Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Mijn volgende auto: geen Tesla meer....

This site may earn commission on affiliate links.
Status
Not open for further replies.
Teslafi draait, maar met de slaapmodus, dat hij hem niet wakker maakt.

Mijn ervaring.. alle apps inclusief teslafi uit en je drain is 0-1% per 24h. Heb zowel teslafi als teslastats gehad, inclusief sleep instellingen s'nachts. Blijf er bij dat ze voor serieus hogere drain zorgen. Wellicht is connectie met wifi ook wel een energietrekker.

Bjorn Nyland: auto 22 dagen in de kou: 337wh/dag (+/- 0.4% per dag) Een deel hiervan was volgens het filmpje nog wel in de accu maar niet beschikbaar door de noorse kou.

Zomertest: 2.8% in 14 dagen -> 0.2% per dag

Even wachtwoord van je account aanpassen, alle apps uitlaten en dan gedurende een week of 2 testen. Zou hem bij voorkeur ook eens uit de range van je wifi parkeren.
 
Blijf er bij dat ze voor serieus hogere drain zorgen. Wellicht is connectie met wifi ook wel een energietrekker.

Ik merk amper drain en ik gebruik zowel Teslafi met agressieve slaap instelligen en TeslaMate. De drain is voornamelijk veroorzaakt door WIfi. Zet je wifi uit en je auto valt zeer snel in slaap thuis en anders duurt het een aantal uur.
 
Ik merk amper drain en ik gebruik zowel Teslafi met agressieve slaap instelligen en TeslaMate. De drain is voornamelijk veroorzaakt door WIfi. Zet je wifi uit en je auto valt zeer snel in slaap thuis en anders duurt het een aantal uur.
Bij mij is het vooral sentry mode die mijn batterij leeg trekt. Als ik deze uitschakel dan verlies amper 1% per dag.
 
Net rondje gereden voor paar bezoekjes. Voorburg, Arnhem, Zwolle, Amsterdam, Voorburg in M3P.

Vol geladen voor vertrek, gaf precies 460 km aan.
Stikstofzonderboetesnelheid van 104km/u op NoA voor meer dan 95%. Airco op auto 20°C, buiten 20°C. USB stick er in.

362 km gereden, 72 km resterend. Zou dus 434 km totaal bereik zijn.

Wat schetst mijn verbazing? Stap half uur later weer in en resterend bereik is toegenomen tot 83 kilometer.

Ff niks doen en 11 km er bij. Herkent iemand dit? Enig verschil is dat ik de USB stick er uit heb gehaald en airco heb uit gezet.

????

(Heb foto's)
 
Vol geladen voor vertrek, gaf precies 460 km aan.
...
362 km gereden, 72 km resterend. Zou dus 434 km totaal bereik zijn.
Bijna. Je hebt over de 362 km die je gereden hebt 388 km 'verbruikt'. Dat maakt je efficiëntie 93,3%. De resterende 72 km leveren, bij gelijkblijvende efficiëntie, 67 echt km's op.

Verschil is hier natuurlijk maar heel klein. Maar vooral in de winter, als je efficiëntie een pak lager al liggen, moet je oppassen je niet rijk te rekenen v.w.. het resterende bereik.

Zelf heb ik de afgelopen twee reisdagen met een efficiëntie van meer dan 100% gereden (veel Franse D en N wegen). Dan zie je al rijdend je 'al gereden + resterend bereik' oplopen, in plaats van afnemen.

Gisteren eindigde ik met 440 km gereden en 64 km over.
 
Net rondje gereden voor paar bezoekjes. Voorburg, Arnhem, Zwolle, Amsterdam, Voorburg in M3P.

Vol geladen voor vertrek, gaf precies 460 km aan.
Stikstofzonderboetesnelheid van 104km/u op NoA voor meer dan 95%. Airco op auto 20°C, buiten 20°C. USB stick er in.

362 km gereden, 72 km resterend. Zou dus 434 km totaal bereik zijn.

Wat schetst mijn verbazing? Stap half uur later weer in en resterend bereik is toegenomen tot 83 kilometer.

Ff niks doen en 11 km er bij. Herkent iemand dit? Enig verschil is dat ik de USB stick er uit heb gehaald en airco heb uit gezet.

????

(Heb foto's)
Wat was het aangegeven verbruik/km sinds opladen?
We rijden beide M3P, ik kan na 13.000 km niet meer begrijpen bij welk verbruik de aangegeven range bij vertrek ook echt wordt gerealiseerd (m.a.w., van welk gemiddeld verbruik/km gaat de aangegeven range uit?)
 
Wat was het aangegeven verbruik/km sinds opladen?
We rijden beide M3P, ik kan na 13.000 km niet meer begrijpen bij welk verbruik de aangegeven range bij vertrek ook echt wordt gerealiseerd (m.a.w., van welk gemiddeld verbruik/km gaat de aangegeven range uit?)
20200721_162954.jpg
20200721_151322.jpg
20200721_105137.jpg
 
  • Helpful
Reactions: Keezje
Wat was het aangegeven verbruik/km sinds opladen?
We rijden beide M3P, ik kan na 13.000 km niet meer begrijpen bij welk verbruik de aangegeven range bij vertrek ook echt wordt gerealiseerd (m.a.w., van welk gemiddeld verbruik/km gaat de aangegeven range uit?)

Bij de M3 LR AWD is de aangegeven range bij een volle accu 500km (nieuw) dit haal ik als ik 152Wh/km verbruik.
Dit klopt ook met ervaringen van andere M3 LR AWD rijders en komt neer op een accu capaciteit van 76kWh. (500x152wH=76kWh)
Het lijkt erop dat de range van een M3 LR AWD wordt bepaald door de beschikbare accu capaciteit dom weg te delen door 152Wh/km.
Onze M3 heeft 38.000 km gereden en onze range is nu 482 km bij 100% accu lading (-18km) we hebben schijnbaar in 38.000 km 3,5% accu capaciteit verloren het geen ongeveer overeenkomt met de verwachtingen. (1% verlies per 10.000km voor de eerste 50.000km en daarna minder verlies)
 
  • Informative
  • Like
Reactions: Keezje and Maurice1
Bij de M3 LR AWD is de aangegeven range bij een volle accu 500km (nieuw) dit haal ik als ik 152Wh/km verbruik.
Dit klopt ook met ervaringen van andere M3 LR AWD rijders en komt neer op een accu capaciteit van 76kWh. (500x152wH=76kWh)
Het lijkt erop dat de range van een M3 LR AWD wordt bepaald door de beschikbare accu capaciteit dom weg te delen door 152Wh/km.
Onze M3 heeft 38.000 km gereden en onze range is nu 482 km bij 100% accu lading (-18km) we hebben schijnbaar in 38.000 km 3,5% accu capaciteit verloren het geen ongeveer overeenkomt met de verwachtingen. (1% verlies per 10.000km voor de eerste 50.000km en daarna minder verlies)
Maak daar 153 Wh/km van en ik ga me je mee.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Status
Not open for further replies.