Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteravond een tip van een monteur gekregen (kwam thuis langs voor een controle van vraag van mij; top service!) dat je verbruik stuk lager is als de auto net klaar is met laden s'ochtends, zeker in winter, omdat dan de batterij nog goed warm is van het laden. Dus ipv s'avonds laat starten met laden en 02.00 uur klaar, pas later beginnen zodat die (bijna) klaar is als je vertrekt.
Vanmorgen getest en inderdaad veel lager verbruik over eerste 10km, die normaal vrij hoog zijn ivm opwarmen systeem/batterij.
Ik verwarmde de auto altijd wel voor, echter dat is minder voordelig dan zorgen dat auto net klaar is met laden.
 
En nu maar hopen dat je in V7 een eindtijd kunt opgeven.

Helemaal mee eens. Heeft Elon volg jaar zelf al als een "good gesture" aangemerkt. Het verbaast mij dat we dat nog niet hebben. Vanavond teruggekomen van First Tuesday in Belgie en staan rekenen hoe laat ik moet starten met laden om om 09.00 uur 90% te hebben. Best nog lastig. Dat kan beter! 11 Kw is bekend en betrouwbaar en daar moet hij mee kunnen werken.
 
Ik heb ook even het verbruik getest op het stuk A2 Amsterdam-Utrecht met trajeccontrole. Met de cc op 103 km/h kwam ik op 199 wh/km. Is dat gemiddeld, halen jullie dat ook ?

View attachment 90856
Ik kan het wel: zie onder het verbruik gisteren. Zelfde auto, zelfde snelweg. Temperatuur ongeveer hetzelfde. Het zal de wind zijn lijkt me.
Heen (utrecht-amsterdam)
ImageUploadedByTapatalk1441268715.375695.jpg

Terug:
ImageUploadedByTapatalk1441268728.773387.jpg
 
Misschien iets dat al eerder is gesignaleerd, maar deze week viel het me pas op, na een range charge (terwijl de SuC nog iets stond na te druppelen): Vertrokken met 372 typical, direct de Autobahn op, 160 km/u, na 10 km zo rijden, ruim 3kWh verbruikt, had ik nog typical ... 369???

Hoe betrouwbaar (of laten we zeggen: consistent) zijn zulke data dan..?