Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Sorry, hoor. Tesla heeft bij mij ongevraagd en zonder enige vorm van overleg de afspraak die ik heel bewust met ze had gemaakt 3 dagen naar voren gehaald. Ik ben daar vervolgens heel flexibel mee om gegaan. Maar de informatie die ik nodig had (kenteken enzo) kwam maar niet. Natuurlijk ga ik dan bellen. En vervolgens zijn ze twee dagen lang niet bereikbaar.

Het feit dat ze niet bereikbaar zijn is m.i. vooral een gevolg van de beroerde en tegenstrijdige communicatie en een vrijwel totaal gebrek aan verwachtingsmanagement. Waarom krijg ik eind januari te horen dat ik mijn auto uiterlijk half februari heb? Ik heb daar nooit om gevraagd, maar uiteraard genereert dat een hoop extra telefoontjes als het achteraf eind maart blijkt te worden (fingers crossed). Je moet je eens afvragen hoeveel telefoontjes ze hadden kunnen voorkomen door helder te communiceren over de gevolgen van de verschillende prijswijzigingen die ze doorgevoerd hebben? Wat kosten FSD, AP, EAP en voor wie? Je kunt door de bomen het bos niet meer zien.

Typisch gevalletje 'teveel hooi op de vork genomen'. Als ze nou eens begonnen waren om het netjes in orde te maken voor mensen met reserveringen en dan, als er nog tijd over was, de rest proberen auto's te leveren, dan was het denk ik al een heel ander verhaal geweest, denk ik.

Alleen bij Tesla worden dit soort toestanden door de klanten (inclusief mij, als ik eerlijk ben) goedgepraat.
Het probleem zit 'm ook in de slechte verkoopverwachtingen in dit eerste kwartaal en de kans welke shortsellers en negatieve media dan hebben om met Tesla weer eens de vloer aan te vegen. Dan wordt het voor de medewerkers van Tesla ook bijzonder zwaar. Ik heb het met hen te doen, want ik heb in mijn werkbare leven ook met deadlines te maken gehad. Overwerken van 's ochtends 6 tot 's avonds 9 en dan meteen in bed of op kantoor blijven slapen en op het moment dat je wakker bent meteen vol stress aan het werk.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Thermometer
Mijn levering staat gepland voor zaterdag (30/3). Alle communicatie met Tesla is tot heden eigenlijk vrij vlot verlopen (geen wachttijden / snelle reactie per mail), dus ik mag niet klagen.

Ik moet de wagen wel nog betalen. Wanneer doen jullie dat? Ik heb geen zin om een wagen te betalen en dan te horen "het lukt ons niet - past midden april". Hoe pakken jullie dit aan?
 
Nog even een paar kiekjes van vandaag.

Wat ik alleen niet voor elkaar krijg met de (i)phone key is dat de auto op slot gaat als ik wegloop. Als ik hem via de app op slot doe en dan aan kom lopen en de deurhendel pak dan gaat ie wel keurig open.

Wat doe ik fout, is sluiten bij weglopen een losse setting ergens?

View media item 119531
View media item 119532
View media item 119533

Gefeliciteerd! Goed geregeld, metallic lak en velgen buiten de fiscale waarde?
 
Wat ik alleen niet voor elkaar krijg met de (i)phone key is dat de auto op slot gaat als ik wegloop. Als ik hem via de app op slot doe en dan aan kom lopen en de deurhendel pak dan gaat ie wel keurig open.

Wat doe ik fout, is sluiten bij weglopen een losse setting ergens?

Yep, is een setting. In het Engelstalige menu staat het hier: Controls > Locks > Walk-Away Door Lock.
 
Mijn levering staat gepland voor zaterdag (30/3). Alle communicatie met Tesla is tot heden eigenlijk vrij vlot verlopen (geen wachttijden / snelle reactie per mail), dus ik mag niet klagen.

Ik moet de wagen wel nog betalen. Wanneer doen jullie dat? Ik heb geen zin om een wagen te betalen en dan te horen "het lukt ons niet - past midden april". Hoe pakken jullie dit aan?
Ik heb al verleden week of twee weken geleden volledig betaald.
 
Geen idee hoe die prijs zo komt, ik ging uit van 62k inderdaad. Het lijkt erop dat ik de lage cataloguswaarde heb gekregen voor de RDW registratie.

Ik heb niets bijzonders gedaan, gewoon een complete order maar zonder AP/EAP ingelegd via LeasePlan.
EAP geeft hier de variabele. Ook van mijn kant gefeliciteerd. Zet ook de setting Dog mode aan voor je konijn
 
  • Funny
Reactions: timanrebel and Odie
Gefeliciteerd! Goed geregeld, metallic lak en velgen buiten de fiscale waarde?
Inderdaad! Deze staat voor €58.800 bij de RDW terwijl ik exact dezelfde configuratie (en kleur) heb en die staat voor €62.000. Dat scheelt flink in de bijtelling!
Dat is een verschil van 3200,-, normaal gesproken het prijsverschil tussen voor en na 1 maart bestellen. Maar hoezo excl. velgen en lak? De mijne staat voor 57.200 geregistreerd. Weliswaar met standaard velgen, maar toch wel met blauwe lak. Is gewoon inclusief de waarde van de verf. Die 58.800 is gewoon inclusief de waarde van de verf en de velgen.
 
  • Like
Reactions: Odie
Geen sentry en dogmode en ook nog geen gratis AP gezien. 2019.5.25 staat erop.
Dam moet jouw konijn nog even wachten op het gillende en zelfsturende hok. Wellicht komt het doordat de auto's zolang onderweg waren en daardoor updates hebben gemist. Zal binnenkort wel binnen komen, denk ik. Maar nu even rust. Ben de hele dag weer bezig geweest met Tesla. Vind nu wel even genoeg. Morgen weer een dag.
 
  • Like
Reactions: Odie
Pff, wat zit veel mensen elkaar hier een complex aan te praten.

Natuurlijk zijn ze telefonisch niet bereikbaar als we met z'n honderden tegelijk gaan bellen. Ze trekken bij Tesla in Amsterdam niet zomaar een blik met tientallen medewerkers open. En doen ze dat wel, dan klagen we dat ze niet voldoende op de hoogte zijn. Duh, die komen net uit een blik.

En natuurlijk kan het mislopen met afspraken als je probeert in de laatste paar dagen van het kwartaal nog een hoop auto's af te leveren. Een paar zieke trailerbestuurders en je hebt gelijk een probleem met auto's die niet op tijd komen. Dus worden die afleveringen een paar dagen of misschien zelfs één of twee weken verschoven. Is dat nou zo onoverkomelijk? We lijken met z'n allen een lage tolerantie te hebben opgebouwd voor dingen die wat langer duren dan verwacht.

En stellen ze een andere datum voor, dan hebben we ineens een volle agenda. Want een beetje schuiven kunnen we ook al niet meer.

Tesla doet het niet met opzet. Ze worden min of meer gedwongen tot zo’n einde kwartaal-rush door zo'n beetje de grootste hetze van dit moment, de anti-EV en anti-Tesla hetze in de politiek, de financiële wereld, de reguliere media en social media. Dat bedrijf moet en zal failliet gaan, Elon Musk eruit en de beurskoers naar nul.

Ze zouden het graag anders doen bij Tesla, maar het gaat niet.

Hopelijk gaat de privatisering toch nog een keer door, dat zou een hoop schelen.

Laten we het er op houden dat er verschillende mensen zijn oa die de perikelen van Tesla met de mantel der liefde bedekken, mensen die terecht kritiek hebben, mensen die relativeren. Ik probeer in alles objectief te blijven misschien ook wel omdat ik op voorhand deze chaos enigszins had voorzien. Blijf het bijzonder vinden dat Tesla de door hen gecreeerde problemen veelal onterecht bij hun klanten neerleggen. Waar Tesla op diverse gebieden vooruitstrevend en innovatief is lopen ze op hele basale zaken achter tov de gevestigde orde. Beter goed gejat dan slecht verzonnen ...... Ook voor mij geldt nog steeds dat de balans in positieve zin uitslaat naar Tesla maar kan mij heel goed voorstellen dat mensen er klaar mee zijn. Dat dit bad publicity oplevert dat valt alleen tesla zichzelf aan te rekenen.
 
