Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Ik denk niet dat de leasemaatschappijen zitten te wachten op veel onbekende bestuurders. Het rijdt natuurlijk ook het aantal km in het leasecontract in de wielen, los van wie er nu verantwoordelijk is bij verkeersovertredingen, of erger: schade met letsel. Moet je een administratie gaan optuigen? Buiten de lease perikelen: wie betaalt als je bijvoorbeeld schade rijdt of een lekke band? Normaal is degene op wie de auto ten naam staat de verantwoordelijke en zullen daar de boetes ed naartoe gaan. Het zal al een gedoe zijn om in dat soort gevallen de kosten te verleggen, helemaal als de persoon uit het buitenland komt. Los daarvan: ik moet er niet aan denken dat Jan en Alleman in mijn auto gaat rijden, dus ik zou dat sowieso niet doen.

Ik denk dat het concept van leasemaatschappij (en verzekeraar!) al snel door Tesla ter hand zal worden genomen als het met de vloot ernst gaat worden.
 
Oftewel ze kunnen gaan roesten op cruciale plekken zoals dorpels en wielranden, dat is wel een puntje van aandacht bij het kopen van een gebruikte aangezien andere merken hier heel wat jaar mee bezig zijn geweest om doorroesten enigsinds onder controle te krijgen. Aangezien dit hun eerste stalen koets wordt kan dit best een probleem gaan geven als hij een paar jaar oud is. Ouderwets achteraf tectyleren is denk geen verkeerde investering als je van plan bent er langer als 4 jaar mee wil gaan rijden.
 
Last edited:
Oftewel ze kunnen gaan roesten op cruciale plekken zoals dorpels en wielranden, dat is wel een puntje van aandacht bij het kopen van een gebruikte aangezien andere merken hier heel wat jaar mee bezig zijn geweest om doorroesten enigsinds onder controle te krijgen. Aangezien dit hun eerste stalen koets wordt kan dit best een probleem gaan geven als hij een paar jaar oud is. Ouderwets achteraf tectyleren is denk geen verkeerde investering als je van plan bent er langer als 4 jaar mee wil gaan rijden.
Hmmm..Met in het achterhoofd het al bij levering roestende frame van mijn achterbank...
 
kan ik mijn model 3 reservering uitstellen waneer ik door Tesla wordt uitgenodigd om hem te configureren? Of kom je dan helemaal achter in de rij terecht? Ik vrees dat zelfs eind 2018 er nog veel mankementen aan dit model zullen zijn
Ik denk dat het wel mee zal vallen, de auto is minder complex dan de S en zeker dan de X, en de eerste batches worden geleverd aan medewerkers (de pre beta testers ;-)) en daarna zullen er wel eerst 10000en in de VS geleverd worden (de beta testers :)), dan is Noorwegen als EV land #1 in Europa aan de beurt en dan wij pas... dan hebben ze er al heel wat gemaakt. Ik ben recent in de fabriek geweest, en het viel me op dat er (muv optillen en weer omlaagbrengen van het chassis :)) behoorlijk lean gewerkt wordt wat als voordeel heeft dat structurele fouten er snel uitgehaald kunnen worden. Aan de andere kant, ik wil je best helpen een mooie S te vinden voor de tussentijd ;-)
 
Probeer financiële opties model 3 na te gaan maar nog onduidelijkheid over:

-Te verwachten premie all risk verzekering bij drie schadevrije jaren en 20k km. Zal de model drie een hoger premie krijgen dan in prijs gelijkwaardige ICE auto's? Wat zal realistisch zijn? 150e pm?

-Te verwachten private lease prijs

-Zal je voordelig kunnen financieren via Tesla zelf?
 
Bere interessant.
Met name de analyses/speculaties omtrent het vermogen en de efficiency van de nieuwe 2170 cells.
Voorlopig lijkt het niet alsof de nieuwe cells een hogere energy density hebben, rara.
upload_2017-8-24_13-45-9.png

(oude 18650 cells: 12.Wh, de nieuwe hebben 47% meer volume maar slechts 35% meer Wh).
 
  • Funny
Reactions: Janc
Bere interessant.
Met name de analyses/speculaties omtrent het vermogen en de efficiency van de nieuwe 2170 cells.
Voorlopig lijkt het niet alsof de nieuwe cells een hogere energy density hebben, rara.
View attachment 243408
(oude 18650 cells: 12.Wh, de nieuwe hebben 47% meer volume maar slechts 35% meer Wh).

Het zal wel iets hoger uitvallen, want Elon heeft al aangegeven dat de Model 3 (normal range) "just over 50 kWh" heeft: Tesla Model 3 battery packs have capacities of ~50 kWh and ~75 kWh, says Elon Musk

Een tijdje terug leek het er sterk op dat het zou gaan om 52 kWh en 78 kWh. Dan zit je op zo'n 17,5 Wh per cel en 45,8% meer Wh.

Ik weet ook niet waar Electrek deze info steeds vandaan haalt. Ze doen weinig aan bronvermelding. De speculatie zal nog wel even aanhouden en een nieuwe piek kennen zodra de eerste "220 mijl" M3'en geleverd worden.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Het knappe is hoe Tesla alle power electronica in 1 module perst. En de DU gebruiken als batterij heater is ook wel lean engineering... assemblage/productie wordt veel eenvoudiger.

onderhoud daarentegen... hopelijk hebben ze alle vermogenselectronica intussen goed uitgeëngineerd.

de batterij van de ModelS/X is net aangepast om makkelijker bij bepaalde componenten te raken.
nu zit echt alles in de batterij die bovendien moeilijker te verwijderen is.
 
  • Like
Reactions: FVO
Het zal wel iets hoger uitvallen, want Elon heeft al aangegeven dat de Model 3 (normal range) "just over 50 kWh" heeft: Tesla Model 3 battery packs have capacities of ~50 kWh and ~75 kWh, says Elon Musk

Een tijdje terug leek het er sterk op dat het zou gaan om 52 kWh en 78 kWh. Dan zit je op zo'n 17,5 Wh per cel en 45,8% meer Wh.

Ik weet ook niet waar Electrek deze info steeds vandaan haalt. Ze doen weinig aan bronvermelding. De speculatie zal nog wel even aanhouden en een nieuwe piek kennen zodra de eerste "220 mijl" M3'en geleverd worden.

Iemand een idee over hoe de nieuwe motoraandrijving, permanente magneet ipv inductie, een invloed heeft op range. Volgens speculaties zou het een kleine 5 procent energiezuiniger zijn.