Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoewel de aandacht nu ligt op Model Y, en dan met name de auto's gemaakt in Berlijn, hebben mijn vriendin en ik afgelopen woensdag de M3 opgehaald in Tilburg. Besteld midden februari met een verwachting levering in augustus. Toch vorige week een belletje dat deze week kon ophalen. Tesla had blijkbaar nog een rode over :D

Wat een top auto! Zit prachtig in elkaar (net als de MY gaat het prima daar in Shanghai). Toch gekozen voor de RWD en het €8k verschil met de AWD doe ik wel wat anders leuks mee. Bereik van de RWD is meer dan voldoende en 0-100 in 6s is meer dan snel genoeg.
De RWD versie is nu wel erg compleet vergeleken met eerdere jaren. Volledig verwarmd (ook verwarmde ruitenwissers), Ryzen CPU, vloermatten, automatische trunk etc.
LFP batterij mag, en het is zelfs aangeraden, om dagelijks tot 100% te laden. Hierbij geeft de auto 440km aan. De auto zelf is ook bizar zuinig. 130 Wh/km bij 10 graden bij 100 km/h. Gisteren met het iets minder mooier weer ongeveer 160 Wh/km (en 120 km/h).

Voor nu kan ik hem iedereen aanraden. Super blij mee!
Congrats! I ordered this configuration in Jan 2022 still waiting. What is color did you order?
My spec is M3 RWD, White, Black, 18” Aero, no FSD, Netherlands
 
Congrats! I ordered this configuration in Jan 2022 still waiting. What is color did you order?
My spec is M3 RWD, White, Black, 18” Aero, no FSD, Netherlands
Order date 13 feb '22. Color RED. Expected delivery was August, so was happily surprised to hear I could pick the car up already in the last week of March.
The car is great! 3200km driven so far.

You will probably not get the car in June considering the situation in China now plus shipping lead time. I would expect August/September.

You will love it when you finally get the car!😄
 
  • Like
Reactions: mrcet007
Hoewel de aandacht nu ligt op Model Y, en dan met name de auto's gemaakt in Berlijn, hebben mijn vriendin en ik afgelopen woensdag de M3 opgehaald in Tilburg. Besteld midden februari met een verwachting levering in augustus. Toch vorige week een belletje dat deze week kon ophalen. Tesla had blijkbaar nog een rode over :D

Wat een top auto! Zit prachtig in elkaar (net als de MY gaat het prima daar in Shanghai). Toch gekozen voor de RWD en het €8k verschil met de AWD doe ik wel wat anders leuks mee. Bereik van de RWD is meer dan voldoende en 0-100 in 6s is meer dan snel genoeg.
De RWD versie is nu wel erg compleet vergeleken met eerdere jaren. Volledig verwarmd (ook verwarmde ruitenwissers), Ryzen CPU, vloermatten, automatische trunk etc.
LFP batterij mag, en het is zelfs aangeraden, om dagelijks tot 100% te laden. Hierbij geeft de auto 440km aan. De auto zelf is ook bizar zuinig. 130 Wh/km bij 10 graden bij 100 km/h. Gisteren met het iets minder mooier weer ongeveer 160 Wh/km (en 120 km/h).

Voor nu kan ik hem iedereen aanraden. Super blij mee!
Dat is wel snel zeg. Ik heb ook een RWD besteld, maar pas eind april. Levering geschat in november. Laten we hopen dat dat hier ook nog zo gaat. Heel veel plezier en veilige km's gewenst!
 
Vraagje: is Autopilot nog steeds standaard op een Model 3SR+? Ik zie bij de opties Enhanced Autopilot and FSD, maar niks over de 'simpele' Autopilot die destijds in 2019 standaard was bij levering. Bij voorbaat dank.
Jawel, autopilot = TACC

 
  • Like
Reactions: NielsA
Ps wat is die duur geworden!
Nogal ja. En daar bovenop de 16% bijtelling tot de €30k en 22% daarboven tegen de tijd dat -als ik er weer een bestel om de huidige die mijn oude werkgever afpakt te vervangen- er geleverd gaat worden. Vandaar de vraag of ik dan in ieder geval dezelfde ’opties’ krijg. De automatische achterklep zou namelijk gebrek aan TACC niet compenseren. Een andere EV zie ik mezelf ook niet rijden.
 
  • Like
Reactions: Enzo63
Ps wat is die duur geworden!
Wat is duur geworden Model 3 RWD?
Kan je ook echt niet meer vergelijken met die van 3 jaar geleden volgens mij. Met de nieuwe accu mag je die gewoon standaard tot 100% laden, en heb je dus een wagen met een range van 510 km (18"). De Model 3 LWD heeft ook een beetje meer bereik ondertussen, maar wanneer je die maar tot 90% laadt, zoals vooropgesteld, heb je 560 km range. Dat verschil tussen beiden is op dat vlak klein geworden. Dus logisch dat die ook wat duurder is geworden (en meer in prijs is gestegen dan de LR, volgens mij)
 
Wat is duur geworden Model 3 RWD?
Kan je ook echt niet meer vergelijken met die van 3 jaar geleden volgens mij. Met de nieuwe accu mag je die gewoon standaard tot 100% laden, en heb je dus een wagen met een range van 510 km (18"). De Model 3 LWD heeft ook een beetje meer bereik ondertussen, maar wanneer je die maar tot 90% laadt, zoals vooropgesteld, heb je 560 km range. Dat verschil tussen beiden is op dat vlak klein geworden. Dus logisch dat die ook wat duurder is geworden (en meer in prijs is gestegen dan de LR, volgens mij)
Verleden jaar was hij toch nog dik onder de 50k? M3LR ook 3k duurder geworden. Maar okay, wat niet?
 
Nee want ik vergelijk met de prijzen van begin 2021, de SR+ van nu was er toen ook al. Heb hem ook serieus overwogen.
Ik heb in augustus 2019 €49.990,- betaald voor m'n SR+. Als ik hem nu hetzelfde configureer betaal ik €51.990,-. Ja, hij is duurder geworden, maar de prijs is minder hard gestegen dan de inflatie. Procentueel gezien zijn de autoprijzen veel harder gestegen de laatste jaren.
 
  • Informative
Reactions: Enzo63
hey guys, quick beginner question: I've finally received the delivery date (planned for 01-09 in Tilburg) and paid the final invoice, but if I look in my Tesla app or in the web account I cannot see anywhere a license plate to be able to arrange the insurance. Do you know more or less when it will be available and in case, where it should appear?

Any other suggestions for things I need to arrange/read/view before delivery? :D

Thanks for the help!

Edit: well, almost incredibly, right after I wrote this I've got an sms from Tesla with the license plate 🤣
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Roberto-NL