Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Maingau laadpas ervaringen

This site may earn commission on affiliate links.
De prijzen voor de normale (niet plus) Maingau Einfach Strom Laden kaart worden per 01-02-2019 aangepast.
DC snelladen bij bijvoorbeeld Fastned en Allego zal in Nederland €0,30 per kWh gaan kosten.

Bezet houden van DC laders kost na 60 minuten laden/verbonden €0,10 per minuut

Het valt mij mee dat de prijzen niet hoger geworden zijn.
10 cent per minuut boete voor het bezet houden van snelladers vind ik een goede zaak!!

View attachment 362217

Eens.. ziet er goed uit. Dus bij bijv. Fastned abbo a 12,-/mnd is eigenlijk onzin. Gewoon voor 30ct/kWh snelladen. Prima toch! ' Ik neem aan / mag hopen voor Fastned' dat ze met bijv. Fastned een voor beide partijen interessante regeling hebben... Als Fastned obligatiehouder ga ik daar dan maar van uit! :rolleyes:
 
Klopt 300 KWh max!

Daarnaast ook geen commercieel gebruik (Taxi’s).

Als je voorheen 1 uur je Tesla laadde = 0,05 cent x 60 min = 3€

Met de nieuwe tarieven; Stel je laad in 1 uur 35KWh: Betaal je 35x0,30 = 10,50€.

Ik moet zeggen dat 0,30 cent per KWh niet slecht is bij snellaadstations. En bij Maingau betaal je niks per maand. Alleen te bedenken dat je nu ruim 3x zo veel gaat betalen, tsja.... Dat is wel zuur.



Der Kunde wird die an der Ladeinfrastruktur bezogene Ener- 5.2 gie ausschließlich zur Versorgung seines eigenen Elektro- fahrzeugs, für private Fahrzeuge oder Transportfahrzeuge
von Gewerbetreibenden, nutzen. Das Laden von Fahrzeu-
gen, die mit Gewinnerzielungsabsicht betrieben werden (z.B. Taxen) ist nicht gestattet. Die monatliche Abnahmemenge ist 5.3 auf 300 kWh/ Kunde begrenzt. Pro Kunde werden maximal 5.4 fünf Ladekarten durch MAINGAU ausgegeben. MAINGAU
behält sich ausdrücklich vor, Verträge mit Kunden, die den Autostromtarif widerrechtlich nutzen oder die maximal zuläs-
sige Anzahl von Ladekarten überschreiten, fristlos zu kündi- 6 gen.
 
...Alleen te bedenken dat je nu ruim 3x zo veel gaat betalen, tsja.... Dat is wel zuur.....

Wanneer is een Hollander dan wel tevreden? :( Dit was toch tot dusver een Maingau introduktiefeestI Vanaf nu zoveel mogelijk thuisladen zou ik zeggen à 20ct/kWh en dat Fastned abbo spaar je sowieso toch maar mooi uit en dan zelfs nog 5ct goedkoper/kWh dan met..! Of was je de smiley vergeten ? :)
 
Heb tot op heden 2 facturen betaald voor periodes tot 16 september laden bij Allego laadpunten
Alles wat ik heb geladen bij Fastned en bij andere leveranciers na 16 september nog geen factuur van gezien.
Kreeg vandaag een mail dat ik verplicht mijn bankrekening moet ingeven want anders stoppen ze er mee. Geen probleem, heb ik dus gedaan.
Die 30 cent per kWh zorgt dus voor "brandstofkosten" van ongeveer 6 cent per km en dat is acceptabel. In tegenstelling tot die 65 cent bij Newmotion of Fastned op snelladers wat er dus voor zorgt dat benzine/diesel per km goedkoper is dan Newmotion stroom.
Moet nu met mijn oude accu en 40% capaciteitsverlies wat vaker onderweg bijtoppen en dan is 8 cent meer per kWh dan thuis laden goed te doen.
Mijn nieuwe accu is besteld en daar heb ik een levertijd van 2 jaar op.
 
Hoelang duurt het eigenlijk voordat je laadhistorie in de Maingau app zichtbaar is?
Afgelopen week met de pas bij een Allego paal geladen, maar zie nog niks in de app verschijnen. Heeft dat ook weer te maken met de datauitwisseling tussen Allego en de maatschappij die de pas verstrekt?
 
Wordt er bij jullie dan niks afgeschreven middels een automatische incasso? Vanaf een bepaald moment vroegen ze om je IBAN te koppelen aan je account.
 
Wordt er bij jullie dan niks afgeschreven middels een automatische incasso? Vanaf een bepaald moment vroegen ze om je IBAN te koppelen aan je account.
Niks idd! Ondanks dat verzoek, waaraan ik natuurlijk meteen heb voldaan, dat ook alweer van tijden :confused: geleden is. Ze leveren toch immers netjes via hun notabene ook nog eens gratis toegezonden laadpas. Ik ga er vanuit dat stroomleveranciers als een Fastned wél hun geld ontvangen...