Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

publiek laadpunt herkent als thuisladen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo, ben nieuw op het forum, bezit een model y dual motor long range sinds 18 september en merk dat wanneer ik op een kleine 300 m van huis laad aan een laadpunt van last miles /tri force het laden zichtbaar komt in de app onder thuisladen. Zijn er nog leden die dit merkten en is hier een reden en/of oplossing voor, dank bij voorbaat
 
Hallo, ben nieuw op het forum, bezit een model y dual motor long range sinds 18 september en merk dat wanneer ik op een kleine 300 m van huis laad aan een laadpunt van last miles /tri force het laden zichtbaar komt in de app onder thuisladen. Zijn er nog leden die dit merkten en is hier een reden en/of oplossing voor, dank bij voorbaat
“Thuis” heeft inderdaad een grote perimeter.
Idem voor Sentry mode, als ‘behalve thuis’ aangevinkt staat.
 
Hallo, ben nieuw op het forum, bezit een model y dual motor long range sinds 18 september en merk dat wanneer ik op een kleine 300 m van huis laad aan een laadpunt van last miles /tri force het laden zichtbaar komt in de app onder thuisladen. Zijn er nog leden die dit merkten en is hier een reden en/of oplossing voor, dank bij voorbaat

Hi Bowsat, ik heb hier ook last van. Laadpaal op straat wordt aangegeven als thuis laden terwijl er aan de muur een TWC hangt. Ik vind erg vreemd. Auto in de app, twc in de app en ingesteld als thuis. Laden aan de laadpaal op straat, twc geeft geen actie aan en toch aangeven dat er thuis wordt geladen.
Ik denk dat Tesla hier toch iets moet veranderen in de app. Ik kan op deze manier zakelijk en prive laden niet herleiden uit de app. En in de meterkast zit voor de twc een enkele Kwh meter. Moet toch niet heel moeilijk zijn om in de app een optie te geven dat thuisladen alleen met de twc is en niks anders.
Ik hoop dat hier toch snel een oplossing voor komt. Weet iemand hier op het forum hoe je zo'n 'klacht' kan melden bij Tesla?
 
Staat Thuis bij alle bestuurdersprofielen goed ingesteld?
Wij hebben een tijdje gehad dat als mijn vrouw de auto aansloot op de TWC het laden als "overig" werd gezien en als ik op dezelfde TWC aansloot was het thuisladen.
NB. Het profiel van mijn vrouw had als thuis adres nog ons vorige adres.
 
Hier helaas ook het geval al vanaf het begin (4 maanden).

Thuisadres staat goed (incl huisnummer) ingesteld en de laadpaal staat 450 meter verderop.
Laadsessies worden onder thuis geregistreerd en sentry mode moet ik telkens handmatig aanzetten.