Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kan ik hem hebben denk je?

This site may earn commission on affiliate links.
Dan heb jij nooit achter een RS6 4.0 biturbo gezeten die echt gas gaf. En dan stinkt het echt!

Sterker nog, achter een van de eersten, die door Audi op de Ring werd getest. Daar kwam geen rook uit, terwijl ze dat ding vol over de Ring aan het jagen waren.

Maar met tunen kun je een auto wel laten roken, al hoeft dat helemaal niet natuurlijk. Daarnaast zou het mij niet verbazen als ook de 4.0 twinturbo problemen heeft met olieverbruik.
 
Pas maar op, er zitten hier fanatieke Porsche liefhebbers, straks krijg je allemaal sh*t over je heen ;). Hoe meer je typt des te mooier het taalgebruik gaat worden :D.

een geacht forumlid van het eerste uur heeft naast de Tesla nog een andere mooie wagen, Brits.
Met mooie sticker achterop.
Because Porsches are for girls.

;):p:D
 
Ter informatie : na 5 minuten in dat filmpje krijgt de coureur een melding dat de remmen te heet worden. Daarna doet hij het heel duidelijk een stuk rustiger aan de rest van de rit.

Met track remmensets en track mode aan en zonder zo veel verkeer valt er vanzelfsprekend veel te winnen.
 
Nee niet eens. Wel stond de ventilatie aan omdat het zo'n 19 graden was buiten.
Als je frisse lucht je auto wil moet dat toch van buiten komen lijkt me.

Vaak is het bij oldtimers en motorrijders nog veel erger, die hoeven niet eens echt gas te geven en je ruikt het al.

Is de filter van de 3 zo veel slechter? In de S en X merk ik nooit vieze luchtjes van buitenaf. Ik weet dat de 3 geen biodefence mode heeft, maar toch, er zit als het goed is een goede filter in dacht ik.
 
Is de filter van de 3 zo veel slechter? In de S en X merk ik nooit vieze luchtjes van buitenaf. Ik weet dat de 3 geen biodefence mode heeft, maar toch, er zit als het goed is een goede filter in dacht ik.

Ik heb geen klachten over het filter hoor en merk weinig verschil met de S. Als ik met de S langs een mesthoop rijd, ruik ik dat ook.
Misschien dat ik nog ergens iets aan of uit kan zetten in de 3, geen idee. Heb er geen last van.
 
Wat ik me steeds afvraag bij deze verhalen: hoe weet men zo zeker dat de ander voluit gaat?

Op een of andere manier kun je het zien, aan de versnelling van die auto, maar ook de hoek tijdens de eerste meters (achterover hellen). Over de jaren krijg je daar wel kijk op. En helemaal als het een aantal keer achter elkaar gebeurt met dezelfde auto. Bij die RS6 zaten er ook nog eens twee mannen in, dus dan weet je dat ze wel even willen zien wat-ie kan. En de bestuurder zich niet wil laten kennen.

Jij hebt een S100DL neem ik aan? En welke RS6 en GT2 heb je het over?

Ja, een S P100DL. Ik ben helaas niet zo'n expert dat ik precies kan zien welke versie van de RS6 of GT2 het is. Heb de Autovisie al vele jaren geleden de deur uitgedaan omdat dat verstokte blad zo belachelijk ver achterloopt op de ontwikkelingen in autoland en ik ook de over-the-top schrijfstijl zat werd. Anyway, die auto's zagen er wel fonkelnieuw uit. Het waren geen oudjes.

De 812 Superfast was uiteraard nieuw. Ik kon hem bijhouden terwijl hij probeerde weg te accelereren, een aantal maal achter elkaar. Dat noem ik toch wel een soort overwinning; niemand die dat verwacht. Maar het was een nog iets vochtige weg (had die nacht geregend), dus ik kan me voorstellen dat hij niet helemaal tot het uiterste wilde gaan.

Overigens kwam ik gisteren een zwarte Model 3 Performance tegen die ook wilde spelen (dat was er trouwens eentje van het kaliber 'ik ga overal gewoon hard rechts omheen als het me niet snel genoeg gaat; en dat terwijl zijn vrouw/vriendin er naast zat). Viel me niet tegen hoe hard die optrekt. Ik kon wel op hem inlopen, maar minder snel dan ik dacht. Dus weinig benzinegestookt spul dat tegen een 3P op kan.
 
Bij die RS6 zaten er ook nog eens twee mannen in, dus dan weet je ...
... dat hij 80 - 90 kg extra gewicht meezeult? :p

Zoals anderen al zeiden, misschien ging de bestuurder wel voluit, maar de auto niet. Misschien heb je wel 'geslingshot'. Misschien heb je wel vast gesteld dat je sneller was dan die andere bestuurder onder die specifieke omstandigheden. Maar of daarmee is vastgesteld dat jou auto sneller is dan die ander? Ik weet het niet, hoor.
 
Overigens kwam ik gisteren een zwarte Model 3 Performance tegen die ook wilde spelen (dat was er trouwens eentje van het kaliber 'ik ga overal gewoon hard rechts omheen als het me niet snel genoeg gaat; en dat terwijl zijn vrouw/vriendin er naast zat). Viel me niet tegen hoe hard die optrekt. Ik kon wel op hem inlopen, maar minder snel dan ik dacht. Dus weinig benzinegestookt spul dat tegen een 3P op kan.
Kijk, dat maakt het wachten weer wat leuker op mijn M3P! Heb de auto niet in maart gekregen en als dan ook nog de prestaties zouden tegenvallen...:)
Van de week maar weer de michelin pilot sport 4s, ipv mijn winterbanden, onder mijn auto en dan maar genieten van de toegenomen grip van mijn ICE. Dit in afwachting van een boot met nieuwe auto's.
 
Even, hoor. Vrijwel alle plofsap-voertuigen ruik je, rook of niet. Ik rij er dan ook meestal achter zonder interieurfilter, dat heeft een motorhelm domweg niet. En als het bestuurderspul op het gas gaat, en er word 30l/100km of meer door de cylinders (Of rotors, kom ik ook wel eens tegen) gespoeld dan ruik je dat. Al dan niet vergezeld van katalysator-luchtje.
Dinosap stoken ruikt gewoon, get over it.

Verder wil ik nog ff kwijt dat het hier wel een beetje niveautje petje-achterstevoren-stug-links staan heeft, ga lekker een dragdagje doen ofzo dan kun je met je slips je gelijk halen aan de bar naderhand ;)
 
Ik ben overigens opgehouden met het 'snelwegracen'. Ik zorgde zelf steeds dat het veilig kon en dat ik geen andere mensen (of mezelf) in gevaar bracht. Maar ik merk dat dit wel kan gebeuren bij de bestuurders op wie ik jaag. En als zij ergens op knallen, dan heb ik dat mede veroorzaakt.

Een paar weken zat ik dus op de A15 te spelen met een Model 3 Performance aan, die het er alleszins redelijk vanaf bracht. Totdat hij bijna achterop een auto knalde die plotseling ging inhalen. De bestuurster had niet gerekend op een Tesla die met 170 km/u komt aanzetten. Het liep net goed af.

Ik zag het voor me gebeuren en besloot op dat moment: hier houden we dus nu meteen mee op. Het is volstrekt onbelangrijk wie het snelst is en je moet er niet aan denken dat er mensen gewond raken of erger. Niets is dat waard.
 
Ik ben overigens opgehouden met het 'snelwegracen'. Ik zorgde zelf steeds dat het veilig kon en dat ik geen andere mensen (of mezelf) in gevaar bracht. Maar ik merk dat dit wel kan gebeuren bij de bestuurders op wie ik jaag. En als zij ergens op knallen, dan heb ik dat mede veroorzaakt.

Een paar weken zat ik dus op de A15 te spelen met een Model 3 Performance aan, die het er alleszins redelijk vanaf bracht. Totdat hij bijna achterop een auto knalde die plotseling ging inhalen. De bestuurster had niet gerekend op een Tesla die met 170 km/u komt aanzetten. Het liep net goed af.

Ik zag het voor me gebeuren en besloot op dat moment: hier houden we dus nu meteen mee op. Het is volstrekt onbelangrijk wie het snelst is en je moet er niet aan denken dat er mensen gewond raken of erger. Niets is dat waard.

Een Tesla die een wedstrijd aangaat met een Tesla is ook niet zo leuk natuurlijk. Het is leuker om een performance ICE auto op zijn nummer te zetten.
Verder heb je natuurlijk absoluut een punt dat het volstrekt onbelangrijk is.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Dat stoplicht gedoe is nog redelijk onschuldig/safe (pointless-sprintje-trekken) en soms gewoon leuk.
Snelweg en zeker N-wegen..... doe ik ook al lang niet meer, veel te gevaarlijk.

Is gewoon veel te druk geworden en auto's zijn ook veel sneller geworden......."vroeger" was 6-7 sec/100kmh snel, nog even en de e-bike trapt je eruit.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred