Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Kwaliteit Tesla wall connector

This site may earn commission on affiliate links.
In mijn laders voorzie ik soms een afstandsbediende relais waarmee ik de elektronica uitschakel. Daardoor heb je geen zware schakelapparatuur nodig want het is niet de vermogenkabel die onderbroken wordt, geraakt de zekering niet vermoeid en kan je de lader bij afwezigheid gemakkelijk desactiveren. Omdat bij de TWC alles op een geintegreerde printplaat realiseerd werd, is die oplossing daar niet mogelijk.
Is het niet mogelijk om een communicatie draad te onderbreken? Bijvoorbeeld met een Z-wave contact?
 
Dank voor jullie reacties. Inmiddels heeft mijn electricien contact gehad met Tesla en daar is hem gemeld dat ik een 32 ampere aansluiting moet hebben. Ik heb 25. Ze hebben hem gezegd dat de TWC dan niet werkt...

Let me google that TWC manual for you......


Installatiehandleiding - Wall Connector

https://www.tesla.com/sites/default...installation-manual-nl-NL-v2.pdf?201612081439

Bladzijde 5, maximaal 32A maar dat is een keuze. Zou je dat willen dan moet inderdaad je aansluiting minimaal 35A zijn.

Bladzijde 9: "De Wall Connector is voorzien van een interne draaischakelaar waarmee u het amperage per fase kunt instellen (zie Het ampèrage instellen op pagina 20). De installatieautomaat moet geschikt zijn voor een continue stroom van: 6, 8, 10, 13, 16, 20, 25, of 32 A."

Bladzijde 20: "Typische waarden voor de installatieautomaat zijn: 6 A, 8 A, 10 A, 13 A, 16 A, 20 A, 25 A en 32 A."


Geen dank!
 
Let me google that TWC manual for you......


Installatiehandleiding - Wall Connector

https://www.tesla.com/sites/default...installation-manual-nl-NL-v2.pdf?201612081439

Bladzijde 5, maximaal 32A maar dat is een keuze. Zou je dat willen dan moet inderdaad je aansluiting minimaal 35A zijn.

Bladzijde 9: "De Wall Connector is voorzien van een interne draaischakelaar waarmee u het amperage per fase kunt instellen (zie Het ampèrage instellen op pagina 20). De installatieautomaat moet geschikt zijn voor een continue stroom van: 6, 8, 10, 13, 16, 20, 25, of 32 A."

Bladzijde 20: "Typische waarden voor de installatieautomaat zijn: 6 A, 8 A, 10 A, 13 A, 16 A, 20 A, 25 A en 32 A."


Geen dank!

Hier aangesloten op een 20A groep (automaat) met interne draaischakelaar op 16A.
Prima laden met ca. 60 - 65 km/uur icm TWC :)
 
Ik heb vandaag de wall connector op 3 fase aangesloten. 16a. Ik heb de schakelaar in de Twc op 16a gezet. Is prima toch? 5x2.5mm
Korte afstand. Laad nu met 70km per uur.

Je kunt in de auto zien wat de spanning doet op het moment dat laden start. Zakt de spanning behoorlijk dan zou ik de 16a wat knijpen naar ca. 13a. Idem als na 3 uur laden de kabel of andere componenten warm worden. Kortstondig 16a is geen probleem. De consequenties van langdurig op 16a worden zo nu en dan zwaar onderschat :rolleyes:

Het feit dat je 70 km per uur laad geeft overigens wel aan dat de spanning niet al te laag is :)
 
  • Like
Reactions: Niels77
Heb ook al 1 defecte TWC gehad. Zonder enige discussie vervangen door Tesla.
Had de defecte trouwens een paar keer opengeschroefd maar van losse draden was geen sprake. Binnenin trouwens strain reliefs correct gemonteerd zodat aan de kabel trekken geen issue is. Als de kabel vanbinnen (of aan de connector) breekt ben je gezien natuurlijk.
Vergeet trouwens geen verliesstroomschakelaar van het correcte type te plaatsen ervoor (1-tje die ook DC kan detecteren).
 
Je kunt in de auto zien wat de spanning doet op het moment dat laden start. Zakt de spanning behoorlijk dan zou ik de 16a wat knijpen naar ca. 13a. Idem als na 3 uur laden de kabel of andere componenten warm worden. Kortstondig 16a is geen probleem. De consequenties van langdurig op 16a worden zo nu en dan zwaar onderschat :rolleyes:

Het feit dat je 70 km per uur laad geeft overigens wel aan dat de spanning niet al te laag is :)

Je kunt het ook overschatten. 2.5mm2 op 16A voor een betrekkelijk korte afstand is prima. Ja het wordt een beetje warm, maar dat is niet erg. Die kabel kan dat prima hebben. Als de koppeling tussen kabel en apparaat verder ook goed is is het geen probleem om gewoon op 16A te laden.
 
  • Like
Reactions: Niels77
Mijn TWC is naar mijn mening stuk en laadt niet op. De WTC geeft geen rode leds, maar de auto geeft aan dat ik de stroombron moet controleren. Superchargen en een WTC bij een een destination charger en de publieke laadpaal geven geen problemen. Tesla is al een week bezig met het opbouwen van een digitale file, heeft de Auto uitgelezen, maar verder dan dat ze iets gaan doen. Mooi niet. De WTC is 3 maanden oud. Waarom moet het allemaal zo lang duren.......
 
Bij mij is het knopje van mijn TWC kapot gegaan (onhandig) en ik ben in een soort niemandsland terechtgekomen waarbij er al anderhalve maand niet op emails naar diverse adressen en webformulieren wordt gereageerd. De Chat doet het niet en ook het centrale nummer en het Service Center (langs gereden) kunnen niets doen want het is geen auto.

OK het is niet acuut, maar toch.
Iemand schreef dat hij pas na een maand een reactie kreeg, dus ik wacht maar af.
 
Mijn TWC is naar mijn mening stuk en laadt niet op. De WTC geeft geen rode leds, maar de auto geeft aan dat ik de stroombron moet controleren. Superchargen en een WTC bij een een destination charger en de publieke laadpaal geven geen problemen. Tesla is al een week bezig met het opbouwen van een digitale file, heeft de Auto uitgelezen, maar verder dan dat ze iets gaan doen. Mooi niet. De WTC is 3 maanden oud. Waarom moet het allemaal zo lang duren.......
Er is een rest knop. Al eens geprobeerd? Je weet maar nooit.
 
Heeft iemand al geprobeerd de vaste kabel die aan de TWC hangt te vervangen door een standaardkabel?
Afgaande op beschikbare informatie lijkt het erop dat de temperatuur van de kabel of van de type 2 stekkerook bewaakt wordt, hetgeen in een standaardkabel niet het geval is.
 
 
  • Like
Reactions: fivari