Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Net ook een rangecharge gedaan.
bleef steken op 282km maar tijdens het rijden duurde het 3km voordat de eerste er terug af ging.
282 omgerekend naar een 85kwh batterij is 400km. dus we mogen niet klagen.
ik zal de sheet nog eens invullen
Screenshot_2015-01-17-19-14-53.png
 
Gisteren met een P85 testrit gedaan - geweldige ervaring trouwens - en de verkoper zei me dat de range achteruit zou gaan met enkele km per jaar... Als ik deze thread volg dan lijkt het alsof er sommigen al 80 km range verloren hebben na 70.000 km ??
 
Gisteren met een P85 testrit gedaan - geweldige ervaring trouwens - en de verkoper zei me dat de range achteruit zou gaan met enkele km per jaar... Als ik deze thread volg dan lijkt het alsof er sommigen al 80 km range verloren hebben na 70.000 km ??

Dan heb je deze thread toch beter gelezen dan ik. De sterkste achteruitgang heb ik gelezen bij S-19910 en dat was 30 km (370 km nu tov 400 km nieuw). Waar heb jij 80 km gelezen?
 
Dacht dat de range bijna 500 km was? Of is dit het verschil tussen typical en projected?

Die 500 km is wat men als maximum aanhoudt. Dat is, zeker in de wat warmere periode, beslist niet onmogelijk. Ik heb afgelopen zomer diverse malen op een range van royaal boven de 500 km gezeten. (rustige vakantieritten en temperatuur > 20 C).

Die 502 is de gemeten range volgens de standaard procedure. Die is bij elke auto veel gunstiger dan het praktijkverbruik en niet bijzonder bij een EV. Als je deze aanhoudt als standaard kom je bij elke auto bedrogen uit.

Bij een rijstijl waarbij je vlot met het verkeer meestroomt en niet alleen snelwegen maar ook binnenwegen rijdt kun je normaal gesproken rekenen op een range van 350 tot 400 km. Dat is ook wat een taxichauffeur onlangs nog heeft aangegeven.

Even de aanduidingen:

Rated range is gebaseerd op een totaal als gemeten volgens de "norm". Dan kom je bij een volle batterij zo rond de 500 km/uur.

Typical range is gebaseerd op een aantal factoren (welke precies weet ik niet) waarmee een realistischer bereik wordt aangegeven. Deze aanduiding verandert regelmatig met een nieuwe softwareversie, waarbij men (nog) betrouwbaarder wil zijn.

Projected range is het naar verwachting nog te rijden aantal kilometers, gebaseerd op het daadwerkelijke verbruik over de gekozen laatste afstand (10, 25 of 50 km).

Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Overigens heb ik met ruim 40k kilometers waarbij vijf verdere reizen nog nimmer in angst gezeten over de vraag of we het wel zouden halen.
 
Deze morgen aan de SuC Zwolle 100 % volgeladen, kwam uit op 377km, wagen is 15 maanden en heeft 35k kilometers, dus eigenlijk bijna hetzelfde als S-19910 maar hij heeft wel dubbel zoveel km gereden als ik, dus je kan mss concluderen dat het aantal oplaadbeurten of km niet zo heel veel invloed heeft ???

Het zou mij niets verbazen dat er in de berekening van de typical range factoren meetellen als het seizoen. Het zou zo maar kunnen dat we met een update ergens in mei ineens weer een hogere typical krijgen. De enige manier om het echt te weten/meten is helemaal volladen en laten balanceren en dan in één keer helemaal leeg rijden met een representatieve snelheid en gemiddeld weer.
 
Deze morgen aan de SuC Zwolle 100 % volgeladen, kwam uit op 377km, wagen is 15 maanden en heeft 35k kilometers, dus eigenlijk bijna hetzelfde als S-19910 maar hij heeft wel dubbel zoveel km gereden als ik, dus je kan mss concluderen dat het aantal oplaadbeurten of km niet zo heel veel invloed heeft ???


Wat ook helpt: Leegrijden (of toch bijna) en dan weer 100% laden. Het algorithme wat je range bepaald is behoorlijk complex en alleen 'vol' en 'leeg' zijn bekende punten op de schaal. Daar tussen is the state-of-charge een veel minder duidelijk meetbaar begrip.
 
Zojuist de sheet bijgewerkt en daarvoor de versie van de accupack gecheckt. Het blijkt een E versie te zijn. Iemand een idee wat het verschil is met de vorige versies?

de theorie is dat je méér range moet hebben (280mi ipv 265 mi) alhoewel uw pak evenveel batterijen heeft als bijvoorbeeld de mijne (batterij versie 'B' ) maar zij hebben een iets betere chemische opslagcapaciteit.