Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
Je krijgt gewoon een factuur in de mail die je moet betalen. Er wordt 19% steuer in rekening gebracht.
Ze zijn niet snel maar die facturen komen echt wel.
Uitzondering is Fastned. Alles wat ik tot op heden bij Fastned heb geladen is nog niet op een factuur terecht gekomen en daar lopen ze nu ongeveer 3 maanden in achter
Opladen in NL, Duitse USt?
 
Je krijgt gewoon een factuur in de mail die je moet betalen. Er wordt 19% steuer in rekening gebracht.
Ze zijn niet snel maar die facturen komen echt wel.
Uitzondering is Fastned. Alles wat ik tot op heden bij Fastned heb geladen is nog niet op een factuur terecht gekomen en daar lopen ze nu ongeveer 3 maanden in achter
Ik heb de pas enkel bij Fastned gebruikt en tot op heden nog geen factuur gezien.

Ook in de app staan geen transacties, dus ben enieuwd of ik ooit een factuur ga krijgen.
 
Ik heb net dit mailtje ontvangen van Maingau.
Helaas worden de Einfach Strom Laden Plus abonnementen niet verlengd.
Maingau.png
 
Ik heb net dit mailtje ontvangen van Maingau.
Helaas worden de Einfach Strom Laden Plus abonnementen niet verlengd.View attachment 361603

De Google vertaling. Ik snap er niet zo veel van. Wat betekend dit precies? Ik heb me vandaag aangemeld voor de laadpas...

Love Simple Power Shop Plus-tester,

de testfase van de EinfachStromLaden Plus-kaart eindigt op 31.12.2018 en we hadden onze conclusie medio december beloofd.

We hebben veel feedback ontvangen, die een essentiële basis vormt voor onze verdere planning met de ESL Plus-kaart. Zoals u weet, wilden we de infrastructuur van Ladenetz.de vanaf het allereerste begin toegankelijk maken met onze reguliere kaart met één macht opladen, maar helaas is het noodzakelijke partnerschap voor roaming nooit tot stand gekomen vanwege veel weerstand.

Als gevolg hiervan veroorzaakte de verbinding van sommige roamingpartners tijdens de testfase vertragingen of mislukkingen. We missen de huidige samenwerkingsconstructie met Ladenetz.de invloedsmogelijkheden, omdat we de nederzetting moeten representeren uit de buurt van onze eigen ESL-back-end op een Ladenetz.de-oplossing.

Aangezien we alleen onvoldoende invloed hebben op het Ladenetz.de-systeem, kunnen we ons niet direct ondersteunen in geval van problemen of in de toekomst eenvoudige, actuele tariefstructuren kunnen aanbieden. Omdat we staan voor eenvoudige, voor onze klanten overal bruikbare oplossingen uit een hand, dus over één en dezelfde kaart of app, is het ons voorlopig niet mogelijk om de laadroosterlaadpunten te blijven aanbieden.

De aanbieding EinfachStromLaden Plus wordt aan het einde van de test op 31.12.2018 niet verlengd. Natuurlijk werken we nog steeds samen aan een zwervende samenwerking met Ladenetz.de om u toegang te geven tot onze standaard oplaadkaart voor één charge.

In de tussentijd kunt u natuurlijk doorgaan met het opladen van meer dan 35.000 oplaadpunten in heel Europa met onze oplaadkaart voor één lading.

We wensen je een vrolijk kerstfeest en een vrolijk kerstfeest.
Met vriendelijke groeten, uw MAINGAU-team
 
De Google vertaling. Ik snap er niet zo veel van. Wat betekend dit precies? Ik heb me vandaag aangemeld voor de laadpas...

Tja ..Roaming-Partnerschaft... vertalen als ..zwervende samenwerking... is misschien wat mystificerend? Het Maingau-laadpas-feest stopt. Laten we het daar maar op houden! In principe gaat het nog door tm. 31 Dec. Gewoon proberen als je bij de snellader staat zou ik zeggen maar de Fastneds van deze wereld lezen natuurlijk ook mee. Reken maar dat ze die laadpas niet meer accepteren als ze ook maar vermoeden van Maingau geen geld meer te zullen ontvangen. Gelijk hebben ze.
 
Het Maingau-laadpas-feest stopt. Laten we het daar maar op houden! In principe gaat het nog door tm. 31 Dec. Gewoon proberen als je bij de snellader staat zou ik zeggen maar de Fastneds van deze wereld lezen natuurlijk ook mee.

