Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Klimaat Milieu Portemonnee

Ik heb mijn Tesla gekocht voor

  • a. een beter klimaat

  • b. een beter milieu

  • c. een betere portemonnee

  • a. & b.

  • a. & c.

  • b. & c.

  • a. & b. & c.

  • anders, ...


Results are only viewable after voting.
This site may earn commission on affiliate links.
Voor mij is de belangrijkste reden vergeten: het rijdt veel beter en fijner.

Zelfde reden hier. Bijna 8 jaar geleden het genot van elektrisch rijden leren kennen via mijn toenmalige Ampera. En vorig jaar eindelijk een opvolger gevonden die het aangename van het elektrisch rijden combineert met prestaties die me doen terugdenken aan mijn Carrera. :)
 
Mijn Tesla rijdt op stoom, maar die stoommachine staat 100 km's verder in het land steenkolen te verbranden,;)

27% steenkolen dan hè. Voor de rest is dat aardgas, biomassa en ook zowaar ook nog wat water, wind en zon.

Kan je overigens ook een hele hoop zelf aan doen door een donkergroene energieleverancier te kiezen. Dan heb je natuurlijk niet van de ene op de andere dag volledig groene stroom maar wordt je geld iig ingezet om het aandeel fossiel naar beneden en het aandeel duurzaam omhoog te krijgen in onze energiemix.
 
Mijn Tesla rijdt op stoom, maar die stoommachine staat 100 km's verder in het land steenkolen te verbranden,;)

Ik denk dat de meerderheid van de Tesla rijders ook hun stroom vergroenen bij aanschaf, en er dus 2 positieve effecten optreden, minder lokale vervuiling en minder algemene vervuiling.
Elektrische rijders die op grijze stroom rijden, tsja, sneu.
 
  • Disagree
Reactions: Dan84
Waarom sneu? Omdat je Tesla rijder bent, moet je opeens heel bewust zijn over het milieu/ klimaat? Het is 'maar' een auto... of ga jij opeens ook niet meer met het vliegtuig op vakantie en heb je al een warmtepomp, gebruik je grijs water en koop je geen plastic meer? Altijd een trui aan in plaats van verwarming aan? Ligt je dak al vol met panelen en heb je je verharde terras al verwijderd, bbq verkocht?

Dat je bewuster kunt worden om beter voor het milieu te zorgen is prima en dat juich ik ook toe, maar ik vind het raar dat sommige mensen op dit forum dit koppelen aan het bezit van een Tesla.


Ik denk dat de meerderheid van de Tesla rijders ook hun stroom vergroenen bij aanschaf, en er dus 2 positieve effecten optreden, minder lokale vervuiling en minder algemene vervuiling.
Elektrische rijders die op grijze stroom rijden, tsja, sneu.
 
Last edited:
Waarom sneu? Omdat je Tesla rijder bent, moet je opeens heel bewust zijn over het milieu/ klimaat? Het is 'maar' een auto... of ga jij opeens ook niet meer met het vliegtuig op vakantie en heb je al een warmtepomp, gebruik je grijs water en koop je geen plastic meer? Altijd een trui aan in plaats van verwarming aan? Ligt je dak al vol met panelen en heb je je verharde terras al verwijderd, bbq verkocht?

Godsamme. Op de warmtepomp na scoor ik op al deze punten. Die tesla was de kroon op mijn groene bestaan :)
 
  • Funny
Reactions: Dan84
Ik denk dat de meerderheid van de Tesla rijders ook hun stroom vergroenen bij aanschaf, en er dus 2 positieve effecten optreden, minder lokale vervuiling en minder algemene vervuiling.
Elektrische rijders die op grijze stroom rijden, tsja, sneu.
Vergis je niet hoeveel M3'ers Tesla rijden a. omdat het een A-merk is en b. vanwege de bijtelling.
Verder heb je wel gelijk. Het kost niks om groen te rijden.
 
Waarom sneu? Omdat je Tesla rijder bent, moet je opeens heel bewust zijn over het milieu/ klimaat? Het is 'maar' een auto... of ga jij opeens ook niet meer met het vliegtuig op vakantie en heb je al een warmtepomp, gebruik je grijs water en koop je geen plastic meer? Altijd een trui aan in plaats van verwarming aan? Ligt je dak al vol met panelen en heb je je verharde terras al verwijderd, bbq verkocht?

Dat je bewuster kunt worden om beter voor het milieu te zorgen is prima en dat juich ik ook toe, maar ik vind het raar dat sommige mensen op dit forum dit koppelen aan het bezit van een Tesla.
Het zijn idd de 3-rijders die zoiets stellen. Dat mag hoor, begrijp me niet verkeerd. Onder de S en X-rijders zul je dat niet zo snel horen.
Ja, ik heb PV, groene stroom, warmtepomp straks in mijn nieuwe huis. En ja, ik ga ook wel eens met het vliegtuig op vakantie. Heb ook leren schoenen en banken. Eet ook vlees. Ik wil ook lekker leven. Maar daar waar ik kan draag ik bij. Als anderen dat ook eens deden in plaats van miepen over de zomertijd en wel gewoon 5 tijdzones verder op vakantie gaan...