Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Misschien moet Tesla even bij de fabrikant van de "Outlander" een bakkie koffie doen -> hadden opeens ca. 8.000 (?) auto's af te leveren in een zeer korte tijd. Ik heb zelf nooit een "foutlander" gehad maar begreep dat dmv instructiefilmpjes en ontvangst van groepen mensen men deze klus geklaard heeft.

Als Tesla de glazen ontvangstruimte in Tilburg voorziet van 50 stoelen en iemand enthousiast het woord laat voeren dan kun je de groep met een bus naar een parkeerplaats toe rijden en de auto met de juiste kentekenplaat laten opzoeken. Bij de uitnodiging heldere instructiefilmpjes en alle kabels etc. in de auto welke vooraf goed uiteraard goed gecontroleerd is. Bij een Mercedes van 50-70k zou men dat niet accepteren maar bij Tesla gaat toch alles anders en zorgt dat tevens weer voor wat gratis publiciteit* ;)

*=reclame mits alles goed verloopt :D
You're hired!
 
Ik heb verschillende keren per chat info gehad dat dan m'n auto in Zeebrugge was, daarna een of twee dagen later was hij al in Tilburg, dan een dag later was hij ineens toch nog in Zeebrugge of onderweg naar Tilburg... Een week later eindelijk iemand van Delivery aan de telefoon gehad omdat ik een SMS had gekregen, maar ik moest helaas weigeren en herplannen. Mijn auto was nog steeds in Zeebrugge en vanavond wordt hij pas vervoerd naar Tilbug...
Vergelijkbare ervaring hier. Volgens mij zeggen ze maar wat om er vanaf te zijn. Dat leggen ze vervolgens niet vast waardoor de volgende weer een ander fantasietje oplepelt. Ik vraag er maar niet meer naar. Wel vervelend dat m'n shop opdracht voor een TWC ook in hetzelfde zwarte logistieke gat is gevallen. Dat lijkt me wel oplosbaar door iemand in de chat met toegang tot de systemen, maar ook dat blijkt niet zo te zijn.
 
Ik heb mijn auto opgehaald. Vroeg me af of het ergens te achterhalen is wanneer hij geproduceerd is? Uit de VIN is het niet te halen begreep ik. Ook heeft het blijkbaar voorheen op de sticker in de deur opening gestaan. Maand/jaar. Maar dat staat er volgens mij niet meer op. Of is het onmogelijk de productiemaand te achterhalen?
 
Ik heb gistermiddag mijn LR AWD (zwart/zwart/aero/trekhaak) opgehaald. Hieronder even een korte tijdslijn:

28-5: LR RWD besteld bij leasemaatschappij (Athlon)met restrictie tot 7-8 ivm huidig leasecontract.
5-6: Bevestiging van Tesla met RN
26-6: Bericht vanuit LM dat de LR RWD niet meer leverbaar is en ik de keuze moet maken uit een SR+ of LR AWD.
28-6: Wijziging naar LR AWD bij LM doorgegeven
2-7: Bevestiging van Tesla met wijziging bestelling
1-8: Vin zichtbaar in de source (wellicht eerder, maar niet vaak gekeken)
20-8: Vin gewijzigd (mogelijk het Base performance verhaal)
2-9: Leverafspraak van 11-9 om 8:00 uur in account.
5-9: Mail vanuit LM met leverdatum van 11-9 en keuze of LM de auto komt brengen of zelf ophalen in Tilburg. Keuze gemaakt voor zelf afhalen.
6-9: In de ochtend sms van Tesla met leverdatum 11-9 om 8:00 uur. Beantwoord met YES
6-9: In de middag zag ik dat in mijn account het tijdstip gewijzigd was naar 13:30 uur, maar hier geen mail,sms of telefoon over gehad.
10-9: Tesla reageert niet op sms over welk tijdstip ik verwacht wordt en LM geeft aan dat het account leidend is.

Gisteren om 13:30 aanwezig in het Delivery Center van Tesla. Hier stond een balie met 6 medewerkers met een laptop. Ik was meteen aan de beurt en moest mijn naam doorgeven en legitimeren. Kreeg mijn kenteken en kon buiten wachten op het shuttlebusje die ons naar locatie 2.5 zou brengen. Het parkeerterrein lag circa 500m verderop en bij de ingang kon je jezelf melden bij de partytent. Hier werd er gevraagd of je het kenteken en de kleur wist. Je mocht zelf de auto opzoeken, maar er werd ook aangeboden om mee te lopen om de auto te zoeken en te helpen met de eerste handelingen. Er liepen ook meerdere medewerkers op het parkeerterrein rond om te helpen met alles.

Ik ben zelf mijn auto gaan zoeken en stond gelukkig vrij vooraan. Keycards lagen in de auto en ik heb zelf mijn telefoon gekoppeld en een en ander ingesteld. Korte controle van de auto gedaan en gekeken of alles aanwezig was, matten, kabels en trekhaak (plus het verwijderbare kapje aan de onderkant). Het had de hele dag al geregend, dus de auto was nat en niet goed te controleren op schades. Zover ik kon zien was er geen schade en zaten er aan de binnenkant alleen nog een sticker op de achterbank en een halve op de voorruit.

Naar mijn mening niet de moeite om deze stickers nog te laten verwijderen en ik heb me afgemeld bij de partytent. De accu was voor 55% (240 km) volgeladen, maar hoorde mensen ook klagen over maar 25% lading.