Waar staat dat de Maingau-laadpas stopt?
Er staat dat de PLUS-pas testperiode niet wordt verlengd. En die deed het toch al niet bij Fastned.

Een andere vraag is, waar het met de standaard Maingau-pas naartoe gaat (bijv. qua tarieven). De CEO kondigde veranderingen aan. Maar daar ging deze e-mail niet over.
 
Tja, wat er precies staat is inderdaad niet duidelijk. Niet omdat het niet te lezen is, maar gewoon omdat het onduidelijk geschreven is en er op de site ook geen directe info te vinden is.
Ze geven aan dat inderdaad de ESL+ stopt. maar wat het “+” nu precies inhoud heb ik niet terug kunnen vinden op de site. De roaming partner waarmee ze (voorlopig) stoppen is Ladenetz.de. (wat daaronder valt kun je hier zien ; ladenetz.de | Einstecken, Aufladen, Losfahren.)

Aan de andere kant geven ze aan dat je met de ‘gewone’ ESL ook in 2019 nog bij 35k Europese stations kunt laden.
Welke dat zijn?
Ik heb in elk geval een ESL ontvangen en geen plus model. (dat staat op de brief die bij de kaart zat).
 
  • Informative
Reactions: SeBsZ
Waar staat dat de Maingau-laadpas stopt?
Er staat dat de PLUS-pas testperiode niet wordt verlengd. En die deed het toch al niet bij Fastned.

Een andere vraag is, waar het met de standaard Maingau-pas naartoe gaat (bijv. qua tarieven). De CEO kondigde veranderingen aan. Maar daar ging deze e-mail niet over.
Ja daar heb je mischien wel gelijk in, dat er een PLUS-pas is en blijkbaar ook een gewone Maingau laadpas. Onze Maingau laadpas deed het vanaf Aug. én bij Fastned (nog steeds trouwens) én ook in Belgie bij bijv. Luminus/Q8. Als het hier over een andere Maingau pas gaat dan 'onze' normale Maingau laadpas, des te beter. Vanaf 1 Januari merken we het wel... En zoals hier ergens door mij al eerder gezegd nog nooit een Maingau factuur ontvangen. :mad: Wel recent onze betalingsgevens desgevraagd in de app ingetikt.
 
Als het hier over een andere Maingau pas gaat dan 'onze' normale Maingau laadpas, des te beter.

Dat is inderdaad het geval.

De + kaart is de onbeperkte roaming kaart. Van oktober tot en met december kon je voor 35,- een pas kopen waarmee je onbeperkt kan laden. Die kaart gaat dus niet verder na 31 December.

De reguliere passen met betaling per minuut blijven dus gewoon bestaan, echter is eerder dit jaar wel aangekondigd dat de tarieven aangepast gaan worden, ik had ergens gelezen dat ze hem richting 30 cent/kw willen brengen opdat het uiteraard niet rendabel is wat ze doen. Wanneer dat gaat gebeuren is nog niet aangekondigd.
 
  • Like
Reactions: MusQueTear
Weet iemand toevallig of de Maingau pas (de “gewone”) ook bij de Smoov DC chargers bij AC De Meern, langs de A12, werkt?

(Leuke slogan voor AC, “AC for your DC”) ;)
 
Die zijn van Allego toch? Heb ik 2x geprobeerd. Pas werd geaccepteerd alleen het laden begon niet.
Klopt, die zijn inderdaad van Allego zag ik net in TNM app (moest wel bijna naar de kelder van m’n telefoon doorscrollen)
Wat ik niet snap, dat er maar 2 van die laadunits daar staan. Als restauranthouder zou ik toch gebruik maken van die grote parkeerplaats en er meer laadunits daar neerzetten. Mik er nog even een EV-happie bij, en je hebt een mooi voorbereid op de steeds groter wordende groep EV-rijders.
 
De prijzen voor de normale (niet plus) Maingau Einfach Strom Laden kaart worden per 01-02-2019 aangepast.
Laden zal €0,30 per kWh gaan kosten(Ipv de huidige €0,05 per minuut). DC snelladen bij bijvoorbeeld Fastned en Allego krijgt geen toeslag.
Bezet houden van DC laders kost na 60 minuten laden/verbonden €0,10 per minuut

Het valt mij mee dat de prijzen niet hoger geworden zijn.
10 cent per minuut boete voor het bezet houden van snelladers vind ik een goede zaak!!

Maingau preisstrukur.JPG
 
Last edited: