Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.

Vrolijk zal je er niet van worden maar je hebt nu toch terug veel beter aansluiting gevonden bij de trendlijn.
Van 361 met range mode ON op 10 december ben je nu terug gestegen naar 371 met range mode ON.
Je zit nu net onder de 93% qua beschikbare capaciteit met een geraamde cycle count van 290.
Alles lijkt me binnen normale toleranties te vallen.
Gelukkig hebben we de sheet zodat we de cijfers van een hele groep wagens kunnen vergelijken.
Jammer dat Tesla hier niet wat meer transparantie in geeft want hun cijfers voor de gehele vloot zullen nog veel meer inzicht geven.

Je zou, als je de range nodig hebt, nog eens zo'n test kunnen doen met range mode ON zodat de kachel wat minder verstookt.
 
Vandaag naar de kerstmarkt in Oberhausen en op de terugweg in Moers aan de SC.
opgeladen en bij 370 km liep ie niet verder op maar het laden bleef nog zeker 10 minuten doorlopen zonder toename in Km
na wegrijden met 370km typical was er al 2,4 Kw verbruikt voordat er 269 km kwam te staan.
 
Vandaag naar de kerstmarkt in Oberhausen en op de terugweg in Moers aan de SC.
opgeladen en bij 370 km liep ie niet verder op maar het laden bleef nog zeker 10 minuten doorlopen zonder toename in Km
na wegrijden met 370km typical was er al 2,4 Kw verbruikt voordat er 269 km kwam te staan.

Allemaal positieve signalen dus. Het BMS geraakt terug in zijn element. :rolleyes:

Als die van mij stevig uit balans is na een paar weken / maanden laden tot 70%, kan het laden aan de SuC nog meer dan een half uur blijven duren bij 100%. Hij trekt tijdens die fase dan wel maar een heel klein stroompje meer.
 
Net voordat ik weg reed uit Moers was de oplaadsnelheid volgens het scherm nog ruim 130km/h echter de range meter liep echter niet meer op
Ik heb niet gewacht tot het opladen ook echt gestopt was en dus mogelijk was er na verloop van tijd misschien wel 372 of meer komen staan.
Gezien het feit dat er al 2,4 Kw verbruikt was (minimaal 10 km equivalenten) lijkt dit er in te zitten.
Mogelijk is af en toe opladen tot 100% bij SC anders dan thuis aan 11 kW
Allemaal positieve signalen dus. Het BMS geraakt terug in zijn element. :rolleyes:

Als die van mij stevig uit balans is na een paar weken / maanden laden tot 70%, kan het laden aan de SuC nog meer dan een half uur blijven duren bij 100%. Hij trekt tijdens die fase dan wel maar een heel klein stroompje meer.
 
Net voordat ik weg reed uit Moers was de oplaadsnelheid volgens het scherm nog ruim 130km/h echter de range meter liep echter niet meer op
Ik heb niet gewacht tot het opladen ook echt gestopt was en dus mogelijk was er na verloop van tijd misschien wel 372 of meer komen staan.
Gezien het feit dat er al 2,4 Kw verbruikt was (minimaal 10 km equivalenten) lijkt dit er in te zitten.
Mogelijk is af en toe opladen tot 100% bij SC anders dan thuis aan 11 kW

Die 130 km/h is de gemiddelde snelheid vanaf het moment dat je bent gaan laden, en geen actuele snelheid.
De actuele laadsnelheid zou je kunnen inschatten door A*V te doen en daarmee kW te berekenen, of door in de instellingen "energie" bij eenheden te kiezen...

Maar... mocht iemand me niet geloven, dan volgende keer graag wachten totdat de snelheid 0 km/h aangeeft:wink: (en niet stiekem afbreken afkoppelen he?:biggrin:).. ik denk dat diegene lang staat te wachten...:biggrin:
 
Ik heb de sheet ook maar weer eens ingevuld, en zie dat ik weer 5km er bij heb gekregen t.o.v. de laagste typical range. Binnen 14 dagen even twee keer een goede range charge gedaan (de laatste keer doorladen duurde zeker 1 uur extra). Nu weer op 376km Typical bij 100% (42.700 km).
 
