Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de M3 (wit, zwart interieur) opgehaald in Amsterdam, geen krassen en geen slecht sluitende delen.. de pendelbussen stonden klaar en bij aankomst werden we direct geholpen. Prima dus!
Natuurlijk anders dan bij de gemiddelde dealer, maar gezien de omstandigheden (naar zeggen gisteren ca. 600 afleveringen, vandaag ca. 500) eigenlijk best goed! :)
 
  • Like
Reactions: FreudeamFahren
[

Nope - heb het gevraagd aan medewerker tijdens afleveren, maar mij werd verzekerd dat het leveren van Frunk matten helemaal gestopt is, zelfs op de performance versie.
Bizar. Die van mij zat vorige week nog in het zakje. Maar lag er wel in. Blijkbaar zijn ze op en is het teveel moeite om na te leveren. Dus wordt je nu met een “we zijn er mee gestopt” in het riet gestuurd. Volstrekte willekeur.

Laat Tesla er niet mee wegkomen. Ze zijn altijd meegeleverd en horen dus tot de standaarduitrusting. Net als de telefoonkabels. Straks leveren ze oplaadkabels ook niet meer mee. De Amerikanen begrijpen geloof ik nog niet helemaal dat het recht in Europa aan de kant van de consument staat en niet aan de kant van het (schulden)kapitaal. Moest Apple ook even aan wennen
 
Hi all,

Ik heb vorige week maandag een nieuwe Tesla model 3 besteld via de website van Tesla. Ik heb hier nog drie vragen over die jullie vast wel kunnen beantwoorden.

1. onder het ''beheer'' van mijn bestelde Tesla staat ''Wij stellen uw contract op en nemen contact met u op wanneer u de eindbetaling kunt voldoen'''. Hoe lang duurt het ongeveer dat deze stap doorlopen is? Is het zo dat dit ongeveer één week voor de aflevering wordt gedaan? Ik wil zeker stellen dat er geen vertraging komt in de aflevering omdat ik de auto uiteraard dit jaar nog wil rijden ivm de lage bijtelling.

2. Ik ga de auto zakelijk rijden en bij mijn bedrijf (ik ben gewoon medewerker) kopen we de auto's. Bij de bestelling heb ik dus het rijbewijs geupload van mijn baas aangezien hij de ''hoofdeigenaar'' is. Op de website staat dat de persoon die op de documentatie staat ook bij de aflevering aanwezig moet zijn. Daar heeft mijn baas natuurlijk geen zin in. Heeft een van jullie hier ook ervaring mee en levert het een probleem op als ik de auto wil afhalen?

3. Ik heb een AWD LR zilver zonder extra opties besteld. Wat was de levertijd voor jullie? Toen ik eerder met Tesla belde kreeg ik te horen dat de levertijd 2 weken tot 3 maanden is. Dit is natuurlijk nog al een ruim begrip. Met de verkoop van mijn huidige auto is het wel fijn om te weten wanneer ik hem te koop moet zetten.

Thanks voor hulp!
 
Hi all,

2. Ik ga de auto zakelijk rijden en bij mijn bedrijf (ik ben gewoon medewerker) kopen we de auto's. Bij de bestelling heb ik dus het rijbewijs geupload van mijn baas aangezien hij de ''hoofdeigenaar'' is. Op de website staat dat de persoon die op de documentatie staat ook bij de aflevering aanwezig moet zijn. Daar heeft mijn baas natuurlijk geen zin in. Heeft een van jullie hier ook ervaring mee en levert het een probleem op als ik de auto wil afhalen?
Je baas kan jou machtigen en dan kun je de auto zelf ophalen. Het formulier staat o.a. Hier Europe SR+ bestellingen
 
Bizar. Die van mij zat vorige week nog in het zakje. Maar lag er wel in. Blijkbaar zijn ze op en is het teveel moeite om na te leveren. Dus wordt je nu met een “we zijn er mee gestopt” in het riet gestuurd. Volstrekte willekeur.

