Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien ben ik kritischer dan de gemiddelde persoon maar mijn auto zou reeds bij de wrapper moeten staan maar door lak issues is deze afspraak geannuleerd. Tesla zal de lak eerst moeten corrigeren alvorens de auto gewrapt kan worden,

Naast de punten die gevonden zijn in Tilburg heb ik zojuist een aanvullend lijstje gemailt aan Tesla :

Portier bestuuders zijde
· Kras (onder blanke lak?) van deurhendel naar rechtsboven
· Rubber bij driehoekje ter hoogte van buiten spiegel sluit niet aan
· Vlekken op binnen bekleding
· Rubber in deuropening staat bol

Laadklep
· Klep sluit niet goed

Passagiers zijde paneel achter
· Kras op wielkast

Dak
· Beide glas panelen liggen niet in het midden van het dak

Koplamp links
· Groen draadje in de lamp

Portier passagiers zijde
· Geen lak op rand onderzijde deur rand
· Verf klodder onderzijde deur binnenkant
· Rubber bij driehoekje ter hoogte van buiten spiegel sluit niet aan

Koplamp passagiers zijde
· Onderzijde lampunit niet glad
· Lampunit steekt uit

Kofferbak
· Klodder lak aan onderzijde klep
· Lijmresten op bekleding in interieur links
· Stikkers op achterkant stoelen

Achterbank
· Streep op hoofdsteun bestuurders zijde
Word gewoon nerveus voor morgen door jouw lijst, haha.
 
Misschien ben ik kritischer dan de gemiddelde persoon maar mijn auto zou reeds bij de wrapper moeten staan maar door lak issues is deze afspraak geannuleerd. Tesla zal de lak eerst moeten corrigeren alvorens de auto gewrapt kan worden,

Naast de punten die gevonden zijn in Tilburg heb ik zojuist een aanvullend lijstje gemailt aan Tesla :

Portier bestuuders zijde
· Kras (onder blanke lak?) van deurhendel naar rechtsboven
· Rubber bij driehoekje ter hoogte van buiten spiegel sluit niet aan
· Vlekken op binnen bekleding
· Rubber in deuropening staat bol

Laadklep
· Klep sluit niet goed

Passagiers zijde paneel achter
· Kras op wielkast

Dak
· Beide glas panelen liggen niet in het midden van het dak

Koplamp links
· Groen draadje in de lamp

Portier passagiers zijde
· Geen lak op rand onderzijde deur rand
· Verf klodder onderzijde deur binnenkant
· Rubber bij driehoekje ter hoogte van buiten spiegel sluit niet aan

Koplamp passagiers zijde
· Onderzijde lampunit niet glad
· Lampunit steekt uit

Kofferbak
· Klodder lak aan onderzijde klep
· Lijmresten op bekleding in interieur links
· Stikkers op achterkant stoelen

Achterbank
· Streep op hoofdsteun bestuurders zijde
Koop ongedaan maken en gewoon een ander exemplaar bestellen? Vooralleer ze aan jouw auto gaan werken ben je ook wel een tijdje verder. (Tenzij je het mag uitbesteden aan een bedrijf naar jouw keuze, op kosten van Tesla...)
 
Koop ongedaan maken en gewoon een ander exemplaar bestellen? Vooralleer ze aan jouw auto gaan werken ben je ook wel een tijdje verder. (Tenzij je het mag uitbesteden aan een bedrijf naar jouw keuze, op kosten van Tesla...)
Ben idd nu met Tesla in gesprek hoe we verder gaan.

Edit : auto kan in maart al herstelt worden en begin april in perfecte staat terug gegeven worden. Met een nieuwe M3 kunnen ook issues zijn. Los van het feit dat ik dan weer opnieuw maar moet wachten wanneer ik de auto ga krijgen (nu bestellen is eind april rijden). Ga de koop dus niet ontbinden.
 
