Mars2020
Active Member
Als er meer defect gaan worden er meer verkocht waardoor de prijs kan zakkenOfferte gekregen voor 1 lamp: net geen 900€ BTW inclusief. Ze hebben toch iets aan de prijs gedaan.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als er meer defect gaan worden er meer verkocht waardoor de prijs kan zakkenOfferte gekregen voor 1 lamp: net geen 900€ BTW inclusief. Ze hebben toch iets aan de prijs gedaan.
Neen. Is facelift met ledlampen.De facelift is pas in April 2016 aangekondigd, dus ik denk dat een Model S van juni 2016 nog wel eens het model kan zijn zonder de LED-koplampen.
Misschien heeft Tesla wel zelf het (slechte) ontwerp gemaakt. Of een schadevergoeding bekomen. Of korting op een volgende versie.Verleden week APK laten doen. En tijdens de keuring werd het niet opgemerkt. En ik had ook nog nooit gezien dat de DRV het aan één (boven)kant niet deed. Maar bij het naar buiten rijden zag de keurmeester het. Maar toen had ik de goedkeuring al op zak.
Gezien de kosten en waarschijnlijke herhaling heb ik besloten om te wachten tot ook de andere kant het hopelijk ook niet meer doet. En het dan zo te laten.
In de industrie noemen we zoiets een epidemic failure. En normaalgesproken neemt een bedrijf dan contact op met zijn toeleverancier en verwijst dan naar de clausules hieromtrent.
En ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat Tesla dit soort afspraken niet met zijn toeleveranciers heeft.
En zo hoort het ook. Een ondeugdelijk product moet worden vervangen, of eventueel levenslange garantie geven op het product en pas vervangen als het nodig is.Ter info.
Bij de eerste e-trons waren er ook problemen met de LED-verlichting achteraan. Die zijn bij iedereen middels een recall preventief vervangen, ook bij mij hoewel er op dat moment helemaal geen probleem mee was.
Voor de facelift waren ze allemaal zo.Overigens, ik zag zo even een S rijden waar de dagrijverlichting boven en onder vervangen was door individuele leds.
Niet mooi, maar wel functioneel.
Iemand ervaring hiermee?
Ik vermoed eerder dat de afstelling van de lampen iets te laag zal zijn. Volgens mij gaan de DRLs kapot door hun eigen warmte die niet goed weg kan en niet door de hoofdverlichting. Aangezien DRLs niet merkbaar bijdragen aan de lichtopbrengst 's avonds zullen die LEDs ook niet een verschil in lichtopbrengst geven.Zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb idee dat ik minder licht heb dan voorheen bij de andere lampen, na vervanging lijkt wel minder ver, Tesla zegt dat goed is, en geloof ik ook, maar mogelijk minder sterke leds in de vervangende modellen?
Ik had gewacht met het vervangen van de koplampen tot bijna einde garantie. Nu met 79.800km op de klok beide koplampen weer laten vervangen (ze waren beide al een keer vervangen). Er is een revisie E in gegaan (1053574-00-E en 1053573-00-E). Ik kom van de revisie C af en die gingen binnen het jaar alweer kapot, dus benieuwd of dit langer heel blijft.
@balblas Ik las in een 2 jaar oud bericht dat jij ook de revisie E hebt gekregen. Zijn die nog steeds okee?
Bij mij stond de afstelling na vervanging totaal verkeerdZal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik heb idee dat ik minder licht heb dan voorheen bij de andere lampen, na vervanging lijkt wel minder ver, Tesla zegt dat goed is, en geloof ik ook, maar mogelijk minder sterke leds in de vervangende modellen?
En nogmaals laten afstellen of doet de software hier iets slims?Bij mij stond de afstelling na vervanging totaal verkeerd
Bij mij na vervanging ook niet goed afgesteld. Niet alleen de hoogte was veel te laag, ook de horizontale afstelling klopte van geen kant. Een mobile ranger van Tesla is samen met me naar de lokale Kwik Fit gegaan en heeft hun afstel apparaat gratis mogen gebruiken om de boel goed af te stellen. Een wereld van verschil.En nogmaals laten afstellen of doet de software hier iets slims?