Laat Tesla er niet mee wegkomen. Ze zijn altijd meegeleverd en horen dus tot de standaarduitrusting. Net als de telefoonkabels. Straks leveren ze oplaadkabels ook niet meer mee. De Amerikanen begrijpen geloof ik nog niet helemaal dat het recht in Europa aan de kant van de consument staat en niet aan de kant van het (schulden)kapitaal. Moest Apple ook even aan wennen

‘Ze zijn altijd meegeleverd en behoren dus tot de standaarduitrusting’ is geen sterk argument. Tesla kan altijd besluiten om de uitrusting van auto’s aan te passen, tenzij bij de bestelling duideljjk was dat er een frunkmat geleverd zou worden. Maar je kunt geen rechten ontlenen aan hoe anderen hun auto’s eerder ontvingen. Kijk, als er ineens geen wielen meer op de auto zitten, heb je een punt. Maar zelfs de laadkabel is al twijfelachtig. Bij de Porsche Taycan behoort die niet tot de standaarduitrusting en moet je die als extra (dure) optie aanvinken.
 
⛴ Morten Grove on Twitter

"3000 deliveries of Teslas especially #Model3 in Amsterdam from Thursday until 23:59 Monday"

EFfBabTXoAI1VqK


Ik ben niet zeker of dit al eerder gepost is.
 
Gisteren een prima aflevering gehad.

Het regende stevig toen ik aankwam op station Sloterdijk. Gelukkig zorgden de shuttle-bus chauffeurs dat er altijd een busje gereed stond.
Was ca 45 minuten voor mijn aflever-'slot' ter plaatste.
Na een uiterst vlotte check-in, waarschijnlijk erg snel omdat LM grootste deel van de documenten stroom afhandeld, naar het juiste gangpad. Meteen face-2-face met 'mijn' witte M3 LR. De auto was picobello in orde, ik heb enkel een zeer kleine lakbeschadiging laten opnemen door Delivery en op 2 push-pins in de achterste wielkasten een moertje laten zetten. Was zo gepiept. Na deze snelle repair werd de auto ook op het geplande aflevertijdstip in de app zichtbaar.
Vervolgens ging ook ik met een grote :) naar de SuC in Breukelen. Na een top-up door naar Brabants land.

Complimenten aan Tesla voor het opschalen en inschakelen van Koopman. Al sprekende met enkele medewerkers kom je wel tot de conclusie dat het in Tilburg gewoon ruim over de maximale capaciteit zat. Voor Q4 verwachtte men een nog grotere 'operatie'.

Als je zo kijkt naar het haventerrein kun je niet anders concluderen dat we naar 75 jaar een Amerikaanse landing van Tesla's hebben op het Europese vasteland, operatie Tesla Garden leek het wel :D

Iedereen die morgen aan de beurts is, neem je checklist mee en werk m rustig af. Zo minimaliseer je de kans dat je in alle euforie iets mist.
Toch hoef je je over een afleverhel geen zorgen meer te maken.

En de koffie is errug lekker ! Enjoy!
 
Ook gisteren succesvol de auto opgehaald... ging heel soepeltjes. Enige is dat de achterklep ‘binnen marge’ een tikje scheef staat maar wel goed sluit. Morgen even langs SeC A’dam om mijn dakdragers te halen (en nog een 2nd opinion op de achterklep laten doen). Wel lachen om met de trein heen te gaan en verrast te worden door de meest milieuvriendelijke vervoer van vroeger langs te zien komen.
Voor iedereen die nog gaat halen.. veel plezier!
Owja.. de mijne zelf (ZZP) op 30 augustus besteld en 28 sept gehaald... elke andere autofabrikant.... doe je best!
 

Attachments

  • D4071DDB-B5B3-4A07-A715-10243B4BE783.jpeg
    D4071DDB-B5B3-4A07-A715-10243B4BE783.jpeg
    45.6 KB · Views: 65
  • C0F47745-18AE-4B1C-A4EF-F1113403B6BF.jpeg
    C0F47745-18AE-4B1C-A4EF-F1113403B6BF.jpeg
    27 KB · Views: 57
  • Like
Reactions: Danny1410