You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zojuist getest hoe ver leeg ik mijn S kon rijden. Had nog 20km toen ik bijna thuis was. Wat om gereden en daarna door de wijk nog wat.
Bij 0km had ik nog 120kW en daar heb ik Trip B een reset gegeven.
Zal morgen de sheet dan ook weer invullen met alle data!
interessante test, ik ben héél benieuwd.
maar wat bedoel je precies met 120kW ? dat kan ik niet plaatsen.
dat zal het wel zijn.:redface:Max power, volgens de power meter neem ik aan.
Max power, volgens de power meter neem ik aan.
Dat verschil tussen de gebruiksgegevens van de auto en de laadpaal/meter zal te verklaren zijn door het laadverlies, dit kan zo rond de 10-20% zijn. Jij zit geloof ik rond de 12%.
Klopt, zat tussen de 160kW en 80kW, gokte daarom 120kW. Shutdown kwam uiteindelijk thuis met nog iets van 60kW vermogen.
Laden stopte gisteren al bij een range van 35 km. Dag daarvoor ook. Gelukkig hoefde we niet ver naar SeC Den Haag. Ik ben benieuwd wat er aan de hand is. Nu moeten we rondrijden in een BMW 3 en ik snap niet meer waar mensen het over hebben als ze claimen dat het afwerkingsniveau naar dat niveau moet. Een 5 of 7 zal vast mooier zijn, maar dan nog. Wat een vormlust en een onbegrijpelijke interface. Mis de Tesla.
Klopt, zat tussen de 160kW en 80kW, gokte daarom 120kW. Shutdown kwam uiteindelijk thuis met nog iets van 60kW vermogen.
Laden is ook net klaar en heb de sheet weer ingevuld: Tesla Battery Survey (old name MaxRange) - Google Sheets
Ik zit nu op 368km bij 100% vol.
De auto gaf aan 74kWh te hebben geladen, maar mijn kWh meter vind dat er 83kWh gebruikt is om te laden.
Shutdown?
Betekent dat dan dat je hebt moeten duwen?
Of dat het vermogen gewoon vanaf dan zeer snel zakte? (Zoals Franks 60kWh-test destijds)
Dit is dan het tweede serieuze geval (na Bjorn) dat rijden "onder 0" toch riskant kan zijn, zelfs als het gele vermogenslijntje nog niet verontrustend laag staat?Gewoon dood. Niets meer. Auto schakelde drive-train uit en melding in het scherm dat ik moest gaan laden. Even 5 min de stekker er in gehad met een verlengsnoer en toen kon ik de oprit nog op rollen.
Dit is dan het tweede serieuze geval (na Bjorn) dat rijden "onder 0" toch riskant kan zijn, zelfs als het gele vermogenslijntje nog niet verontrustend laag staat?
Wat (kennelijk vanaf 7.0) ook veranderd is: voorheen kwam in het hoofdscherm de melding "Charge Now" te staan als je "onder 0" terecht kwam. Nu blijft er gewoon "0" staan en kun je alleen nog aan het gele vermogenslijntje iets afleiden of je nog een eindje kunt... :scared:
Ik mis dan echter dus 6 a 7kWh. Zou dat de degradatie van mijn accu zijn na 2,5 jaar en 110.000km op de teller?