn de koplampen van zijn Panamera gedemonteerd, nog duurder grapje. Hoe het kan dat ze tussen 3 en 5 uur in de nacht hun gang konden gaan is bij velen de vraag, ze hebben uitkijken gehad, maar er moet ook wagen zijn geweest voor de spullen want je ziet ze met veel spullen rondzeulen.
 
simpel. 525,-- euro eigen risico plus verlies schadevrije jaren, reken maar door. Maar alles kan natuurlijk, laat nog steeds niet onverlet dat het gaat om een ( auto ) technische futiliteit. Heb het al gemeld aan verzekering en heb politie aangifte, dus dat kan altijd, heb zelfs even de tijd naderhand om zelf alles alsnog te betalen als het wel via verzekering gaat en als als blijkt dat op lange duur de bonus-malus te ongunstig uitkomt, dus dat is natuurlijk te regelen.

Wat ik nog even duidelijk moet zien te krijgen, is waarom er op de offerte van SeC Tilburg
RIGHT HAND MS P2 (1622233-00-F) voor euro 468.60 staat en
LEFT HAND MS P2 (1622232-00-F) voor euro 433.88. ( alle bedragen ex. btw )
Ze geven maar heel weinig arbeidsloon aan, 13 euro, dus dat zal ook wel een stuk meer zijn, ik neem niet aan dat ze bij Tesla het glas overzetten en niks doen met de hele unit ( ?? )
 
Last edited:
De spiegels van Tesland kun je lijkt mij wel retour zenden en je geld terug krijgen.
Communicatie met een leverancier in USA opstarten, waarbij je de kenmerken (afmetingen?) vooraf afstemt om een miskoop tegen te gaan?
Je weet nu immers waar je op moet letten.
Goedkoopste optie?
 
Er zijn meerdere beelden in de wijk, maar of daar wat uitkomt is de vraag. Ik ben wel in gesprek, ook met de particuliere beveiliging die we ook nog eens in de wijk hebben, van mijn overbuurman zijn de koplampen van zijn Panamera gedemonteerd, nog duurder grapje. Hoe het kan dat ze tussen 3 en 5 uur in de nacht hun gang konden gaan is bij velen de vraag, ze hebben uitkijken gehad, maar er moet ook wagen zijn geweest voor de spullen want je ziet ze met veel spullen rondzeulen.
Aan de gemeente vragen of ze camera’s plaatsen, en ook zelf extra camera’s plaatsen. Als er genoeg hangen komt er vanzelf iemand in beeld.
 
Tesland zal geen probleem zijn om te retourneren. Over levering uit VS ook al gedacht, hoewel het daar ook allemaal om vorig type lijkt te gaan, maar uitzoeken waard, aan de andere kant wil ik ook niet weken "gehavend" rondrijden. Had gehoopt dat iemand het hier al bij de hand heeft gehad, hoewel ik niemand dit soort ongein toewens natuurlijk.
 
Vestig je hoop niet op camera's. Bij ons in de straat diverse model 3 spiegelglazen gestolen. Filmpje gezien van buurman verderop: 20 seconden per spiegel, licht vd carport ging aan, hoodie, sjaal over mond. Daar heb je niets aan.
Oh en ik heb nadat mn glazen vervangen waren door de schadehersteller (ik kon mn koffie niet eens opdrinken) bij Ali een linkerglas besteld (18eur of zo) omdat rijden zonder spiegels naar schadehersteller niet fijn is (en niet mag).
Leaseauto dus ik heb die verzekeringszorgen niet.
 
Je kan kenteken of vin no etsen in glas, maar of dat die dombo's wat uitmaakt ? Maar een optie om alarm af te laten gaan als spiegel gemanipuleerd wordt lijkt me ook wel wat, zeker voor thuis.
Om wat anders te noemen zou ook een optie om in het scherm richtingaanwijzer te bedienen als je op rotonde rijdt een goede aanvulling zijn, de Tesla herkent dat eenvoudig, het enige wat soms lastig is met yoke stuur, verder vind ik het ( yoke ) perfect, zeker met mijn lengte (2.03 mtr)
Beetje offtopic, excuus.
 
Vestig je hoop niet op camera's. Bij ons in de straat diverse model 3 spiegelglazen gestolen. Filmpje gezien van buurman verderop: 20 seconden per spiegel, licht vd carport ging aan, hoodie, sjaal over mond. Daar heb je niets aan.
Oh en ik heb nadat mn glazen vervangen waren door de schadehersteller (ik kon mn koffie niet eens opdrinken) bij Ali een linkerglas besteld (18eur of zo) omdat rijden zonder spiegels naar schadehersteller niet fijn is (en niet mag).
Leaseauto dus ik heb die verzekeringszorgen niet.
Een camera werkt alleen als je een goede (geen goedkope Chinese) camera installeert, dan kun je echt wel meer details zien, los van de hoodie en sjaal kun je ook kleuren herkennen en als eventueel kentekens van auto’s die door de straat zijn gereden. Met infirmatie van één camera ben je er doorgaans niet, maar de combinatie van camera’s geeft echt wel waardevolle informatie. Punt is dat dat geld kost en dat hebben de meeste mensen er niet voor over.
Daarbij komt dat als er duidelijk zichtbare camerabewaking is, dit ook deels preventief zal werken.
 
Heeft diefstal impact op je schadevrije jaren? Apart...
Los van eigen bijdrage en schadevrije jaren raad ik ook aan om voorzichtig te zijn met aangiftes.
Zo kreeg ik plots van Van Dessel een brief dat mijn verzekering eenzijdig opgezegd werd wegens te veel schadegevallen.
Ik had 6 schadegevallen waarvan er 4 buiten
Mijn verantwoordelijkheid vielen.
  • 1 keer betaald door de familiale verzekering van de tegenpartij (hij was niet met de auto).
  • 1 keer een gestreepte paal van wegwerkzaamheden die door een plotse windstoot voor mijn wagen waaide. De schade aan de wagen wees er duidelijk op dat de paal mijn wagen horizontaal raakte (er was een verfdafdruk, van fluoverf die op de paal gespoten was). Verzekering wou ondanks rechtsbijstand geen rechtzaak starten: “wie zegt dat je niet zelf op de paal gereden bent”. Je moet eens uitleggen hoe een stilstaandepaal horizontaal je wagen kan raken 50cm boven de grond
  • 1 keer vandalisme
  • 1 keer depannage en repatriëring bij een panne in Engeland
Een nieuwe verzekeriaar zoeken, nadat je door een verzekeraar geweigerd bent, is heel moeilijk en heel duur. Kost me nog steeds geld.
 
  • Informative
Reactions: EddieW