Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Jullie advies voor laadpunt aan huis

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi,

Tevrede over alles hoe je het gedaan hebt? zou je het zo weer het zelfde doen (laten aanleggen)

Zeker! Ik vind de Tesla Wall Charger gewoon mooi staan en het is zo makkelijk om stekker te pakken, op de knop drukken en aankoppelen...
En het stekkerpakket van Tesla ligt voor nood in de auto.

Het is niet de goedkoopste oplossing, maar net als Tesla zelf, heerlijk luxe.
 
  • Like
Reactions: HWS
Zeker! Ik vind de Tesla Wall Charger gewoon mooi staan en het is zo makkelijk om stekker te pakken, op de knop drukken en aankoppelen...
En het stekkerpakket van Tesla ligt voor nood in de auto.

Het is niet de goedkoopste oplossing, maar net als Tesla zelf, heerlijk luxe.


Super cool dus, Hoi het zeker in mijn achterhoofd om deze dan aan te laten leggen. Bedankt voor je reactie
 
Heb ooit van een van de buren een blok verder de vraag gekregen of hij in noodgevallen zijn I3 (beschikbaar gesteld via ING) zou kunnen komen laden- heb'm nog nooit zien terugkomen. Kabel hangt altijd vrij - vijf meter van de straat (heb wel kast met sleutel, maar gebruik die alleen als we langdurig met vakantie gaan) - zou er in afwezigheid iemand zo maar gaan laden dan heb ik binnen een uur een appje van een van de buren met de vraag of dit klopt. -;). Bij ons dus een non-issue - hier stelen ze alleen veel Tesla's.

Ik heb zelfs twee snoeren buiten hangen, zo te gebruiken. In 5 jaar nooit gebeurt. En met 3,7 schiet het ook niet op natuurlijk. Op vakantie haal ik ze naar binnen.
 
Ik begreep van Maxem destijds dat de sample rate van de slimme meter te laag is.

Dat ligt ook aan het type slimme meter. een DSMR4 stuurt maar 1x per 10 seconden een update bericht (met verbruikswaarden). Een DSMR5 doet dat elke seconde.

Als "destijds" al een tijdje geleden is kan dit opgelost zijn bij woningen met een DSMR5 meter.
 
Waarmee maar weer gezegd is dat de vaste maandelijkse kosten van Shell/TNM volkomen vermijdbaar zijn en sowieso niet opwegen tegen de kosten van incidentele gastladers.

Voor gastgebruik niet, maar voor facturatie van stroom thuis aan de BV is het wel erg prettig. Ik heb geen zin om zelf periodiek metertjes uit te moeten lezen, zelf een factuurtje opstellen, etc, etc. Voor die zakelijke 4,- per maand laat ik dat graag regelen.

En hey, wees blij dat Shell het licht heeft gezien!
 
  • Like
Reactions: Faiz71
Mijn advies en de 1 na goedkoopste oplossing na een gewoon 3 fasen stop contact is de Tesla wall connector.
Ik heb in de woning een 3x25A aansluiting, met daarop een warmtepomp. In de keuken een 3 fasen inductiekook plaat, coocker, combi stoomoven en combi magnetronoven.
Met 3x25A kan je niet laden, koken en een oven aanzetten. Dus daar moet ik rekening mee houden. Maar ik heb in de app ingesteld dat het laden naar 23 uur begint dus geen probleem.
De combinatie laden en warmtepomp geeft geen problemen.
In het half jaar dat in mijn MS heb is het 1 keer voorgekomen dat we in het doker zaten door te zware belasting tijdens het koken. Blijkbaar had de GPS gemist dat auto thuis stond geparkeerd.
Tussen de Wall connector heb ik een KWH meter geplaatst en belast de BV euro 0,29 per KwH door. Dit bedrag is opgebouwd uit KwH prijs en een evenredig deel van de vastrecht kosten, belasting enz. Op deze manier kan je het goedkoopst thuis laden.
 
  • Informative
Reactions: Onno
29 ct? Hmm, ga ik dat ook nog even verhogen. Zit blijkbaar erg braaf met 20ct. Of gaat dat opvallen als ik na 3 jaar ga verhogen?
Je mag de werkelijke kosten in rekening brengen. Als de inspecteur om je jaarafrekening vraagt en ziet dat je meer opvoert dan werkelijk betaald, dan word je gecorrigeerd.
Gezien de geringe bedragen zal de fiscus hier evenwel niet streng op letten, ze hebben lucratiever onderzoeken te doen.
 
Ik ben wat in de war. We lezen hier constant dat de elektriciteitsprijs in Nederland veel lager ligt dan in België en nu blijkt het toch gewoon ook 29€ct/kWh te zijn???
Het tarief voor de gemiddelde kleinverbruiker, verbruik 3.500 tot 4.000 kWh in NL is 20 ct per kWh.
Iets grotere verbruikers zoals ik met een warmtepomp en een Tesla, verbruik nu 13.600 kWh per jaar, hebben een tarief van 15,5 ct.
Zie onderstaande schermafdruk.
 

Attachments

  • 2018-02-02 13.51.43.jpg
    2018-02-02 13.51.43.jpg
    246.3 KB · Views: 121
Tussen de Wall connector heb ik een KWH meter geplaatst en belast de BV euro 0,29 per KwH door. Dit bedrag is opgebouwd uit KwH prijs en een evenredig deel van de vastrecht kosten, belasting enz. Op deze manier kan je het goedkoopst thuis laden.
Je kan op deze manier alleen niet de BTW van het stroomverbruik (en vastrecht) terugvragen als voorbelasting. Als je dat wel wilt moet je de stroomaansluiting op naam van de BV zetten en al het verbruik dat niet voor het laden is doorbelasten aan privé.
 
