Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Model 3 draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Is er hoop voor toekomstige M3 bezitters die graag een trekhaak voor een fietsendrager willen? Onderstaande lees ik op What about the tow hitch?

Just got email confirmation from Torklift about the Model 3 Hitch saying they expect release by end of Feb:

Hi Loren,
Thank you for your inquiry and support. We currently have a Model 3 in the shop and are working on creating a hitch for it now. We have already created the LAW license plate bracket and I would expect to see both released by the end of the month. If you have anymore questions please feel free to ask.
Thank you,


Devon Engeland, Customer Service Specialist
 
  • Informative
Reactions: AnalysiZ
Het AD vind de Model 3 niks blijkbaar.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Bij 96 km per uur een aanrijding krijgen is naar mijn idee altijd funest voor een auto. En er wordt niks gezegd dat de inzittenden maar lichte verwondingen hadden.
Inderdaad tendentieuze berichtgeving die ervoor zorgt dat de mening van de gemiddelde kranten(koppen)lezer over het algemeen niet erg positief is als het om Tesla gaat (moet ik als startend Tesla-rijder bekennen)
Ik krijg nog steeds wel eens meewarige reacties... Tot ze bij je instappen overigens.
 
Het AD vind de Model 3 niks blijkbaar.

Cookies op AD.nl | AD.nl

Bij 96 km per uur een aanrijding krijgen is naar mijn idee altijd funest voor een auto. En er wordt niks gezegd dat de inzittenden maar lichte verwondingen hadden.

Drie afgeschreven Model 3 auto's van de 3000 lijkt inderdaad wat fors. Kan natuurlijk toeval zijn, maar wie weet zijn er redenen dat een Tesla sneller afgeschreven raakt. Wanneer blijkt dat men AP verkeert (blijft) gebruiken, of dat men erg overweldigd is door de straffe acceleratie, dan zou er wat in de claims van dit artikel kunnen zitten.

Helaas gaat het weer eens niet verder dan wat suggesties en het weergeven van erg summier omschreven feiten.

Ook lijkt me een impactsnelheid van 96km/u niet realistisch gezien de schade. De schade en het ontbreken van vervorming lijken eerder overeen te komen met de gestandaardiseerde crashtests...dus een frontale klap tegen een muur van 50-60km/u. Ik geloof nooit dat een Model 3 bij 3 à 4x zoveel kinetische energie als bij een botsproef er zo uit zal zien. Zelfde verhaal eigenlijk als de Tesla die tegen een brandweerauto was geknald. De geclaimde snelheid leek me daar ook erg straf gezien de schade.

Ons zal nooit de waarheid bekend worden, omdat de daadwerkelijke snelheid (wanneer lager) en het "niet rijden op AP" (wanneer aangetoond) wellicht niet meer "nieuwswaardig" zal zijn.
 
Toch klopt het commentaar van het zitcomfort wel degelijk. De achterbank is erg "laag" in een S en ook de 3. Dus je benen maken een behoorlijke hoek (knieën in de lucht). Ja kan wel je benen strekken, maar een hogere bank vind ik toch lekkerder zitten.

Bjorn Nyland laat dat zien in onderstaande filmpje. Hij is rond de 1.70 en de lange medetester is ruim 1.90 volgens mij. Het gaat vanaf 17:50 over de achterbank. Dan zie je wat er bedoeld wordt.



Had deze nog niet gezien. Goede impressie. Bedankt voor je replica. Benen, ja bank wat kort qua lengte maar keuze denk ik goed want daarom heel veel hoofdruimte. Ruimte zijkant zelfs (als ik de oordelen van andere mag geloven) beter als in de MS.
 
Dit gaat viral op Twitter, niet erg positief: Brian Gluckman on Twitter
Deze expert in panel alignment doet als werk: "Provide strategic counsel on integrating digital channels with traditional internal and external communications activities to organizations including Ford Motor Company, Macy’s and Sherwin-Williams." volgens zijn LinkedIn profiel.

Dit valt duidelijk onder external communications :rolleyes:
 
Deze expert in panel alignment doet als werk: "Provide strategic counsel on integrating digital channels with traditional internal and external communications activities to organizations including Ford Motor Company, Macy’s and Sherwin-Williams." volgens zijn LinkedIn profiel.

Dit valt duidelijk onder external communications :rolleyes:
Da's te makkelijk, de foto's zijn duidelijk, en Ford concurreert niet met Tesla, zeker niet met een paar tweetjes..
 
Da's te makkelijk, de foto's zijn duidelijk, en Ford concurreert niet met Tesla, zeker niet met een paar tweetjes..
Tesla, net als alle andere Amerikaanse fabrikanten, hebben een ander idee over kwaliteit dan Europese fabrikanten.
Met name zaken als sluitnaden en algemene afwerkingskwaliteit zijn bij US fabrikanten van een lager niveau dan bij de grote Duitse merken. Na ongeveer mijn halve leven met Audi's uit het topsegment te hebben gereden was het even slikken dat ik mijn pink tussen de kap van de frunk en het spatbord kon steken. Dat was echt wel even wennen.
Dat is de laatste jaren wel verbeterd maar haalt nog niet het niveau van de Duitsers.
Maar ... hoe belangrijk is dit? Ik kan er inmiddels uitstekend mee leven.

Je krijgt een onwaarschijnlijk mooie en vooruitstrevende auto die precies doet wat ik van een auto verwacht. Ik geniet immens van de rust in de Model S, de Autopilot, het gemak van het laden, de SuperChargers, de over-the-air updates enz enz. Ook ben ik blij van het gedoe met normale dealers af te zijn.

Veel van de huidige kritiek op de Model 3 was er ook op de S en de X. Inmiddels worden er in Europa in het topsegment meer Model S en Model X verkocht dan hun equivalenten van BMW, Mercedes en Audi.

Dat er morgen in Duitsland een proces uitmondt in een uitspraak dat 15.000.000 diesels, zij stoten allemaal meer dan 100% meer vervuiling uit dan toegestaan, mogelijk niet meer de steden in mogen, zal een wake-up call zijn.
Tesla zal er wel bij varen.
 
Last edited:
Da's te makkelijk, de foto's zijn duidelijk, en Ford concurreert niet met Tesla, zeker niet met een paar tweetjes..

Makkelijk… Misschien wel. Maar het is ook bekend dat er voldoende partijen zijn dat op allerlei manieren elektrisch rijden en Tesla negatief in de spotlights proberen te zetten, de belangen zijn enorm. Ik denk niet dat deze persoon morgen een Fiat dealer binnenloopt om een nieuw model te checken. Tesla ligt onder een vergrootglas van de “oude en nieuwe” media en elk nieuwtje levert voor iedereen geld, clicks en aandacht op. En omdat goed nieuws geen nieuws is wordt er veel gedaan om weer wat negatiefs te vinden en zo ontstaat een scheef beeld. Net als het gemiddelde journaal een opsomming van ellende is en geen weergave van de realiteit.

Ik vind ook, gebaseerd op alle foto’s, dat niet elke Tesla in perfecte staat de fabriek verlaat maar desondanks kijk ik uit naar mijn Model 3. Ik neem aan dat bijna iedereen die deze auto besteld heeft zonder hem in het echt gezien te hebben bekend zijn met Tesla en hun reputatie en dus niet geschokt zullen zijn van deze verhalen.

En belangenverstrengeling gebeurt trouwens ook in sommige wetenschappelijke publicaties, een voorbeeld uit NL: Corrigendum to “Non-exhaust PM emissions from electric vehicles” [Atmos. Environ. 134 (June 2016) 10–17] - ScienceDirect
 
Ik heb deze foto vorige week genomen van de display Model 3 in New York.

2018-02-15 13.52.26.jpg

Als ik dit vergelijk met de panel gaps op mijn Model S uit 2013 kan ik alleen maar concluderen dat de Model 3 die wij als eerste in Europa gaan ontvangen, er op "panel gaps" gebied veel beter aan toe zijn dan de S 5! (OMG al 5) jaar geleden.