Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Met de Tesla op vakantie in Europa

This site may earn commission on affiliate links.
Tot op heden loop je nog steeds meer vertraging op door files, rijen bij tol en grensovergangen dan bij de SUC is mijn ervaringen (veelal lange afstanden door Europa in hoogseizoen). Niet Tesla’s bij de SUC zijn nog steeds zeldzaam.
Vorig jaar stond ik te laden in Zuid-Frankrijk met een Volvo XC40 met vouwwagen erachter bij een SUC. Was vaak de enige niet Tesla rijder inderdaad
 
Voor die gene die naar Frankrijk gaan van de zomer kijk naar de snelladers van Driveco.

Net terug van vakantie op Corsica, mooi eiland, bij gebrek aan SUC’s vreemd gegaan bij andere snelladers.

Driveco heeft een mooi per minuut tarief van 8 cent bij 50kW best interessant. In Corte naar de 90% geladen voor 12 cent per KW.
Ik gok dat zet de 8 cent berekend hebben bij 11kw per uur dan maken ze nog wat winst

Heb snel in zuid Frankrijk gekeken daar zitten ze ook.

IMG_5919.jpeg
IMG_5920.jpeg
 
Tot op heden loop je nog steeds meer vertraging op door files, rijen bij tol en grensovergangen dan bij de SUC is mijn ervaringen (veelal lange afstanden door Europa in hoogseizoen). Niet Tesla’s bij de SUC zijn nog steeds zeldzaam.

Net terug van uit Italië
3x niet tesla gespot
Was sowieso rustig meerdere keren alleen geladen.
Wel mooie Italiaanse praat groepjes bij de suc
 
Voor die gene die naar Frankrijk gaan van de zomer kijk naar de snelladers van Driveco.

Net terug van vakantie op Corsica, mooi eiland, bij gebrek aan SUC’s vreemd gegaan bij andere snelladers.

Driveco heeft een mooi per minuut tarief van 8 cent bij 50kW best interessant. In Corte naar de 90% geladen voor 12 cent per KW.
Ik gok dat zet de 8 cent berekend hebben bij 11kw per uur dan maken ze nog wat winst

Heb snel in zuid Frankrijk gekeken daar zitten ze ook.

View attachment 951779View attachment 951780
Dank je ! Wij vertrekken morgen naar "la douce France" in het zuiden, dus welgekomen! Heb al de Izivia en de WiiiZ app, nu net de Driveco ook geïnstalleerd. Hoe meer hoe liever.
 
Deze werkte prima via Shell recharge druppel ook met bankpas/creditcard (niet geprobeerd )
Je moet de kabel unlocken met de kaart of app waarmee je de sessie gestart hebt. Ik heb het al mee gemaakt, bij een laadpaal waar ik meerdere kaarten of apps moest proberen vooraleer er 1 werkte, dat ik bij terugkomst niet meer wist met welke kaart het gelukt was.
Enige optie is dan om via trial en error alle kaarten voor de kaartlezer te swipen tot er 1 is waarbij de kabel vrij komt. Nogal genant als er passagiers staan te kijken hoe dat laden nu in zijn werk zit.
 
Voor die gene die naar Frankrijk gaan van de zomer kijk naar de snelladers van Driveco.

Net terug van vakantie op Corsica, mooi eiland, bij gebrek aan SUC’s vreemd gegaan bij andere snelladers.

Driveco heeft een mooi per minuut tarief van 8 cent bij 50kW best interessant. In Corte naar de 90% geladen voor 12 cent per KW.
Ik gok dat zet de 8 cent berekend hebben bij 11kw per uur dan maken ze nog wat winst

Heb snel in zuid Frankrijk gekeken daar zitten ze ook.

View attachment 951779View attachment 951780
Vanmorgen de app geïnstalleerd, geregistreerd, betaling gekoppeld thx voor de tip, wie weet heb ik hem nodig. Een laatste vraag, de app geeft aan scan de QR code, kan ik ook een pasje of tag ontvangen of krijg je dat automatisch?
 
Je moet de kabel unlocken met de kaart of app waarmee je de sessie gestart hebt. Ik heb het al mee gemaakt, bij een laadpaal waar ik meerdere kaarten of apps moest proberen vooraleer er 1 werkte, dat ik bij terugkomst niet meer wist met welke kaart het gelukt was.

Das lastig inderdaad
ik heb er maar twee. Dus dat kan ik net onthouden.

En bij de DC lader mogen ze de kabel houden, heb nooit geprobeerd deze mee te nemen te unlocken
 
  • Like
Reactions: Phil V