Als je 7,4 KW laadt dan gebruik je ongeveer 32A. Met 3 fasen dus 3x11A.
Dan heb je dus per fase 14 A over. Als je dan je inductieplaat helemaal vol aanzet en de was doet dan springt je hoofdzekering. Als je niet je inductieplaat vol aanzet en geen andere grote gebruikers aandoet dan lukt 3x25A best. Of je auto instellen dat hij pas na bijv 23 uur laadt.
Hmm, dat klopt niet. Als je met de Lolo op 7,4 zit, laadt je op 1 fase 32a. Dat lukt dus sowieso niet met een 3x25a aansluiting. Je zou dat moeten kunnen maximeren op 1x25a. Maar dat geeft wel problemen. Paar lampjes op dezelfde groep er bij en de zekering klapt.
 
Het tarief voor de gemiddelde kleinverbruiker, verbruik 3.500 tot 4.000 kWh in NL is 20 ct per kWh.
Iets grotere verbruikers zoals ik met een warmtepomp en een Tesla, verbruik nu 13.600 kWh per jaar, hebben een tarief van 15,5 ct.
Zie onderstaande schermafdruk.

In aanvulling op bovenstaande:
En als je een aparte aansluiting hebt (waar niets anders op is aangesloten) voor de Tesla , betaal je circa 10 cent per kWh.
Maar betaal je natuurlijk ook nog wel vastrecht voor die aansluiting.
 
In aanvulling op bovenstaande:
En als je een aparte aansluiting hebt (waar niets anders op is aangesloten) voor de Tesla , betaal je circa 10 cent per kWh.
Maar betaal je natuurlijk ook nog wel vastrecht voor die aansluiting.
Dat zal voor iedereen gunstiger of ongunstiger uitpakken. Als je veel km's met de Tesla maakt zal een aparte aansluiting voordeel kunnen opleveren. In mijn geval zeker niet. Mijn totale stroomverbruik voor de Tesla per jaar is 385 euro. Een tweede aansluiting kost mij per jaar al meer. Daar komen de - weliswaar lagere - stroomkosten nog bij.
 
In aanvulling op bovenstaande:
En als je een aparte aansluiting hebt (waar niets anders op is aangesloten) voor de Tesla , betaal je circa 10 cent per kWh.
Maar betaal je natuurlijk ook nog wel vastrecht voor die aansluiting.

En je betaalt eenmalige aansluitkosten voor de 2e zelfstandige aansluiting. Er moet daadwerkelijk gegraven worden in de straat. Asfalt open en weer dicht. Een 2e meterkastje erin. Ik heb alle offertes hier liggen, maar het loonde zich niet. De terugverdientijd was te lang. Tenminste, bij mijn kilometrage van 40.000 per jaar.
Het is ook maar de vraag of deze tijdelijke regeling (geen energiebelastingen bij zelfstandig aansluiting voor laadpaal) verlengd wordt na de einddatum, dus dan is het al geheel niet rendabel.

Tevens was er het gedoe dat de laadpaal niet aan je huis of garage mag worden bevestigd, maar zelfstandig moet staan.

Dus ik heb er maar van af gezien.
 
In aanvulling op bovenstaande:
En als je een aparte aansluiting hebt (waar niets anders op is aangesloten) voor de Tesla , betaal je circa 10 cent per kWh.
Maar betaal je natuurlijk ook nog wel vastrecht voor die aansluiting.

Is er iemand die dit heeft gedaan en voor 10 ct/KWh kan laden? Maarten?

En je ../ /.. gedoe dat de laadpaal niet aan je huis of garage mag worden bevestigd, maar zelfstandig moet staan.
Dus ik heb er maar van af gezien.
Staat er ergens documentatie op internet over? Ik heb me suf gezocht maar kan alleen een brief van PWC vinden waarin dat als aanbeveling staat.

Een extra aansluiting zou me ongeveer 1.000 euro kosten waardoor bij 12MWh/jaar alles binnen 3 jaar terugverdient zou zijn had ik snel berekend
 
  • Helpful
Reactions: nico180
Mijn advies en de 1 na goedkoopste oplossing na een gewoon 3 fasen stop contact is de Tesla wall connector.
Ik heb in de woning een 3x25A aansluiting, met daarop een warmtepomp. In de keuken een 3 fasen inductiekook plaat, coocker, combi stoomoven en combi magnetronoven.
Met 3x25A kan je niet laden, koken en een oven aanzetten. Dus daar moet ik rekening mee houden. Maar ik heb in de app ingesteld dat het laden naar 23 uur begint dus geen probleem.
De combinatie laden en warmtepomp geeft geen problemen.
In het half jaar dat in mijn MS heb is het 1 keer voorgekomen dat we in het doker zaten door te zware belasting tijdens het koken. Blijkbaar had de GPS gemist dat auto thuis stond geparkeerd.
Tussen de Wall connector heb ik een KWH meter geplaatst en belast de BV euro 0,29 per KwH door. Dit bedrag is opgebouwd uit KwH prijs en een evenredig deel van de vastrecht kosten, belasting enz. Op deze manier kan je het goedkoopst thuis laden.


Hoi, Dus ik hoef met een nieuwbouw woning en 3 extra groepen die ik er in laat leggen helmaal niets extra te doen als ik straks onze M3 op wil laden met de Tesla Wall Connector?