Last edited:
Misschien ben ik kritischer dan de gemiddelde persoon maar mijn auto zou reeds bij de wrapper moeten staan maar door lak issues is deze afspraak geannuleerd. Tesla zal de lak eerst moeten corrigeren alvorens de auto gewrapt kan worden,

Naast de punten die gevonden zijn in Tilburg heb ik zojuist een aanvullend lijstje gemailt aan Tesla :

Portier bestuuders zijde
· Kras (onder blanke lak?) van deurhendel naar rechtsboven
· Rubber bij driehoekje ter hoogte van buiten spiegel sluit niet aan
· Vlekken op binnen bekleding
· Rubber in deuropening staat bol

Laadklep
· Klep sluit niet goed

Passagiers zijde paneel achter
· Kras op wielkast

Dak
· Beide glas panelen liggen niet in het midden van het dak

Koplamp links
· Groen draadje in de lamp

Portier passagiers zijde
· Geen lak op rand onderzijde deur rand
· Verf klodder onderzijde deur binnenkant
· Rubber bij driehoekje ter hoogte van buiten spiegel sluit niet aan

Koplamp passagiers zijde
· Onderzijde lampunit niet glad
· Lampunit steekt uit

Kofferbak
· Klodder lak aan onderzijde klep
· Lijmresten op bekleding in interieur links
· Stikkers op achterkant stoelen

Achterbank
· Streep op hoofdsteun bestuurders zijde
Gedetailleerder gekeken, maar gelukkig heel andere uitkomst. Wat heb ik wel?
  1. 4 oppervlakkige krasjes. Heb ik zo weggepoetst.
  2. Laadklepje steekt iets uit aan achterkant.
  3. Buitenste deel rechter achterlicht zit iets teveel naar binnen.
  4. Deurgreep RV zit iets te hoog, schuurt langs lak.
  5. Voorzijde scharnieren achterklep zijn niet meegespoten (wel grondlak).
  6. Achterste deel glazen dak zit 1 mm scheef aan achterkant.
  7. Paar minuscule flapjes van rubbers zitten niet optimaal. Kon ik fatsoeneren.
Al met al niet veel bijzonders vind ik.
 
En hoe kunnen ze weten dat jouw auto op boot 5 staat als er nog geen VIN nummer aan jouw account gekoppeld is? Dat is toch onmogelijk? Zolang er geen VIN gekoppeld is is er geen 'jouw auto' als je het mij vraagt.
Ben het met je eens. Ik kreeg week geleden “boot 6” te horen.

Heb dat geïnterpreteerd als indicatie van planningsproces in een aantal stappen:
1) hoeveel auto’s met welke kenmerken (P/AWD, kleur, interieur, velgen) besteld in land X
2) op basis daarvan een contingent auto’s met die kenmerken op een boot plannen waarmee een deel van die bestellingen geleverd kunnen worden. Dat zorgt dat er zeker geen auto’s “blijven staan” hier
3) macro bijhouden welke bestellingen al meegeteld zijn on diverse contingenten, en
4) pas VIN aan individuele order koppelen vlak voor aankomst. Dus je “hebt nog geen auto” voor stap 4

Wat ik tot nu toe lees lijkt hierop te wijzen, waarbij ik dan overigens echt niet begrijp waarom je in “stap 3” niet “oude bestellingen” voor zou kunnen laten gaan

Benieuwd of iemand een ander beeld heeft van het proces
 
Komt door de UV-coating van het glas.

Op het Amerikaanse gedeelte van het forum loopt een heel lang draadje over de kleuring van de dakruit(en). Wat ik er uit heb weten te filteren is dat de bovenste ruit van 1 leverancier komt (en bi nattigheid oranje kleurt), en de achterste van 5 verschillende leveranciers komen. De laag die zij gebruiken voor de coating kan verschillen waardoor in het ene geval de achterste ruit wel kleurt (oranje tot paars/roze) of niet kleurt. De bescherminglaag zit er in alle gevallen wel in.
 
AE44F4D8-C158-476C-845D-50F293DE71FB.jpeg Deze
Foto?
Want ik heb er eerder over gelezen dat dit al in de VS veranderd is.
 
Het is al even stil op de sheet, kleine reminder om deze in te vullen als je je 3 ontvangen hebt!

De volgende personen hebben al een leverdatum die in het verleden ligt maar nog niet bevestigd dat ze de 3 daadwerkelijk geleverd gekregen hebben:
ReijLa
Tim
Otto
Stream
Arjan
Rudolpuss
Tim
@DB020
@infernix
Remier
Omar
Ejb (@Ejb001 ?)
@joesgarage
Kadasz
@Unit106
gerrit1978

Hi, ik heb hem afgelopen maandag inderdaad in ontvangst mogen nemen. Maar na 10 fantastische km’s weer bij service center ingeleverd door fout meldingen. Staat daar nu nog steeds. In Diagnose volgens Tesla. Zal ik 25-2 invullen of de datum dat ik hem echt kan gaan rijden?