Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vergeet ook het effect van inflatie niet. Ja, die SR+ is duur geworden, maar ga bij de concurrentie shoppen en zie je dat die dingen ook duur zijn geworden, of helemaal niet meer te bestellen vallen door uitgelopen levertermijnen en onzekerheid door inflatie.
Ik trek tot nu toe de conclusie dat je het meeste auto voor je geld krijgt (tenzij je meer knoppen eist..) bij een Model 3SR+ t.o.v. andere EV's en zelfs ICE's in die klasse. En dat het de enige EV is onder de 65k waarmee je echt ongerust door Europa kan toeren als je wil, waarbij Kia's en Hyundai's directe concurrenten vooral punten laten liggen omdat ze niet (tot nu toe en mogelijk nooit) bij SuC's kunnen laden. Een must wat mij betreft de komende jaren (misschien wel vooral vanwege de toename van EV's en druk op snellaadcapaciteit).
 
  • Like
Reactions: wooter
Valt eigenlijk wel mee, die prijsstijging inderdaad. Is ook behoorlijk wat verbetert sinds die tijd. Is automatische achterklep nu trouwens standaard of niet? Zo ja, dan is dat alleen al wel die prijsstijging waard. Wat vooral pijn doet zijn de nieuwe bijtelling tarieven, maar daar kan Elon niks aan doen..
Dat laatste hakt er idd in, ook het verlagen van de Tesladrempel naar 30k. Wel weer slim van de regering om te eisen dat vanaf 2025 elke leaseauto elektrisch moet zijn.
 
  • Like
Reactions: NielsA
hey guys, quick beginner question: I've finally received the delivery date (planned for 01-09 in Tilburg) and paid the final invoice, but if I look in my Tesla app or in the web account I cannot see anywhere a license plate to be able to arrange the insurance. Do you know more or less when it will be available and in case, where it should appear?

Any other suggestions for things I need to arrange/read/view before delivery? :D

Thanks for the help!

Edit: well, almost incredibly, right after I wrote this I've got an sms from Tesla with the license plate 🤣
When did you order the car and what's the configuration?
 
Hallo iedereen,

Ik heb op 15/7 een M3 LR, wit exterieur, zwart interieur, aero's, geen trekhaak noch FSD besteld.
Mijn EDD had op een gegeven moment een window van 2 weken (10 - 26 november), maar is een week later veranderd naar TBD. Geen nieuws sindsdien. Iemand die iets van informatie heeft hierover? Bij Tesla in België weten ze ook niks. Ik zou hem graag dit jaar nog ontvangen voor de boekhouding.
 
Hallo iedereen,

Ik heb op 15/7 een M3 LR, wit exterieur, zwart interieur, aero's, geen trekhaak noch FSD besteld.
Mijn EDD had op een gegeven moment een window van 2 weken (10 - 26 november), maar is een week later veranderd naar TBD. Geen nieuws sindsdien. Iemand die iets van informatie heeft hierover? Bij Tesla in België weten ze ook niks. Ik zou hem graag dit jaar nog ontvangen voor de boekhouding.
Het computersysteem van Tesla is aangepast omdat veranderingen in de leveringsdata zorgde voor een storm aan telefoontjes. Je krijgt nu alleen een datum als hij vast staat.

Levering dit jaar lijkt mij wel aannemelijk aangezien er een armada van boten deze kant op komt.

In het RWD model Y leveringstopic weten ze meer over hidden Vin’s en dergelijke, misschien moet je daar even informeren hoe en wat.
 
  • Like
Reactions: MiguelSantos
Anyone got a VIN or hidden VIN for their M3 LR or RWD since September? According to kentekenradar there were no M3 deliveries since September and overall volume of registered M3s in July, August and September was pretty low <50-90.

Ordered a M3 LR red/black aero in mid-Jun and since October the delivery date is "nog niet bekend".
 
Anyone got a VIN or hidden VIN for their M3 LR or RWD since September? According to kentekenradar there were no M3 deliveries since September and overall volume of registered M3s in July, August and September was pretty low <50-90.

Ordered a M3 LR red/black aero in mid-Jun and since October the delivery date is "nog niet bekend".
Idem, ordered on July 15th (Belgium). Still no EDD or (hidden) VIN.
M3 LR white/black/aero.
 
M3 LR, Midnight Silver, zwarte bekleding, Aero velgen, trekhaak.

OD: 24-aug-2022
ED: Jan/Mrt 2023

Krijg net precies de factuur binnen met het verzoek deze te voldoen en heb ook een VIN toegewezen gekregen. Dus hopelijk nog levering in dit jaar!

Iemand enig idee of je kan traceren op welke boot de wagen staat?
 
Net reactie van Tesla support op de vraag wanneer ze levering van mijn M3 verwachten.

“Volgens onze gegevens wordt uw voertuig momenteel vervoert op de boot. De verwachte levertijd van de voertuigen op die boot in de haven van Rotterdam staat momenteel op 20 december.“

Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat ze ook in Rotterdam aanmeren, haha. Iemand een idee welke boot dit kan zijn?
 
I have a hidden VIN since more than a week ago. My sales representative did not know when the car will be up for delivery. No final invoice and no deliver date yet but said most likely pick up in Tilburg. Anyone else?
Yeap, the same here.
the best estimation I've got so far from my sales representative is "last weeks of December".

Looking at the great shipping movement thread in neighbour forum, there will be a few Tesla ships arriving Zeebrugge in December:

G POSEIDON ETA Zeebrugge 10 Dec. Should arrive AM and so should overtake TOKYO CAR.
TOKYO CAR ETA Zeebrugge 10 Dec. Should arrive PM
HOEGH SHANGHAI ETA Zeebrugge 22 Dec

HOEGH SHANGHAI's departure from China is the best aligned with the time I've got my hidden vin so that she was my first guess. But then I check HOEGH's My Cargo page and it did not recognise the vin. So if the car is not on HOEGH SHANGHAI, then it is most likely on G POSEIDON or TOKYO CAR and they both arrive in 5 days. I hope to hear more from Tesla after that.
 
Yeap, the same here.
the best estimation I've got so far from my sales representative is "last weeks of December".

Looking at the great shipping movement thread in neighbour forum, there will be a few Tesla ships arriving Zeebrugge in December:



HOEGH SHANGHAI's departure from China is the best aligned with the time I've got my hidden vin so that she was my first guess. But then I check HOEGH's My Cargo page and it did not recognise the vin. So if the car is not on HOEGH SHANGHAI, then it is most likely on G POSEIDON or TOKYO CAR and they both arrive in 5 days. I hope to hear more from Tesla after that.
I got the same answer from our sales representative...End Dec, but no idea when..


I cannot track my VIN either on the HOEGH (checked a few times the last days haha!). But tonight it appeared in the app that I should pay the final amount. I think it is G POSEIDON or TOKYO CAR then? Fingers crossed!
 
Net gebeld door Tesla, de boot met mijn M3 komt rond 20 dec de haven van Rotterdam binnen en de auto zal op 22 of 23 dec in TIlburg opgehaald kunnen worden.

M3 LR, Midnight Silver, zwarte bekleding, Aero velgen, trekhaak.

OD: 24-aug-2022
ED: Jan/Mrt 2023
Wat saai een auto ophalen in Tilburg. “Vroeger” moest je nog een speurtocht doen tussen honderden auto’s die in het Amsterdamse havengebied stonden geparkeerd om na een half uur zoeken tot de conclusie te komen dat de auto heel ergens anders op het terrein stond.
Dat waren nog eens tijden😀

In elk geval alvast veel plezier met je nieuwe auto…..