CJA Hulskamp
MY LR Blue
Wij waren de eerste week oktober in Sevilla, Cordoba en Marbella. Heerlijk en idd niet te warm weer. Overigens met de VliegerOp ieder vlak was het een idelale periode.
Overal rustig, en goed weer (niet te warm)
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Wij waren de eerste week oktober in Sevilla, Cordoba en Marbella. Heerlijk en idd niet te warm weer. Overigens met de VliegerOp ieder vlak was het een idelale periode.
Overal rustig, en goed weer (niet te warm)
Helemaal mee eens. Ik heb dezelfde S en zit ook na te denken over een Y. Maar de S rijdt ook nog veel comfortabeler dan een 3 en waarschijnlijk ook dan een Y. De 180wh/km haal ik echt niet op zo’n rit, dan rijdt je waarschijnlijk niet harder dan 100km/u. Ik weet het, je mag niet harder in NL. In 2023 loopt natuurlijk de accu uit de garantie. Gaat de restwaarde dan hard dalen? Moet je misschien daarvoor verkopen of gewoon afrijden met kans dat je de accu dan moet vervangen?Afgelopen week ben ik toch wel onder de indruk geraakt van de classic. Zowel de verbruikscijfers als de bagage capaciteit. Wij zijn met mijn ouders en ons zoontje op pad geweest naar Flevoland. De auto zat boem vol. Voor de frunk helemaal vol met de kinderwagen reiswieg Aankleedkussen. En achterin kleren en proviant. Wat kan daar toch veel in zeg. Dit doet twijfelen, mijn inziens zal geen andere tesla zoveel ruimte hebben maar ik kan er ook naast zitten. Daarnaast met zo'n 13 graden buiten 4 volwassenen en een baby in een kinderstoel een gemiddelde van 180wh/km. De airco stond op 20 graden lekker aangenaam. Ik zie dit nog niet zo snel gebeuren bij polestar/volvo of PSA groep auto's. Misschien nog wel niet bij andere nieuwe evs. De trip was zo een 130 km enkel. En ja ook nog gratis laden bij batavia stad terwijl wij rustig met die kleine rond liepen.
Het geeft je te denken, die snelle laadtijden aan de suc zijn eigenlijk allemaal relatief als je ze enkel voor een lange vakantie rit gebruikt. Daarnaast viel de y mij wat tegen... Moeilijk moeilijk.
Als je daarmee na 8 jaar een restart kan doen van een kapitaal van 100k valt het wel te overwegen. En het zal wel niet op 8 jaar en 1 dag gebeuren…Accu vervangen bij Tesla kost zo’n €20k
Als je daarmee na 8 jaar een restart kan doen van een kapitaal van 100k valt het wel te overwegen. En het zal wel niet op 8 jaar en 1 dag gebeuren…
De ruilwaarde heeft meer met psychologie en technologische veroudering te maken. Bij een EV kan je elk breuk perfect ‘als nieuw’ vervangen en behoudt de wagen zijn technische waarde en prestaties. Veel goedkoper dan een nieuwe kopen. Niet zo bij een ICE.
Ik heb zo een dongel met scan my tesla, maar wat is veel onbalans en waneer moet je dat observeren?Accu vervangen bij Tesla kost zo’n €20k. Ik heb nog geen andere mogelijkheden gezien dan via Tesla zelf. Aan de andere kant: als hij het 6 jaar vol heeft gehouden waarom zou het daarna opeens mis gaan? Heb je de cellen wel eens uitgelezen via de verborgen OBD2 poort onder het scherm? Disbalans tussen de cellen was voor mij een goede indicator voor problemen. Na 3 jaar wilde hij niet meer opladen voorbij 20%. De accu is toen vervangen bij een km stand van 90k.
Ik weet dat er veel fans zijn van een andere routeplanner, maar ik gebruik al 8 jaar de navigatie van Tesla. Meestal neem ik één lader verder dan de navigatie suggereert. Door op het icoontje te drukken, kun je zien hoe druk het is (en of je een code nodig hebt)Hoi,
Wij vertrekken eind van de maand met onze M3P naar de Ardèche, heerlijk weekje op de camping. Nu heb ik verschillende opties gevonden voor het laden buiten de Superchargers om. Hebben jullie tips over welke pas het best/meest van pas zal komen?
En überhaupt tips voor onderweg, een andere navigatieplanner dan die van Tesla? ABRP?
Hoor het graag!
Hoe bedoelt u een code? Fijn om te horen dat de Tesla navigatie werkt.Ik weet dat er veel fans zijn van een andere routeplanner, maar ik gebruik al 8 jaar de navigatie van Tesla. Meestal neem ik één lader verder dan de navigatie suggereert. Door op het icoontje te drukken, kun je zien hoe druk het is (en of je een code nodig hebt)
Code van het hekHoe bedoelt u een code? Fijn om te horen dat de Tesla navigatie werkt.
Bij sommige superchargers kom je bij een gesloten poort die je met een code moet openen. De code is vermeld in de Tesla navigatie voor de betreffende supercharger.Hoe bedoelt u een code? Fijn om te horen dat de Tesla navigatie werkt.
App van ChargeMap kun je prima gebruiken in de ArdècheHoi,
Wij vertrekken eind van de maand met onze M3P naar de Ardèche, heerlijk weekje op de camping. Nu heb ik verschillende opties gevonden voor het laden buiten de Superchargers om. Hebben jullie tips over welke pas het best/meest van pas zal komen?
En überhaupt tips voor onderweg, een andere navigatieplanner dan die van Tesla? ABRP?
Hoor het graag!
Bedankt!Bij sommige superchargers kom je bij een gesloten poort die je met een code moet openen. De code is vermeld in de Tesla navigatie voor de betreffende supercharger.
We waren vorige zomer in de streek (St Paul Trois Château) en konden de publiek laders daar met onze TNM kaart activeren.Hoi,
Wij vertrekken eind van de maand met onze M3P naar de Ardèche, heerlijk weekje op de camping. Nu heb ik verschillende opties gevonden voor het laden buiten de Superchargers om. Hebben jullie tips over welke pas het best/meest van pas zal komen?
En überhaupt tips voor onderweg, een andere navigatieplanner dan die van Tesla? ABRP?
Hoor het graag!
Soms is de code voor het gebouw bij de chargers. Daarin zitten toilet , koffieautomaat en automaat met snoepBij sommige superchargers kom je bij een gesloten poort die je met een code moet openen. De code is vermeld in de Tesla navigatie voor de betreffende supercharger.