Al met al voor mij een prima aflevering, maar ik wist ook al wat me te wachten stond op basis van berichten op de fora en Facebook. In mijn shuttebusje zat ook een wat oudere man die de auto vermoedelijk privé had gekocht en die was wel wat teleurgesteld in de gang van zaken. Het is ook wel wat bijzonder om een nieuwe auto van 50-60K zelf op te moeten zoeken in de regen op een parkeerplaats.

De auto rijdt echt fantastisch en de acceleratie is verbazingwekkend! Op de terugweg nog even de Supercharger in Oosterhout geprobeerd en deze was ook vrijwel bezet met vermoedelijk net afgehaalde auto's. De laadsnelheid begon op circa 65 KW en met 15 min had er circa 150km bij.
 
Vandaag onze LR RWD blauw afgeleverd.

Om 1500 uur hadden we een afspraak. We waren iets eerder, en na enkele minuten werden we door een zeer vriendelijke Tesla medewerkster ontvangen. Even zaken m.b.t. de RDW geregeld en daarna konden we meteen al doorlopen naar onze auto. Die stond al netjes te laden.

Checklist van het forum mee (dank!) en 2 zaklampen;)

We hadden/kregen alle tijd om de auto grondig te controleren. Uiteindelijk reden we iets voor 17.00 uur weg.

De auto zag er goed uit. Paar kleine vlekjes/krasjes werden ter plekke weg gepolijst. Ook ons interieur werd nog even behandeld met een doekje. De Tesla medewerker had alle tijd voor ons, was zeer vriendelijk en heeft ons nog wat zaken uitgelegd. Ook onze telefoons gekoppeld aan de auto.

Ook andere kopers werden netjes geholpen.

We kunnen niet anders zeggen dan top service en in schril contract tot sommige ervaringen op dit forum.

M.b.t. kwaliteit auto
- de truck moet iets beter uitgelijnd worden, maar is zeker geen cm’s werk. Tesla medewerker heeft dat met foto’s genoteerd in hun systeem en ons per mail direct een bevestiging gestuurd, top! Dus binnenkort kort een keer naar SEC, heeft geen super haast.
- in de lak zitten 1 wat groter bobbeltje (mm) en een paar kleinere. Eigenlijk alleen zichtbaar als je met je neus boven op de auto zit of met de hand over de lak gaat. De Tesla medewerker gaf eerlijk aan dat dit bij de kwaliteit van de lak van Tesla hoort. Onze auto krijgt een glascoating, en met wat zwaarder polijstwerk grote kans dat de 5 a 6 bobbeltjes verdwijnen.

Overigens wordt er geen rode 3 fase adapter meer meegeleverd, herkennen jullie dat? En de type 2 kabel is 3.5 meter lang.


Na aflevering nog even langs het SEC gereden om een wielcapkit op te halen. Zou volgens de online shop nog beschikbaar zijn bij SEC. Was helaas niet het geval. Echter 1 belletje van SEC medewerker naar de e-shop, en 1 van de laatste sets op voorraad werd zeer snel naar het SEC gebracht. Rekening volgt per mail. Ook nog een leuke M3 pet mee voor onze zoon.


Kortom, ik heb me best druk lopen maken, maar vond het een perfecte ervaring qua service. En dat in het verlengde van de zeer goede ervaringen bij sales. Wij zijn blij. Volhouden Tesla;)

Ook nog even een foto van “oud” en “nieuw”

Vandaag is mobile service langs geweest om de Trunk te stellen. Ziet er nu mooi uitgelijnd uit. Top service!

Misschien wel nog een keer langs de SEC voor de bobbeltjes in de lak, schijnt vuil onder de lak te zijn.

Ik ben nog steeds erg tevreden over het hele proces ;)
 
Last edited:
  • Like
Reactions: KMvreter
Kreeg vorige week donderdag 12 september als leverdatum, daarna een mailtje van de LM (Athlon) dat ze de auto ook op locatie af kunnen leveren. Dan wordt een eventuele andere auto mee terug genomen

Blijkbaar was het gevolg wel dat de levering is uitgesteld tot maandag de 16, dus ik ben vol hoop aan het wachten. Ik heb ondertussen wel al het kentekenbewijs, groene kaart en laadpas ontvangen. Zal dus wel goed komen maandag...
 
Ik denk dat ze nu echt alle opties inzetten: mijn ophaallocatie wordt bij Koopman in de haven in Amsterdam...

Haha, enkele weken geleden heb ik dit nog voorgesteld, als grap op een discussie hier, om ineens te laten afleveren aan de Haven. Elon leest echt mee! :D

Vind het een goed idee in ieder geval, als je het zelf toch allemaal moet uitzoeken, heeft het SEC idd geen meerwaarde bij aflevering dus kan je het beter daar organiseren....hoop wel dat de batterijen goed vol zitten dan :rolleyes:
 
Je mocht zelf de auto opzoeken, maar er werd ook aangeboden om mee te lopen om de auto te zoeken en te helpen met de eerste handelingen. Er liepen ook meerdere medewerkers op het parkeerterrein rond om te helpen met alles.

Ik ben zelf mijn auto gaan zoeken en stond gelukkig vrij vooraan. j.

Wat moet ik mij bij die 'zoektocht' voorstellen? Staan daar 10 auto's , 100 ?:rolleyes: