Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Krakende luchtvering

This site may earn commission on affiliate links.
Heren,

Volg al enig tijd het forum vanaf de anoniemen kant.
Echter kwam ik dit "probleempje" nog niet tegen op het forum.

Als ik over een verkeersdrempel rijdt kraakt de luchtvering. Dit is alleen als je er recht over heen rijdt. Is dit bij meer mensen zo?
 
Heren,

Volg al enig tijd het forum vanaf de anoniemen kant.
Echter kwam ik dit "probleempje" nog niet tegen op het forum.

Als ik over een verkeersdrempel rijdt kraakt de luchtvering. Dit is alleen als je er recht over heen rijdt. Is dit bij meer mensen zo?

Had hetzelfde probleem een tijd geleden. Was volgens het service center een bekend probleem. Ze hebben iets vervangen aan de vering of ophanging en nu is hij weer kraakvrij. :)
 
Krakend geluid komt door de kou. Rubbers worden stroever. Deze zitten vast gelijmd aan de stabilisatorstang. Zijn bezig om dit probleem te verhelpen. Door het een en ander te veranderen aan de rubbers, dit ligt echter nog bij de engineering.
Mocht het bij mij erger worden dan moest ik terug komen. Verwachting is dat het met warmer weer opgelost is.
 
Gelijkaardige ervaring bij vriesweer in Noorwegen. Lekker koud (tot -16). Het krakende geluid kwam enkel voor bij volledige stuuruitslag naar rechts (typisch bij het achterwaarts parkeren aan de SuC). Na een krak kon ik het niet meteen reproduceren. Stuur volledig naar links, terug rechts, links, rechts, ... geen geluid meer. Terug in Belgie en heb het tot dusver niet ondervonden. Stabilisatorstang, stuurstang, luchtvering, ... geen idee waar het exact vandaan komt.

Ik rij doorgaans enigszins schuin over drempels zodat de voorwielen de drempel niet op hetzelfde moment raken.
 
Screen Shot 2015-03-31 at 23.27.18.png

ook gehad.
 
Oud draadje even gevonden. Sinds kort mijn nieuwe S75D met luchtvering (mijn vorige had gewone vering) en ik heb ook krakende luchtvering. Meer mensen die hier met een nieuwere Tesla last van hebben?
Mijn S75D van december 2017 heeft een rammelend/krakend geluid, afgelopen week bij de SEC geweest voor een beurt en diverse kleine mankementen. Rammel komt voort uit de luchtvering, deze wordt t.z.t. vervangen door een nieuw type. Helaas is deze nog niet beschikbaar, zodra ze er zijn komen de nieuwe erin (garantie).
 
Mijn S75D van december 2017 heeft een rammelend/krakend geluid, afgelopen week bij de SEC geweest voor een beurt en diverse kleine mankementen. Rammel komt voort uit de luchtvering, deze wordt t.z.t. vervangen door een nieuw type. Helaas is deze nog niet beschikbaar, zodra ze er zijn komen de nieuwe erin (garantie).

Voor mij geldt exact hetzelfde... Nieuw type luchtvering schijnt nog niet in NL te zijn gearriveerd, dus even wachten nog voordat het 'bonkende' geluid op klinkerwegen is verholpen.

Ook het piepen/kraken op drempels was bij mij aanwezig (MS dec 2017), maar dat is verholpen door SeC (volgens mij door vervangen Swaybar van horen zeggen)...
 
Ik ervaar een flink krakend geluid links voor als mijn auto krachtig moet ingrijpen als ik met adaptieve cruise control rijdt en er een auto invoegt. Ik heb geprobeerd of ik dat geluid ook krijg als ik zelf hard rem, maar dat is me niet gelukt.

Iemand die dit herkent ?
 
Ik ervaar een flink krakend geluid links voor als mijn auto krachtig moet ingrijpen als ik met adaptieve cruise control rijdt en er een auto invoegt. Ik heb geprobeerd of ik dat geluid ook krijg als ik zelf hard rem, maar dat is me niet gelukt.

Iemand die dit herkent ?

Dat klinkt bekend voor mij...dacht altijd dat het een soort "ratel" of trilling in de rem was....
Je voelt het ook als je je voet ligt op t pedaal laat rusten...
 
Fijn om deze thread te vinden. Ik heb dit probleem ook en ben er al een tijdje mee bezig met het service center.
Het is inderdaad wachten op een Service Bulletin, er is blijkbaar een bepaalde batch en dat wordt door een aantal mensen hier dus mooi bevestigd. Het rammelen (vooral op klinkerwegen en oneffenheden) is bij mij precies hetzelfde als in het filmpje.
Ik heb echter ook nog een "boink" geluid (alsof de vering ergens tegenaan botst) bij drempels. Dat leek aanvankelijk een ander probleem, maar Tesla heeft het voorlopig ook toegeschreven aan dezelfde batch van slechte luchtvering. Dit moet dus blijken als de nieuwe vering wordt geplaatst.

Het krakend geluid wat PvdWijst beschrijft komt volgens mij gewoon omdat het rempedaal door het systeem kort krachtig/pompend bediend wordt. Volgens mij is dit normaal. Zouden ze wel kunnen verbeteren denk ik. Het rempedaal lijkt niet heel mooi gedempt opgehangen/gemonteerd.
Laat je rempedaal maar eens plotseling losflippen, dan schiet het pedaal met een metaal geluid tegen z'n rustpunt. Klinkt een beetje als een Citroen 2CV uit de jaren 80 :-(
 
Ik ervaar een flink krakend geluid links voor als mijn auto krachtig moet ingrijpen als ik met adaptieve cruise control rijdt en er een auto invoegt. Ik heb geprobeerd of ik dat geluid ook krijg als ik zelf hard rem, maar dat is me niet gelukt. Iemand die dit herkent ?
Volgens mij is dit een ander geluid dan hier wordt bedoeld. Volgens mij is dat de bekrachtiger van de rem. Een vergelijkbaar geluid heb ik ook en is volgens mij redelijk normaal. Mijn Audi A4 maakte een vergelijkbaar geluid als de ABS/ESP ingreep.