Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Left Lane Huggers on AP

This site may earn commission on affiliate links.
Ik snap echt de verheerlijking van het verkeer in DE niet.
De rechterbaan is vrijwel continu vrij omdat behalve vrachtwagens er niemand rijdt. Ook niet in de weekenden wanneer er vrijwel geen vrachtverkeer is.
Dat is ook (helaas) normaal gedrag hier in Nederland en ook in België, Frankrijk en Italië...
En wellicht ook in andere landen, waar ik niet zo vaak kom :rolleyes:
 
Dat niet naar de meest rechtse baan gaan en in het midden blijven plakken zie ik net zo goed in Nederland.

Aantal auto’s in Duitsland die harder rijden dan 200 km/u is zeer beperkt tegenwoordig. En als iemand onnodig links rijdt, dan is er weinig mis met een signaal. Ook als je 250+ rijdt. Mits toegestaan is daar niets mis mee.

Ik heb het niet over onnodig links rijden en blijkt ook duidelijk uit het gegeven voorbeeld.;)
 
Anderzijds is er ook een groep die, wanneer je met 180-200 een groepje auto's inhaalt dit 130-140 rijden, al van honderden meters afstand met groot licht gaan seinen omdat ze zonodig 250 moeten rijden..

Ook echt totaal geen problemen mee als duidelijk is dan men een rijbaan naar rechts kan opschuiven. Waarom zou iemand die 200+ rijd helemaal naar 100km/h moeten afremmen omdat iemand op de meest linkerbaan rijd en naar rechts zou kunnen?

Dit signaleren op grote afstand vergroot de veiligheid, is niet irritant en bespaart een hoop brandstof en remschijven :). Maak het trouwens echt *zelden* mee dat signaleren, ik zie het veel minder vaak dan bumperkleven en bumperkleven zie ik al bijna nooit in Duitsland in verhouding tot Nederland.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Ook echt totaal geen problemen mee als duidelijk is dan men een rijbaan naar rechts kan opschuiven. Waarom zou iemand die 200+ rijd helemaal naar 100km/h moeten afremmen omdat iemand op de meest linkerbaan rijd en naar rechts zou kunnen?

Dit signaleren op grote afstand vergroot de veiligheid, is niet irritant en bespaart een hoop brandstof en remschijven :). Maak het trouwens echt *zelden* mee dat signaleren, ik zie het veel minder vaak dan bumperkleven en bumperkleven zie ik al bijna nooit in Duitsland in verhouding tot Nederland.

Ook jij doet aannamen die reeds waren uitgesloten in het voorbeeld.:(
 
De rechterbaan is vrijwel continu vrij omdat behalve vrachtwagens er niemand rijdt. Ook niet in de weekenden wanneer er vrijwel geen vrachtverkeer is.

Dit herken ik echt niet. De Duitsers zijn gewoon minder asociaal met rechts inhalen. Uiteindelijk moet *iedereen* langs die vrachtwagen en is het netjes als je gewoon je beurt afwacht. In Nederland heb je altijd van die aso's die rechts gaan inhalen, lekker afsnijden en er weer een rem golf volgt. Dat zie je amper in Duitsland, ja, uiteraard de Nederlanders die in Duitsland boodschappen doen :)

Rechts rijden is prima, maar niet inhalen. De doorvoercapaciteit wordt niet vergroot door meerdere banen te gebruiken en zorgt enkel voor meer onrustig rijgedrag en dus meer remmen. Links rijden en dan naar rechts om daar maar te hangen omdat er verder op een vrachtwaren 90 rijd die iedereen moet inhalen om vervolgens weer terug te moeten invoegen op dezelfde plek is gewoon super zinloos.
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Dit herken ik echt niet. De Duitsers zijn gewoon minder asociaal met rechts inhalen. Uiteindelijk moet *iedereen* langs die vrachtwagen en is het netjes als je gewoon je beurt afwacht. In Nederland heb je altijd van die aso's die rechts gaan inhalen, lekker afsnijden en er weer een rem golf volgt. Dat zie je amper in Duitsland, ja, uiteraard de Nederlanders die in Duitsland boodschappen doen :)

Rechts rijden is prima, maar niet inhalen. De doorvoercapaciteit wordt niet vergroot door meerdere banen te gebruiken en zorgt enkel voor meer onrustig rijgedrag en dus meer remmen. Links rijden en dan naar rechts om daar maar te hangen omdat er verder op een vrachtwaren 90 rijd die iedereen moet inhalen om vervolgens weer terug te moeten invoegen op dezelfde plek is gewoon super zinloos.

Misschien vaker daar gaan rijden. Een kennis van mij rijdt ca. 80.000km per in Duitsland, ook nog met een Duits kenteken, en toen ik verbaast mijn ervaringen met hem deelde gaf hij aan dat dit idd eerder regel dan uitzondering is inmiddels.

Veel Duitser geven bijv. ook aan dat het verkeersbeeld in NL zoveel rustiger is door de kleinere snelheidsverschillen. De ongevalsstatistieken bevestigen dit.;)
 
Hmm. Zou de rechter niet redeneren dat iedereen in overtreding is en een bon krijgt?

Two wrongs don’t make one right..
Neen, ook naar zo'n kant werkt de jurisprudentie en rechtspraak ook weer niet in dit geval omdat het heel redelijk is om in zo'n situatie je aan te passen aan het overige verkeer zolang het binnen het billikheidsbeginsel blijft uiteraard. Nu heb ik in één zin de twee belangrijkste grondbeginselen van ons totale rechtssysteem aangeduid. Redelijkheid en billikheid
omwille van gevaarvermindering in het specifieke verkeersgedrag in dit geval
 
Nu heb ik in één zin de twee belangrijkste grondbeginselen van ons totale rechtssysteem aangeduid. Redelijkheid en billikheid
Ik vrees dat je erg naïef hiermee omspringt. Recht doet namelijk enkel aan rechtspraak, niet aan billijkheid of redelijkheid. En die rechtspraak is gebaseerd op wetten, die in het geval van de verkeerswetgeving erg zwart/wit is: ofwel ben je in regel, ofwel ben je het niet.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik vrees dat je erg naïef hiermee omspringt. Recht doet namelijk enkel aan rechtspraak, niet aan billijkheid of redelijkheid. En die rechtspraak is gebaseerd op wetten, die in het geval van de verkeerswetgeving erg zwart/wit is: ofwel ben je in regel, ofwel ben je het niet.

En ik vrees dat je volledig gelijk hebt hierin. Je kunt je niet beroepen op 'de rest reed ook te hard'. Dat is het probleem van de rest. En terecht overigens. Het is een keuze om te hard te rijden, en daar kunnen dus consequenties aan zitten. Redelijkheid en billijkheid heeft hier helemaal niets mee te maken.

In Duitsland zijn die consequenties voor de Duitsers overigens veel zwaarder dan je denkt als je te hard rijdt (>130 km/h) want de verzekering betaalt in zo een geval niet uit. Ook niet als je harder dan 130 km/h mag. Dus het klinkt wel spannend, 250 km/h rijden in een auto met Duits kenteken, maar het wordt pas echt spannend in het geval van een ongeval met die snelheid.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
En ik vrees dat je volledig gelijk hebt hierin. Je kunt je niet beroepen op 'de rest reed ook te hard'. Dat is het probleem van de rest. En terecht overigens. Het is een keuze om te hard te rijden, en daar kunnen dus consequenties aan zitten. Redelijkheid en billijkheid heeft hier helemaal niets mee te maken.

In Duitsland zijn die consequenties voor de Duitsers overigens veel zwaarder dan je denkt als je te hard rijdt (>130 km/h) want de verzekering betaalt in zo een geval niet uit. Ook niet als je harder dan 130 km/h mag. Dus het klinkt wel spannend, 250 km/h rijden in een auto met Duits kenteken, maar het wordt pas echt spannend in het geval van een ongeval met die snelheid.

Geldt dat ook voor ons?
 
Nee. Er staat 'voor de Duitsers'. ;) Tenzij je rijdt in een auto met Duits kenteken (en de verzekeringsvoorwaarden niet goed hebt gelezen).

Grappig. Dus eigenlijk profiteren alleen niet-Duitsers van de mogelijkheid om onbeperkt hard te mogen rijden. Ik zou als Duitser in ieder geval niet het risico willen lopen dat ik in één klap m’n auto kwijt zou kunnen raken zonder er 1 cent voor terug te krijgen...
 
Ik weet niet waar je die opmerking gerelateerd aan wat ik geschreven heb vandaan haald.
Je moet toch echt eens vertellen wat je rookt want dat is blijkbaar hele goede *sugar*.

Jij schrijft: "gaf hij aan dat dit idd eerder regel dan uitzondering is inmiddels.". Ik vroeg me af waar je met *dit* naar refereerde vandaar "Rechts inhalen?".