Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Laadkabel gestolen

This site may earn commission on affiliate links.
Zou er ruimte zijn in zo’n kabel voor een gps tracker?
Of een nfc chip in de kabel, waardoor hij alleen werkt met de gekoppelde auto/sleutel, gaatje in de markt?
De kabels zijn er prijzig genoeg voor. Je zou de kabel dan ook op abo van de laadpas kunnen zetten met de app en code behorende bij de kaart. Jammer dat het moet, maar het beperkt wel diefstal.
 
Inderdaad, auto alarm moet gewoon af gaaf zodra een laadsessie wordt gestopt of de kabel naar disconnected staat en de auto is vergrendeld.

Ik gebruik Sentry Mode nooit thuis tenzij ik laad in de straat. Is het niet om de kabel dan wel op die debiel kleine laadplekken voor mijn S waardoor ik altijd extra alert ben op parkeerschade omdat andere auto's wel heel erg krap op mijn auto staan.
 
Update; Tesla en Leasemij. zijn al enkele weken op de hoogte. Vooralsnog wordt eea genoteerd en dat is het. Tesla geeft aan dat je voor eigen rekening een nieuwe kabel kan bestellen en neemt geen enkele verantwoording voor ondeugdelijke diefstalgevoelige constructie. Leasemaatschappij kan nieuwe kabel leveren echter wel met eur 125 eigen risico. Beide partijen hebben berijders vooralsnog op geen enkele manier gewaarschuwd terwijl feiten reeds langer bekend zijn. Marktplaats lijkt de enige keuze voor een vervangende kabel en laden alleen nog via Superchargers...
 
Update; Tesla en Leasemij. zijn al enkele weken op de hoogte. Vooralsnog wordt eea genoteerd en dat is het. Tesla geeft aan dat je voor eigen rekening een nieuwe kabel kan bestellen en neemt geen enkele verantwoording voor ondeugdelijke diefstalgevoelige constructie. Leasemaatschappij kan nieuwe kabel leveren echter wel met eur 125 eigen risico. Beide partijen hebben berijders vooralsnog op geen enkele manier gewaarschuwd terwijl feiten reeds langer bekend zijn. Marktplaats lijkt de enige keuze voor een vervangende kabel en laden alleen nog via Superchargers...

Dan kan je net zo goed ook de eigenaar van de laadpaal de schuld geven van een diefstalgevoelige constructie. Met geweld krijg je alles voor elkaar.
 
Dit is ook wel opvallend. Een nieuwe kabel op de foto en in tekst staat "na 4 maanden gebruik een andere gekocht"
Bij "ervaringen" krijg ik ook niet echt de indruk dat ik een kijkje neem in het leven van iemand met een Tesla..... (scooter/step/Playstation/etc. met veel slechte reviews)

≥ Tesla model 3 laadkabel - Overige Auto diversen - Marktplaats.nl

Maar we weten het niet zeker en het is lastig te bewijzen.