Phil V
Well-Known Member
Niet echt, maar bijna.Geef je dan best de eindbestemming in?
Als je dan aan supercharger komt krijg je dan een lijst te zien met volgende de volgende supercharger als je er bijna bent?
ik doe het zo:
De wagen schat in waar je best laadt, en toont dat als volgende tussenstop. Hij toont ook met hoeveel % je er aankomt. Je kan de volledige route zien, de voorgestelde (laad)tussenstops en ook alle andere SuCs staan op de kaart. Je kan dus zien wat de volgende is, voorbij de SuC die hij voorstelt.
Tesla berekent met zoveel marges dat je wellicht ook aan de volgende SuC geraakt (zeker in Frankrijk). Je komt daar dan ook aan met een legere batterij, waardoor de laadsnelheid dan ook weer hoger is. 2 keer winst dus.
Als je die volgende SuC op de kaart selecteert, komt er een popup waarop je kan aanduiden dat je die als bestemming wil hebben. De wagen berekent dan de route opnieuw en zal wellicht weer de vorige als tussenstop aangeven (hij blijft met die marge rekenen natuurlijk). Je kan dan kiezen voor de optie ‘remove charging stops’. Dan herberekent hij de route zonder (laad-)tussenstops en dan zie je met hoeveel % je uiteindelijk op die volgende, aangeduide SuC zal aankomen als je niet laadt onderweg. Als dit 4% is of hoger: doen. Tijdens het rijden kan je dan die voorspelling zien evolueren. Als die stabiel blijft of stijgt: zeker doen. Als die plots daalt kan je toch nog de vorige Suc nemen (vorige bestemmingen —> kies he eindbestemming opnieuw). Als je ondertussen al voorbij die vorige zou zijn, kan je vertragen tot 110 km/u en geraak je er zeker. De wagen zal dat zelf aanbevelen.
Lijkt hier ingewikkelder dan het is. Wijst allemaal zichzelf uit. Alleen de eerste keer is het wat stressy. Maar je kan in nood ook nog vertragen tot 90km/u of zelfs afrijden en secundaire wegen nemen. Dit is echter de parachute die je nooit zal nodig hebben,maar wel voor gerustheid zorgt.