Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 - Afleveringen

This site may earn commission on affiliate links.
Ja, maar zijn die op trailers naar de oostkust gebracht? Lijkt mij erg kostbaar.
Tja, in 2019-Q3 heeft net die extra boot er waarschijnlijk toe geleid dat ze dat kwartaal een positieve GAAP net income hebben aangetikt; https://ir.tesla.com/static-files/47313d21-3cac-4f69-9497-d161bce15da4

Vorig kwartaal had Tesla aardig wat voorraad opgebouwd o.a. ivm corona crisis die eind maart de afzet parten speelde. Als ze dit kwartaal die voorraad verkopen, en met dit soort moves met korte logistieke lijnen dit kwartaal heel weinig nieuwe voorraad opbouwen, dan zit er ondanks de corona productie stop wellicht toch een redelijk financieel kwartaal aan te komen. Dat soort belangen weegt denk ik wel op tegen die extra kosten voor die trailers..

Silver Ray gaat overigens ook naar UK.
2020 Shipping Movements
 
Last edited:
Voorlopig is er nog geen bevestiging dat daadwerkelijk ook Tesla's op die boot zaten.
Hij lag ook niet aan de kade waar ze normaal gelost worden (en waar de laadstations staan) en ligt nu al de hele dag op de rede van The Isle of Wight en lijkt geen haast te hebben.

Het blijft vreemd.
 
Ik wist al een tijdje dat mijn vervanger voor Snow Leopard geleverd gaat worden op 30-6 in Amsterdam.
Maar vandaag ook al kentekennummer gekregen, VIN (maar die kon je al in de broncode van de Tesla pagina vinden) en dus ook meldcode.
Dat had ik de vorige keer niet. Dat kreeg ik toen 1 dag van te voren.
 
Ik wist al een tijdje dat mijn vervanger voor Snow Leopard geleverd gaat worden op 30-6 in Amsterdam.
Maar vandaag ook al kentekennummer gekregen, VIN (maar die kon je al in de broncode van de Tesla pagina vinden) en dus ook meldcode.
Dat had ik de vorige keer niet. Dat kreeg ik toen 1 dag van te voren.
Ik heb die auto via een lease maatschappij heb dus geen vin. Wel een inlog pagina op de tesla site, maar daar staat de auto ook niet op. Had dus geen gegeven tot dat sms bericht vandaag. Maar ik ben benieuwd hoe de auto gaat bevallen, nog nooit in gezeten of gereden. :D
 
Ik heb die auto via een lease maatschappij heb dus geen vin. Wel een inlog pagina op de tesla site, maar daar staat de auto ook niet op. Had dus geen gegeven tot dat sms bericht vandaag. Maar ik ben benieuwd hoe de auto gaat bevallen, nog nooit in gezeten of gereden.

Dan is de verrassing des te groter.... veel plezier.
Was bij mijn vorige Tesla ook (maar had toen al een Nissan LEAF).
 
Grand Venus vanochtend (18-06-2020 08:44) aangekomen uit San Francisco in Zeebrugge.

Screenshot_20200618-115833_Chrome.jpg
 
Vraagje. Ik lees dat de aflever data van de Tesla’s nog wel eens wat wil wijzigen/uitlopen, vooral aan het eind v.h. jaar. Nu loopt mijn huidige leasecontract 25 dec van dit jaar af. Rond die tijd wil ik ook op skivakantie (met de nwe Tesla). Wat zou ik als aflever datum moeten opgeven om gegarandeerd vóór die datum (vanwege vakantie, maar ook bijtelling) de auto te hebben? Heeft iemand inzicht in wat als maximale uitloop genomen zou moeten worden?
 
Met een dergelijke datum zou ik zorgen dat je van je LM de auto eerder mag leveren. Liefst 1 November al. Kan nog wel eens heel hard gaan einde van het jaar.
Thanks. Ja, zoiets voelt bij mij ook een stuk beter. Ik denk alleen dat me het vervroegen wel een stuk beter zal lukken als ik een betere schatting kan geven wat vaak de uitloop is, of wat de maximale uitloop is geweest (e.g. tot nu toe, of wat eind vorig jaar bleek) . Dan heb ik argumenten waarmee het wellicht wel beter lukt. Kan iemand daar iets over zeggen...?
 
Thanks. Ja, zoiets voelt bij mij ook een stuk beter. Ik denk alleen dat me het vervroegen wel een stuk beter zal lukken als ik een betere schatting kan geven wat vaak de uitloop is, of wat de maximale uitloop is geweest (e.g. tot nu toe, of wat eind vorig jaar bleek) . Dan heb ik argumenten waarmee het wellicht wel beter lukt. Kan iemand daar iets over zeggen...?

Gegeven is dat Tesla pas een auto gaat koppelen als je restrictie weggenomen is. Bij mij hebben ze een delivery afspraak gemaakt, 7 dagen voor mijn restrictie (eindtijd oude leaseauto) verliep. Dus vlak ervoor wordt er ook al gekeken.

Niemand weet natuurlijk of de gekte van vorig jaar dit jaar ook zal plaatsvinden. Vorig jaar was de uitloop enorm voor sommige rijders (zelf pas in 2020 een auto gekregen terwijl in september 2019 al besteld). Ik zou het niet kunnen zeggen....
 
  • Like
Reactions: coolname