You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Inmiddels zitten wij bij het huis. Het eerste stopcontact werkte niet, waarschijnlijk niet geaard. Was uiteraard wel even schrikken na alle verhalen over de ontbrekende neuters. Het volgende stopcontact werkte gelukkig wel. Nu rustig aan het opladen met een 12 km per uur!
Wat voor een verlengsnoer gebruiken jullie voor 220 laden? Standaard katrolletje (uitgerold natuurlijk) wellicht te licht?
Wat voor een verlengsnoer gebruiken jullie voor 220 laden? Standaard katrolletje (uitgerold natuurlijk) wellicht te licht?
Kan het niet het klassieke issue zijn geweest? Stekker een keer omdraaien en dan werkt het wel? Heb dat hier bij schoonouders in Hongarije ook. Na omdraaien werkt het prima. Nu ook aan de 12 km/uur maar zit sinds gisteravond alweer aan 321 km.
Fijne vakantie!
View attachment 53737
Wat voor een verlengsnoer gebruiken jullie voor 220 laden? Standaard katrolletje (uitgerold natuurlijk) wellicht te licht?
Ik heb bij de bouwmarkt een stevig verlengsnoer gekocht, zonder katrol, dat een beetje dik "aanvoelde". Ik weet niet de technische details maar ik zou ook niet een "standaard" verlengsnoer gebruiken.
Bij eerste bezoek werd inderdaad zo'n standaard uitgerold. Het laden werkte wel maar het snoer werd snel te warm. Het huidige snoer nu wordt wel een beetje "lauw" maar dat is geen probleem.
Na Ikea's in Nederland, België, Engeland en Frankrijk te hebben bezocht ging ik er van uit dat je bij Ikea altijd wel op tenminste 22kW kunt laden. Wij hebben de uitzondering op deze regel gevonden! Bij de Ikea in Oviedo staan twee laders met (echt waar) schuko stopcontacten....
"futuro" of "antigüedad"
Tsja.... Daar komt dan nog eens bij dat deze palen van edp zijn, een energiemaatschappij...
Ik las op een Spaans forum dat zelfs de nieuwste paal van edp (twee maanden geleden in gebruik genomen) een schuko aansluiting heeft. Als dit de "toekomst" is dan vraag ik mij af wat het heden wel niet is. Wel gratis laden, dat dan weer wel!
Gisteravond geladen op het nieuwe winkelcentrum aerodrome naast CdG. In totaal 14 palen van elk 22kW. Open van 6 am tot 1 am, laden is gratis, pasje bij de portier te verkrijgen tegen afgifte id.
Dat ziet er goed uit, heb je een adres van dit Aerodrome naast GdC, heb even op Google lopen zoeken maar kom er niet achter
Dat ziet er goed uit, heb je een adres van dit Aerodrome naast GdC, heb even op Google lopen zoeken maar kom er niet achter
- - - Updated - - -
Verkeerde zoekinstructies genomen, de zoon had hem zo gevonden:
Aeroville - Roissy
Chemin de Roissy à Villepinte
95700 Roissy
FRANCE
Vandaag even gaan winkelen bij het grote winkelcentrum bij Oviedo. Parkeren en laden bij Ikea om het een keer uit te proberen. Pas gehaald bij de balie en laden maar... Met de UMC! Vrij onmogelijke palen: de schuko zit achter een klep die wordt geopend met de laadpas en weer moet worden gesloten voordat met laden kan worden begonnen. De stekker van de UMC is echter veel te groot om te passen, dus mijn korte verlengkabel (1,5 m ) gebruikt. Het nadeel is dat de UMC op deze manier niet gezekerd is aan de laadpaal. Dit zal bij de Ikea geen risico vormen, maar ik zou de UMC zo niet willen achterlaten bij een paal aan de straatkant.
Hoezo? Je kunt toch gewoon op het knopje vd stekker drukken om de UMC bij de auto los te koppelen?Ze kunnen zo toch alleen de schuko adapter meenemen, ok ook zuur, maar minder erg dan de hele UMC
Hoezo? Je kunt toch gewoon op het knopje vd stekker drukken om de UMC bij de auto los te koppelen?
Nooit bij stil gestaan natuurlijk. Wel fijn dat hier goed over nagedacht is door Tesla.enkel als de fob in de buurt is. denk dat men anders er snel een spelletje "tesla pesten" zou ontstaan...