Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla naar Asturië (noord-west Spanje)

This site may earn commission on affiliate links.
Inmiddels zitten wij bij het huis. Het eerste stopcontact werkte niet, waarschijnlijk niet geaard. Was uiteraard wel even schrikken na alle verhalen over de ontbrekende neuters. Het volgende stopcontact werkte gelukkig wel. Nu rustig aan het opladen met een 12 km per uur!

eme6ugej.jpg

Kan het niet het klassieke issue zijn geweest? Stekker een keer omdraaien en dan werkt het wel? Heb dat hier bij schoonouders in Hongarije ook. Na omdraaien werkt het prima. Nu ook aan de 12 km/uur maar zit sinds gisteravond alweer aan 321 km.

Fijne vakantie!

TeslaCegled.JPG
 
Last edited:
Wat voor een verlengsnoer gebruiken jullie voor 220 laden? Standaard katrolletje (uitgerold natuurlijk) wellicht te licht?

Ik heb bij de bouwmarkt een stevig verlengsnoer gekocht, zonder katrol, dat een beetje dik "aanvoelde". Ik weet niet de technische details maar ik zou ook niet een "standaard" verlengsnoer gebruiken.

Bij eerste bezoek werd inderdaad zo'n standaard uitgerold. Het laden werkte wel maar het snoer werd snel te warm. Het huidige snoer nu wordt wel een beetje "lauw" maar dat is geen probleem.
 
Kan het niet het klassieke issue zijn geweest? Stekker een keer omdraaien en dan werkt het wel? Heb dat hier bij schoonouders in Hongarije ook. Na omdraaien werkt het prima. Nu ook aan de 12 km/uur maar zit sinds gisteravond alweer aan 321 km.

Fijne vakantie!

View attachment 53737

Nee, dat is het eerste wat ik heb gecontroleerd! Het zal echt het ontbreken van de aardedraad zijn geweest. Ik kan helaas niets nameten, de nieuwe multimeter die ik hier bij mij heb is stuk... Accu was gisteren ook weer vol. De UMC is voldoende als je niet aan het reizen bent en je niet iedere dag uitstapjes maakt van 300 km.

Jullie ook een fijne vakantie!
 
Last edited:
Ik heb bij de bouwmarkt een stevig verlengsnoer gekocht, zonder katrol, dat een beetje dik "aanvoelde". Ik weet niet de technische details maar ik zou ook niet een "standaard" verlengsnoer gebruiken.

Bij eerste bezoek werd inderdaad zo'n standaard uitgerold. Het laden werkte wel maar het snoer werd snel te warm. Het huidige snoer nu wordt wel een beetje "lauw" maar dat is geen probleem.

De kans is groot dat je bij de "gewone" bouwmarkt geen 2,5 mm2 kabel aantreft. Ik heb onze kabel bij de Bouwmaat gekocht, deze wordt zelfs niet lauwwarm na 24 uur laden op 13A.

Ik heb trouwens wel het stopcontact goed in de gaten gehouden. Deze werd een heel klein beetje warmer, maar daar bleef het bij.
 
Na Ikea's in Nederland, België, Engeland en Frankrijk te hebben bezocht ging ik er van uit dat je bij Ikea altijd wel op tenminste 22kW kunt laden. Wij hebben de uitzondering op deze regel gevonden! Bij de Ikea in Oviedo staan twee laders met (echt waar) schuko stopcontacten....

5e5evepe.jpg
 
Na Ikea's in Nederland, België, Engeland en Frankrijk te hebben bezocht ging ik er van uit dat je bij Ikea altijd wel op tenminste 22kW kunt laden. Wij hebben de uitzondering op deze regel gevonden! Bij de Ikea in Oviedo staan twee laders met (echt waar) schuko stopcontacten....

die spanjaarden toch :wink:


Geniet van je verlof; laad de batterijen maar goed op.
 
Tsja.... Daar komt dan nog eens bij dat deze palen van edp zijn, een energiemaatschappij...

Ik las op een Spaans forum dat zelfs de nieuwste paal van edp (twee maanden geleden in gebruik genomen) een schuko aansluiting heeft. Als dit de "toekomst" is dan vraag ik mij af wat het heden wel niet is. Wel gratis laden, dat dan weer wel!

Ja, met dat laadtempo is het makkelijk trakteren
 
Adres

Gisteravond geladen op het nieuwe winkelcentrum aerodrome naast CdG. In totaal 14 palen van elk 22kW. Open van 6 am tot 1 am, laden is gratis, pasje bij de portier te verkrijgen tegen afgifte id.

6aqudy6y.jpg

Dat ziet er goed uit, heb je een adres van dit Aerodrome naast GdC, heb even op Google lopen zoeken maar kom er niet achter

- - - Updated - - -

Dat ziet er goed uit, heb je een adres van dit Aerodrome naast GdC, heb even op Google lopen zoeken maar kom er niet achter

Verkeerde zoekinstructies genomen, de zoon had hem zo gevonden:

Aeroville - Roissy
Chemin de Roissy à Villepinte

95700 Roissy
FRANCE
 
Dat ziet er goed uit, heb je een adres van dit Aerodrome naast GdC, heb even op Google lopen zoeken maar kom er niet achter

- - - Updated - - -



Verkeerde zoekinstructies genomen, de zoon had hem zo gevonden:

Aeroville - Roissy
Chemin de Roissy à Villepinte

95700 Roissy
FRANCE

Dat klopt helemaal! Let op, de garage is tussen 1 en 6 's nachts gesloten. Pas is verkrijgbaar bij de portier bij de ingang van de garage.
 
y6a8ega3.jpg
Vandaag even gaan winkelen bij het grote winkelcentrum bij Oviedo. Parkeren en laden bij Ikea om het een keer uit te proberen. Pas gehaald bij de balie en laden maar... Met de UMC! Vrij onmogelijke palen: de schuko zit achter een klep die wordt geopend met de laadpas en weer moet worden gesloten voordat met laden kan worden begonnen. De stekker van de UMC is echter veel te groot om te passen, dus mijn korte verlengkabel (1,5 m ) gebruikt. Het nadeel is dat de UMC op deze manier niet gezekerd is aan de laadpaal. Dit zal bij de Ikea geen risico vormen, maar ik zou de UMC zo niet willen achterlaten bij een paal aan de straatkant.
 
y6a8ega3.jpg
Vandaag even gaan winkelen bij het grote winkelcentrum bij Oviedo. Parkeren en laden bij Ikea om het een keer uit te proberen. Pas gehaald bij de balie en laden maar... Met de UMC! Vrij onmogelijke palen: de schuko zit achter een klep die wordt geopend met de laadpas en weer moet worden gesloten voordat met laden kan worden begonnen. De stekker van de UMC is echter veel te groot om te passen, dus mijn korte verlengkabel (1,5 m ) gebruikt. Het nadeel is dat de UMC op deze manier niet gezekerd is aan de laadpaal. Dit zal bij de Ikea geen risico vormen, maar ik zou de UMC zo niet willen achterlaten bij een paal aan de straatkant.

Ze kunnen zo toch alleen de schuko adapter meenemen, ok ook zuur, maar minder erg dan de hele UMC