Ik moet de wagen wel nog betalen. Wanneer doen jullie dat? Ik heb geen zin om een wagen te betalen en dan te horen "het lukt ons niet - past midden april". Hoe pakken jullie dit aan?
Je hebt tot 18:00 de dag voor levering om een betaalbewijs aan te leveren, anders wordt de afspraak uitgesteld. Is me vandaag expliciet verteld toen ze me belden om de afspraak voor morgen te bevestigen.
 
Als eerste post, mijn ervaring tot nu toe. Op 17 maart besteld (zwart, zwart, AWD non-P), gisteren geleverd.

Vooraf:
Ik heb alleen per email met Tesla gecommuniceerd, behalve 1x dat ze mij hebben gebeld. Ik heb meteen alles volledig aangeleverd en niets laten ‘hangen’.
Bij mij zit er geen leasebedrijf tussen, volgens mij scheelt dat in de ‘ellende’.
Afspraak is in 1 keer gemaakt, niets verzet.

Levering:
Ruim een uur moeten wachten, toen kreeg ik een aardige jongen die normaal bij HR werkt, dus helaas heel weinig over de auto wist.
Wat krasjes/polijstwerk, maar eerlijk gezegd heb ik bij andere auto's die ik kocht nooit zo precies gekeken als nu (door alle horrorverhalen hier). Verder alles prima, behalve ontbrekende laadkabel. Ik daar aan iedereen van Tesla vragen of een normale kabel van een hybride Volvo zou passen, niemand die het wist... Het antwoord: natuurlijk past ie. (Dus vannacht al aan de publieke stekker gehangen).

En de app van mijn auto deed het niet (zoals klaarblijkelijk bij velen), waar ik pas thuis achter kwam, dus heeft ie vannacht open gestaan, want ik kon er niet achter komen hoe die op slot moest (met de kaart lukt het niet). Vanochtend de foutmelding gegoogled (google is your friend) en in het menu de oplossing gevonden onder 'controls' (zoals hierboven al aangegeven).

Kortom, van mij krijgen ze een klein zeventje voor de aflevering, kan allemaal wel wat beter, maar ik heb toch binnen 8 dagen een auto geleverd gekregen zonder majeure issues.
 
Helaas, ook ik ben gebeld vanavond (wel bijzonder vond ik dat ze om 20u nog zitten rond te bellen, ze zijn echt kei hard aan het werk). Het word dus niet morgen, maar hopelijk vrijdag, want die jongen aan de lijn klonk alsof dat ook nog niet zeker was. Ach ja, prima, ik had toch nog geen laadpunt thuis. Ik ben blij dat ik mijn verwachtingen al had aangepast na het lezen van deze forum thread, dan was deze telefoontje geen verassing en ik had al een beetje los gelaten dat ik morgen mijn nieuwe auto zal ontmoeten. Hopelijk dit weekend wel van kunnen gaan genieten :D!
 
Helaas, ook ik ben gebeld vanavond (wel bijzonder vond ik dat ze om 20u nog zitten rond te bellen, ze zijn echt kei hard aan het werk). Het word dus niet morgen, maar hopelijk vrijdag, want die jongen aan de lijn klonk alsof dat ook nog niet zeker was. Ach ja, prima, ik had toch nog geen laadpunt thuis. Ik ben blij dat ik mijn verwachtingen al had aangepast na het lezen van deze forum thread, dan was deze telefoontje geen verassing en ik had al een beetje los gelaten dat ik morgen mijn nieuwe auto zal ontmoeten. Hopelijk dit weekend wel van kunnen gaan genieten :D!

Waarom bellen ze af dan? Ik sta voor morgen om half 10, maar ben nog niet gebeld. De auto zou zaterdag al in Tilburg aangekomen zijn en ze wilden er zsm vanaf.