nico180
creating simple things - is true talent
ik noem het mijn go-padal.Een EV heeft geen gaspedaal.....
maar... Tesla zelf noemt het wel gaspedaal, staat soms op scherm in de auto... dus tja...
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik noem het mijn go-padal.Een EV heeft geen gaspedaal.....
Dat zal niet helpen acceptatie bij het grote publiek te bevorderenEen EV heeft geen gaspedaal.....
Als je 10km met de auto gereden hebt voel je dat wel aan en als je hem niet vlak voor de voorbumper gooit van de auto die je inhaalt is het sowieso nooit een probleem.
klopt, op de snelweg is dit zelfs zuiniger rijden.Ik weet niet of je al geprobeerd hebt om je Tesla te laten uitrijden zonder regeneratie en zonder bijremmen maar uit ervaring (door een storing in een sensor werkte regen niet) kan ik je vertellen dat dat heel erg ver is. De onbelaste rolweerstand is nu eenmaal erg laag. Als jij bij je rijles zover van te voren van het gas gaat krijg je echt commentaar.
Klopt, maar wil je een remork achter je Tesla hangen, of heb je eerder goesting om een camionette huren om die lavabo en frigo op te halen? Ik ken iemand die de zijne uitleent, maar er zijn wat problemen met de joint-de-culasse en de vitessen en hij rijdt op mazout. Ik heb zelf nog een remork staan, maar de frein blijft wat hangen, daar heb ik nog niet veel chance mee gehad.Luister naar de Belgen, die houden de Nederlandse taal in ere!
Ik wou nog zeggen dat als je dorst had, ik je wat fruitsap kon aanbieden.Ja Wooter, ik weet dat de Vlaams barst het Gallisisme, maar 70 % van de woorden kende ik reeds, geleerd van mijn oude Belgische klanten.
Jij voelt precies aan wanneer je de remvertraging haalt dat je remlichten aan gaan? Dan heb je of een zeer goed ontwikkeld gevoel daarvoor of zelfoverschatting. Dat bij vol gas los de remlichten aan gaan snap ik ook, maar soms wil je gewoon wat uitvieren zonder je remlichten te laten aan gaan. Bij 100km/u is dat toch echt niet triviaal.Maar goed als ik hier lees dat mensen niet eens kunnen aanvoelen wanneer de regeneratie zo groot is dat dan ook de remlichten wel of niet aan gaan dan is dit wellicht ook te moeilijk.
Mwah..... accelerator... mensen willen graag vooruit.
(Ik heb tot nu toe nog geen stoplichtsprintje verloren......)
de P dan waarschijnlijk?
Ik heb er met de 3 AWD al genoeg verloren.
Bij een kleine vertraging gaan de remlichten niet aan en als je dan toch wat meer vertraagt is het voor de veiligheid van jezelf en die van de achterligger wel handig om te zien dat je langzamer gaat rijden. Als je achterligger oplet en voldoende afstand heeft kan die alsnog beslissen om zelf niet te remmen.Jij voelt precies aan wanneer je de remvertraging haalt dat je remlichten aan gaan? Dan heb je of een zeer goed ontwikkeld gevoel daarvoor of zelfoverschatting. Dat bij vol gas los de remlichten aan gaan snap ik ook, maar soms wil je gewoon wat uitvieren zonder je remlichten te laten aan gaan. Bij 100km/u is dat toch echt niet triviaal.
klopt, op de snelweg is dit zelfs zuiniger rijden.
Precies.Op de snelweg rijd ik op autopilot. Het gaat echt geen bal uitmaken op wat voor soort regeneratie te de auto zet. Ook op de cruisecontrol gaat het werkelijk noppes uitmaken of wat voor regeneratie stand je deze hebt staan;
Maar dat betekende dan dingen zoals 120 rijden in de afdaling, en vertragen bij een helling.
Hoe gaat het inschakelen dan weer, krijgt de boel dan niet vreselijk op zijn lazer in de drive units? Er zit geen koppeling in die je rustig op kan laten komen oid.Het mooie met een EV is dat dit door regeneratie amper meer een verschil maakt maar ik schakel gerust naar N bij een flinke afdaling als het rustig is in het buitenland . Laat die 2200kg maar lekker kinetische energie opbouwen.