Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

MaxRange

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb met data in het spreadsheet een paar plots gemaakt om te zien wat het verschil in typical range is tussen RWD en D. Het verschil is grootst bij de classic vs D.

Grove berekening: alleen de RWD cijfers tot 50.000 km genomen en daar het gemiddelde van toont het volgende.

S 85 387km
S 85D 413km

S P85 385km
S P85D 394km

+ 7% voor de classic is toch een flinke efficiency verbetering dankzij de kleinere cruise motor voorin. MaxRange S comparison.png
 
  • Informative
Reactions: nico180
Deze morgen beginnen laden op 7km, charge limit op 100% gezet.
Krijg 420 km, maar zie echter dat het groene balkje niet helemaal vol is. Nog zo'n mm niet gevuld.
Dacht dat ik dit hier nog eens zag verschijnen, wat was toen de oplossing om hem helemaal vol te laden?
 
Het laden stopt, krijg ook melding via App charging completed. Via dashboard in wagen zelfde info.

En ja, limiet staat écht op 100%.
Had het eerst via app op 100% gezet, maar was niet zeker dat dit echt 100% was omdat het nogal klein is. Dan in auto gecheckt.
Staat echt op 100%, maar laden stopt op 99%.
 
Het laden stopt, krijg ook melding via App charging completed. Via dashboard in wagen zelfde info.

En ja, limiet staat écht op 100%.
Had het eerst via app op 100% gezet, maar was niet zeker dat dit echt 100% was omdat het nogal klein is. Dan in auto gecheckt.
Staat echt op 100%, maar laden stopt op 99%.

Heb Ik ook gehad, gaat nu mooi tot 100% denk nadat ik compleet heb leesgereden
 
Het laden stopt, krijg ook melding via App charging completed. Via dashboard in wagen zelfde info.

En ja, limiet staat écht op 100%.
Had het eerst via app op 100% gezet, maar was niet zeker dat dit echt 100% was omdat het nogal klein is. Dan in auto gecheckt.
Staat echt op 100%, maar laden stopt op 99%.

heeft volgens mij te maken met het kalibreren van de batterij.
 
Ben toch wel benieuwd naar de praktijkverbruikscijfers van de model X dus hierbij een oproep om deze eens in te vullen. Ik kon er nog geen enkele vinden.
MaxRange Tesla Battery Survey
Ik sprak van de week bij SuC Beaune een Duitser die van een S overgestapt was op een X. Zijn bevinding is dat hij ongeveer 10% meer verbruik heeft in zijn nieuwe wagen.