Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren ook opgehaald in Amsterdam. Duurde wat langer omdat er bij de RDW kennelijk een storing met de tenaamstelling was, maar het liep verder ontzettend snel door. Aanmelden bij de balie, papierwerk invullen, en op een paar minuten loopafstand staan de auto's geparkeerd. Zelf ontdekken is wat mij betreft geen enkel probleem.
Door de regen inderdaad geen schades kunnen zien, dit wel laten noteren (immers de keuze van Tesla om buiten af te leveren). Medewerker vertelde mij (for what it's worth) dat ze in Amsterdam 80-90% minder transportschades hebben, omdat de auto's daar direct van de boot worden geregeld en geen na-transport meer hebben. Op het terrein staan zo ver je kunt zien Model 3's. Gisteren leverden ze in Amsterdam nog 200 auto's per dag uit, oplopend naar 400-500 per dag voor eind van september.

De auto zelf rijdt inderdaad echt als een trein, echt heeel erg goed!

22/07 besteld
24/09 opgehaald
 
Als je eenmaal een RN nummer hebt komt het wel goed denk ik zo -al is de radiostilte vervelend-, maar ik heb na het mailtje van mijn LM op 25 juli dat ze order geplaatst hebben nog helemaal niets vernomen van Tesla. De backlog van orders die ze intern zelfs nog moeten invoeren in het systeem, is aanzienlijk zo geven ze aan.

Twee weken geleden er eindelijk achter gekomen (met dank aan Tesla Den Haag) wat er aan de hand was: de LM (ALD) reageerde niet op een tweetal emails van Tesla met de vraag om de order aan te passen zodat deze definitief kon worden gemaakt. Ging om iets kleins (getinte ramen moesten eraf -ook beetje flauw van Tesla) maar omdat de LM heeft zitten slapen zijn we dus een maand verder.. Helemaal zuur aangezien collega's die rond dezelfde tijd besteld hebben, met zelfde restrictiedatum, nu allemaal hun auto geleverd krijgen deze week.

Als compensatie heb ik ALD om gratis Tesla mattensets (ook voor trunk en frunk) gevraagd. Ben benieuwd… Hadden ze na hun blunder zelf ook al wel mee mogen komen eigenlijk, maar niets.
 
Heb hem ook opgehaald vandaag in A'dam.

Kan 't kort houden. Helaas geen smeuïge verhalen ;), heb geen afleverpunten kunnen ontdekken*. Het was gelukkig droog dus goed het lakwerk kunnen bekijken. Was goed georganiseerd, liep gesmeerd, enthousiaste en behulpzame medewerkers.

Geen panel gap hell / delivery hell hier dus... :)

Wel Tesla's zo ver het oog reikt... :eek:

01-09 aanbetaald, 25-09 opgehaald, net iets langer dan 3 weken dus.

IMG_0510.jpg
IMG_0511.jpg
IMG_0512.jpg


-edit- * Thuis een piepje in de bediening van de deurhendel linksvoor ontdekt. Even kijken hoe zich dat ontwikkelt.

Maar man wat rijdt ie lekker, inderdaad echt een kart vergeleken met de Model S. Doet me terugdenken aan mijn Mini Cooper-tijd.
 
Last edited:
Heb hem ook opgehaald vandaag in A'dam.

Kan 't kort houden. Helaas geen smeuïge verhalen ;), heb geen afleverpunten kunnen ontdekken*. Het was gelukkig droog dus goed het lakwerk kunnen bekijken. Was goed georganiseerd, liep gesmeerd, enthousiaste en behulpzame medewerkers.

Geen panel gap hell / delivery hell hier dus... :)

Wel Tesla's zo ver het oog reikt... :eek:

01-09 aanbetaald, 25-09 opgehaald, net iets langer dan 3 weken dus.

View attachment 458787 View attachment 458788 View attachment 458789

-edit- * Thuis een piepje in de bediening van de deurhendel linksvoor ontdekt. Even kijken hoe zich dat ontwikkelt.

Maar man wat rijdt ie lekker, inderdaad echt een kart vergeleken met de Model S. Doet me terugdenken aan mijn Mini Cooper-tijd.

Heb deze cross-posted:
Tesla, TSLA & the Investment World: the 2019 Investors' Roundtable
 
  • Like
Reactions: Nexus
Vlekkeloos was het natuurlijk geweest als er niks mis was met je lijst en je lak. Nu moet je toch weer terug om je lak te laten fixen. Als kritische lezer valt het me wel op dat de 'goed nieuws'-opleververhalen toch wel vaak een 'behalve een paar opleverpunten'-opmerking bevatten. Het verbaast me dan een beetje dat dit dus blijkbaar de nieuwe standaard is.

Bij mijn vorige auto's (allemaal nieuw aangeschaft) is het nooit voorgekomen dat de lak niet goed was, lijsten versteld moeten worden, panel gaps onevenredig waren of kofferbakken niet sloten. Hoewel het vast allemaal (eenvoudig) gefixt wordt/kan worden, sta ik er toch wel een beetje versteld van dat men dit allemaal bij een 60k+ auto 'vlekkeloos' noemt.

Je vorige auto's hadden waarschijnlijk geen reis achter de rug waarbij ze diverse trailer- en boottochten moesten doorstaan. Dat werk wordt gedaan door mensen die het soms geen ruk kan schelen en die niet bepaald fijnzinnig omspringen met de auto's. Als Tesla dan de kleine beschadigingen die daarbij ontstaan meteen gaat fixen, lopen de leveringen grote vertraging op (klanten niet blij, Tesla niet blij). Dus kiezen ze voor inspectie bij aflevering, eventueel meteen verhelpen door de detailer ter plekke of anders een afspraak maken voor verhelpen bij service center. Tesla heeft financieel helaas niet de luxe om duizenden auto's later te leveren, doordat het bedrijf nog steeds een speelbal is van grotere machten die het bedrijf willen zien falen. Zodra er een fabriek in Europa staat, zal het waarschijnlijk beter gaan. In elk geval dan veel minder kans op kleine transportschade. Ze hebben overigens al flinke vooruitgang geboekt in het afleveringsproces. Een half jaar geleden leverden zulke grote aantallen auto's veel meer rompslomp op voor de klanten.
 
  • Informative
Reactions: Lt. J. Dangle
Medewerker vertelde mij (for what it's worth) dat ze in Amsterdam 80-90% minder transportschades hebben, omdat de auto's daar direct van de boot worden geregeld en geen na-transport meer hebben.
Puur nieuwsgierigheid: weet iemand of die boot direct uit San Fransisco komt, of is het een boot die eerst naar Zeebrugge is geweest en dan een rest naar Amsterdam brengt, of als laatste mogelijkheid is het een boot die in Zeebrugge geladen is en alleen van Zeebrugge naar Amsterdam vaart?
Overigens de vorige kwartalen was het inderdaad vaak het wegtransport van Zeebrugge naar Tilburg dat voor ellende, schades en de onzekerheid zorgde.
 
Hi all,

Vandaag de m3 opgehaald in Amsterdam om 18;30. Aankomst 2 min wachten en werd geholpen aan de balie. Binnen 5 min konden we naar de auto lopen en voordat we bij de auto waren werden we aangesproken of er hulp nodig was. Telefoon gekoppeld en auto langslopen. Alleen wat kleine lijmrestjes kunnen zien maar poetsden we zo weg. Was wel al wat donkerder en begon te regenen dus morgenochtend verder checken. Daarna afmelden bij uitgang en direct ritje van uur mogen maken. Accu zat rond de 250km dus als je ver moet rijden hier even rekenkng mee houden.

Echt bizar hoeveel auto's er staan en ook dat er tientallen mensen rond lopen die de auto komen ophalen of hebben opgehaald. Lijkt wel ingang van een supermarkt. Nu thuis en even klooien met laadpaal thuis.
Dus het gaat ook vaak gewoon goed allemaal!