Last edited:
Net in Eindhoven ook maar eens rangecharge gedaan. 377 en pas Nas 12km naar 376...
fbc2c7ed230fa97577441d645095e8fd.jpg
 
Mijn auto maakt het helemaal bont. Volgeladen tot 90%, range mode aan geeft hij nu een bereik van 272 km. Hij schommelt terwijl hij aan de stekker zit zomaar nog 8 km. Het is toch echt een 85. Van de week toch echt 2 x bijna helemaal leeg gereden, maar in twee fases opgeladen. Ik hoop dat het daar aan ligt.
 
Last edited:
Mijn auto maakt het helemaal bont. Volgeladen tot 90%, range mode aan geeft hij nu een bereik van 272 km. Hij schommelt terwijl hij aan de stekker zit zomaar nog 8 km. Het is toch echt een 85. Van de week toch echt 2 x bijna helemaal leeg gereden, maar in twee fases opgeladen. Ik hoop dat het daar aan ligt.

als het gek blijft doen : Tesla bellen.


De aanduiding van mijn pack heeft overigens ook eens gek gedaan.
Op +/- 10km rijden pakweg 130km range kwijt !:confused: De helft van mijn range weg, en ik moest dan nog 80km rijden.
Zonder verdere problemen thuis gekomen.
's Nachts tot 90% geladen. Bij start stond de SoC op 100%:confused:, maar géén gele streepjes, en toch volle Regen.:confused:
SoC bleef gedurende +/-50km op 100% staan.:confused:
Terug thuis, opnieuw aan de lader en meteen ging de SoC naar 50%...:confused:

Nadien geen problemen meer gekend....:love:
 
als het gek blijft doen : Tesla bellen.


De aanduiding van mijn pack heeft overigens ook eens gek gedaan.
Op +/- 10km rijden pakweg 130km range kwijt !:confused: De helft van mijn range weg, en ik moest dan nog 80km rijden.
Zonder verdere problemen thuis gekomen.
's Nachts tot 90% geladen. Bij start stond de SoC op 100%:confused:, maar géén gele streepjes, en toch volle Regen.:confused:
SoC bleef gedurende +/-50km op 100% staan.:confused:
Terug thuis, opnieuw aan de lader en meteen ging de SoC naar 50%...:confused:

Nadien geen problemen meer gekend....:love:

Beetje vuil aan de peilstok, denk ik :)
 
Vandaag sheet bijgewerkt. In 11 maanden slechts 1 km degradatie, fantastisch resultaat. In de eerste 13 maanden was het verlies 21 km.
(Alles voor wat het waard is: 100% geladen en pas na 8 km ging de eerste km eraf (van 374 naar 373) dus wat meet je eigenlijk...).

Ik laad minder dan twee keer per week, meestal in het weekend van rond 20% naar 90% en doordeweeks nog een keer een beetje erbij. Weinig SuC, bijna alleen op de paar buitenlandse reizen en dan natuurlijk intensief, trips van 1.300 tot 1.600 km.
Gisteren van 374 naar 2km typical leeggereden en daarna weer 100% vol, geen verschil in range te zien. In Remote S kun je 3 cijfers achter de komma aflezen en de top was beide keren exact hetzelfde: even naar 374.70 en daarna 374.113.
 
Zojuist getest hoe ver leeg ik mijn S kon rijden. Had nog 20km toen ik bijna thuis was. Wat om gereden en daarna door de wijk nog wat.

Bij 0km had ik nog 120kW en daar heb ik Trip B een reset gegeven.

Nog wat extra om gereden en in de straat begon hij te zeuren dat hij elk moment ging uitschakelen.

Uiteindelijk weigerde hij de oprit nog op te rijden. Ik had toen 6,6km onder de 0km gereden.

ff snel een 16A 3-fase kabel gepakt en de UMC, maar het gekke, hij laadde maar op 4A!

5 min laden en hij wilde de oprit weer op. Staat nu aan de 22kW naar de 100% te laden. Heb hem op 12A gelimiteerd zodat hij rond 12:00 klaar is met laden.

Ik ben benieuwd wat mijn range dan aan gaat geven na dit grapje.

ImageUploadedByTapatalk1451167408.485475.jpg


Zal morgen de sheet dan ook weer invullen met alle data!